WAZO bevestigings/retour formulier nog niet ontvangen

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Ytest, Mar 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Hallo,

Maandag 25 maart as. gaat mijn zwangerschapsverlof in. Omdat ik nog in de ziektewet zit heb ik op aanraden van uw collega die ik weken eerder al belde, twee weken van tevoren, 11 maart, mijn WAZO/zwangerschapsuitkering telefonisch aangevraagd.

Binnen de twee weken van werkelijke ingang zou ik een formulier ontvangen moeten hebben om te tekenen en vervolgens te retourneren.

Ik heb echter nog niets ontvangen en denk dat dit formulier dus nooit meer voor 25 maart bij het UWV binnen is.

Wat voor gevolgen heeft dit? Gaat het verlof/uitkering wel gewoon de 25ste in? (6 weken voor de uitgerekende datum) omdat dit doorgebeld is? Of verschuift het een week? En welke uitkering ga ik volgende week dan ontvangen?

Met vriendelijke groet, Y

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Y,

Als je met ingang van 25 maart de WAZO hebt aangevraagd, krijgt je binnen vier weken na de ingangsdatum een beslissing over je aanvraag. De WAZO wordt altijd met terugwerkende kracht toegekend, omdat ze wordt berekend over het inkomen van de laatste weken voorafgaand aan het verlof. In die termijn zul je het aanvraagformulier thuisgestuurd krijgen.

Je ziektewetuitkering duurt tot en met 24 maart; volgende week krijg je dus de laatste betaling van de ziektewet. Binnen vier weken krijg je de eerste betaling van de WAZO. Het gevolg is dat je een paar weken geen betalingen krijgt. Deze periode wordt uiteraard met terugwerkende kracht door de WAZO uitbetaald.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Oke, helemaal duidelijk, bedankt!