Contractverlenging?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Amira, 20 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amira

Amira Actief lid

30 jan 2006
    230
    0
    0
    ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een verlenging krijg voor een jaar. Daarna zou ik recht hebben op een vast contract. Maar ik studeer nog, dus dat zie ik allemaal nog wel. Maar mijn dilemma is, of ik het nu moet vertellen of wachten tot 01 julie, wanneer mijn nieuwe contracht ingaat?

Wie heeft hier ervaring mee?

Gr Amira

2. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Probeer te wachten... Je bent niet verplicht om het te zeggen.
    Nog niet in ieder geval... Succes!!

3. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Als ik naar je zwangerschapsduur kijk, kun je het niet tot juli verborgen houden. Ik zou het persoonlijk 'gewoon' rond de 12 weken vertellen.

Pim

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Je kunt ook vragen of je het contract al mag hebben. Of het je ergens staan dat het verlengd gaat worden. Heb je bijvoorbeeld via een brief of via de e-mail te horen gekregen dat het verlengd wordt?? Dan heb je tenslotte een schriftelijke bevestiging. Mondeling geldt ook, maar dat is natuurlijk moeilijk te bewijzen.

5. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Amira,

Ik zou wachten tot rond de 12 weken, het is in principe nergens goed voor om het nu al te vertellen.

Tegen die tijd zou ik er inderdaad even voor zorgen dat je alvast iets op papier hebt, is het niet de schriftelijke officiele verlenging, dan wel per e-mail.

6. Amira

Amira Actief lid

30 jan 2006
    230
    0
    0
    ik heb samen met drie andere studenten te horen gekregen dat we verlenging krijgen. Ik werk bij het om, dus ik denk niet dat ze daar terug op zullen komen. Ze zijn hier wel maatschappijgericht. Er werken veel vrouwen partime, die een hoge functie hebben.

Ik vind het meer niet eerlijk tegen ze, terwijl ik volledig in mijn recht sta. Ik denk dat ik het ze vertel na mijn eerste echo op 8 mei.

Wat vinden jullie hiervan?

7. melissa

melissa Actief lid

28 mrt 2006
    219
    0
    0
    Ik zou het niet doen, heb ik ook niet gedaan.
    Ik heb het verteld na mijn proetfijd, dan heb je net wat meer zekerheid.
    Juist omdat je een baan bij het om hebt (die je niet zomaar krijgt) zou ik er zuinig mee omgaan.Zeg nooit nooit.
    Je bent niets verplicht,dus ze kunnen je ook niets kwalijk nemen, toen ik het vertelde hadden ze het niet eens over de proeftijd.
    Wel heb ik een leugentje voor bestwil verteld, heb gezegd dat ik het pas 2weken weet maar ik weet het al langer.
    Maar goed daardoor speel ik wel op safe, niet zozeer voor mezelf maar voor mn kindje.
    Bedenk je ook goed hoe het zal gaan als er niet zo gereageerd word zoals je denkt......
    succes!!!

8. Amira

Amira Actief lid

30 jan 2006
    230
    0
    0
    Ik werk hier al bijna een jaar. Maar ik ga pas zeggen als ik 12 weken zwanger ben. Dat is ook het advies van iedereen. Blijft een dillema.

Het belangrijkste is mijn baby op dit moment. Ik kan niet wachten tot mijn eerste echo. Dan weet ik tenminste dat alles goed is.

Iedereen bedankt voor het advies.

9. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Amira,

Als je er echt een goed gevoel bij hebt zou je het dan inderdaad kunnen vertellen, dan ben je toch ook rond de 12 weken.

Succes en maakt je niet te druk ;)

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    jij weet zelf het beste of je een goede en eerlijke werkgever hebt, als jij goed je werk doet zal er geen reden zijn om jou geen vast contract aan te bieden als jij ze verteld dat je in verwachting bent.

wel zou ik kijken of er niet iets op papier kan staan, want en dat zie je vaak genoeg in al die in je recht programma's al zijn er dingen gezegd zolang ze niet op papier staan, zijn ze heel makkelijk te betwisten, dus jij kan wel zeggen dat ze tegen jou gezegd hebben dat je een vast contract krijgt, mooiste blijft dat je dat op papier krijgt.

succes

11. Amira

Amira Actief lid

30 jan 2006
    230
    0
    0
    ik heb het toch gezegd tegen mijn proccesmanager en die is het voor de zekerheid gaan navragen bij P&O. Ik heb al de toezegging voor een verlening en ik krijg ook een brief thuis. Hij vond het alleen maar super dat ik eerlijk was en dat werd ook erg gewaardeerd. Ik ga het donderdag tegen mijn teamleider zeggen, zodat hij het ook weet.

Ik voel me nu beter en
    zij weten nu ook hoe ik inelkaar zit. Maar ik moet zeggen dat ik het wel getroffen heb met mijn werkgever. Ik weet niet of ik het bij een andere werkgever had gezegd.

12. Amira

Amira Actief lid

30 jan 2006
    230
    0
    0
    ik krijg net te horen dat mijn zwangerschap geen consequenties heeft voor mijn contract verlenging. Ik had er toch een goed gevoel over. :)

13. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Wat fijn Amira.
    Wat een fijne baas heb je.

Levert vast een stukje rust dat je het hebt verteld van de zwangerschap en dat het contract gewoon doorgaat.

14. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Das mooi om te horen!

15. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    gefeliciteerd meid, het is met zulke dingen toch altijd maar weer afwachten of ze wel of niet verder met je willen. blij voor je dat je contract verlengd wordt, tis toch een stukje zekerheid wat je ook weer rust geeft.

succes en gefeliciteerd :D

Deel Deze Pagina