Hoi hoi, Weet er iemand toevallig of er een uitzendburo is die ook met zwangere werkt? Ik ben 17 wkn zwanger en deze maand is mijn contract niet verlengt. Ik las dat meerdere meiden in deze situatie zitten, eerst dacht ik het loopt wel los maar door de aanvraag voor een ww-uitkering moet je in deze maanden gewoon solliciteren en ik heb al begrepen uit mijn omgeving dat ze niet staan te springen om een zwanger iemand aan te nemen. Ik ben positief om nog iets te vinden al begint dat wel wat minder te worden, ik kan op het internet ook helemaal niks vinden behalve over veilig werken als je zwanger bent. Groetjes Sandra
Ik heb ook ong. hetzelfde probleem. Was me baan toendertijd zat en had me contract zelf opgezegt... 2 a 3 weken erna kwam ik erachter dat ik zwanger was. Blij natuurlijk op me werk nog geprobeerd of ik alsnog kon blijven, NEE was het antwoord. Ik heb me daarna ingeschreven bij een uitzendbureau en die vonden het geen probleem. Als een bedrijf hoog nodig een uitzendkracht nodig heeft moeten ze je gewoon accepteren. Bovendien krijg je nu gewoon verlof van het UWV dus dan hoef je 6 weken van te voren niet meer te werken. xxx Marijke
ik weet niet hoelang je hiervoor totaal gewerkt hebt??? maar bij de aanvraag voor een ww uitkering kijken ze naar het aantal weken dat je gewerkt hebt vooraf aan je aanvraag, hierbij moet je minimaal 26 uit 36 wkn gewerkt hebben om voor een uitkering in aanmerking te komen. of als je ziek bent geweest in de periode dat je wel gewerkt hebt, moet je het aantal wkn dat je niet gewerkt hebt, hierbij optellen dus als je 2 wkn ziek bent geweest kijken ze of je 26 van de 38 wkn gewerkt hebt. veel succes
@Smoekie: Volgens mij krijgt de TS ook gewoon een uitkering, maar is ze verplicht te solliciteren. En over dat laatste gaat de vraag. Ik zou gewoon een aantal uitzendbureau's afbellen. En anders braaf brieven sturen naar bedrijven die vacatures hebben staan.
Haai, Bedankt voor al jullie info. Vandaag hoorde ik bij Randstad dat er voor de situatie zwanger en werkeloos dus niet echt een apart uitzendburo is omdat het eigenlijk geen bijzondere situatie is. Een zwangere of moeder kan gewoon een baan vinden via de normale manier en op zwanger zijn werkeloos zijn word dus niet echt een uitzondering gemaakt. Je moet net alleen mazzel hebben dat je door een bedrijf aangenomen word. Ik wacht maar rustig af meer kan ik toch niet doen. En dan hopen dat het uwv gauw iets laat weten over mijn ww-uitkering Groetjes Sandra
Volgens mij is het zo dat een inschrijving bij ht uitzendbureau ook als sollicitatie geldt. Ik weet het niet zeker hoor (Jansen?) Dus misschien een tip als je het even wat rustig aan wil doen, wat op zich best logisch is.
Als je zwanger bent ben je niet ziek en normaal gesproken gewoon in staat werkzaamheden te verrichten (eventueel aangepast).
Ik heb het zelf meegemaakt Was 20 weken zwanger en kreeg een uitkering, maar moest wel solliciteren. En dat deed ik dan ook. Netjes erbij gezet dat ik zwanger was. Maar ik heb een tijdelijke baan gehad. Van 3 weken. Die mensen hadden dringend iemand nodig. Het was toen rond de zomervakantie en dat zit jij dus ook. Dus een tijdelijke functie kan je wel krijgen hoor. Het uwv vult dan je uitkering aan..