Mijn dochter mag haar danslessen inhalen. Maar ze danst al 4 uur in de week dus daar gaan we geen gebruik van maken. Voetbal regelt mijn man, dus weet ik even niet. Maar het meest logische vind ik als we dat gewoon door moeten betalen.
Peuterspeelzaal is de eerste week ons eigen risico. De overige weken die gaan volgen moeten wij wel betalen maar krijgen wij ruildagen voor. Verder hebben wij geen contributies meer, toevallig net stopgezet om over te gaan naar wat anders, maar dat nog niet gestart. Dus dat scheelt ons wel weer geld. Hoop wel dat na de drie weken scholen weer open gaan, dochter mist de juffen zo, is bijna zielig. Maar goed, eerst eens kijken hoe de wereld er begin april uit ziet. Voor degene die zeggen dat je zelf ook doorbetaald krijgt, dat is lang niet voor iedereen zo hoor, voor die mensen kan het allemaal wat krapper worden. Hoop dat financieel gezien hier iedereen er goed uit gaat komen.
Wij betalen de gastouder ook gewoon door. Voor deze maand moesten we 20 uur meer afnemen dan normaal, dus heb ook tegen haar gezegd dat ze deze uren gewoon moet laten staan en in rekening moet brengen. De sportschool iets verder op heeft de contributie in april verlaagd met de helft. Deze hele situatie is overmacht..
Er werd ook opgeroepen om vooral wel de opvangkosten te betalen, want kot loopt ook gewoon nog door. Bij ons hetzelfde nu met zwemles en muziekles: we betalen alles door. Het is overmacht. Als je in financiële nood komt, zou ik met de organisatie bellen en overleggen.
wij zitten aan de andere kant en moeten alles stop zetten. We moeten alle kosten die we kunnen schrappen schrappen om zelf niet om te vallen. We werken in het toerisme. Niemand betaald ons omdat onzeker is of vakanties kunnen doorgaan. Dat snappen we maar het regent annuleringen die allemaal hun geld terug willen en dat is voor ons onmogelijk. Omboeken naar 2021 zijn we vooralsnog voorzichtig mee. Dit gaat nog maanden duren en dan zitten we dus volgend jaar ook met 0 omzet vanwege de omboekingen. Wij houden dus voor nu echt rekening met het ergste en dat is een jaar geen omzet. Hopelijk komt er vanuit de overheid nog hulp voor onze sector. Niemand heeft het nog over ons gehad in het nieuws maar de sector is groter dan de bouwsector. Zoals wij zijn er dus veel mensen. Dit gaat een mega economische crisis worden uiteindelijk. Iedereen in elke branche gaat dit in meer of mindere mate voelen.
zwemles abbo is bevroren, daardoor houden we recht op de lessen die er nog op staan, en hoeven we niet direct weer te betalen als we weer mogen gaan zwemmen. KDV hebben we de kinderen "afgemeld" de betalingen lopen wel gewoon door, we zullen misschien tzt wat wisseluren hebben voor extra opvang. wij krijgen ons salaris gewoon betaald, en ik hoop de lieve juffen op het kdv ook, dus prima zo.
Wij betalen ook gewoon door, we krijgen zelf ook nog ons normale salaris dus dat is ook geen probleem. Geen idee of er iets van een tegemoetkoming komt vanuit sportverenigingen of iets. Als er wel iets verandert in ons eigen salaris (wat ik gelukkig niet verwacht), dan moeten we even kijken wat er gaat gebeuren en wat mogelijk is.
Ga je dan we gewoon de facturen verzenden deze maand? Onze gastouder gaf een heel duidelijk bericht dat we gewoon verplicht zijn te betalen, wat ik overigens geen probleem vind hoor
Aangezien alle salarissen van personeel op BSO (die wij trouwens wel nog nodig hebben komende weken 2 dagen), zwembad en dansles, vind ik het logisch dat we gewoon doorbetalen. Bij zwemles zijn ze wel coulant en worden de leskaarten bevroren, maar ik had het gesnapt als dat niet zo was.
Ik kan trouwens wel goed voorstellen dat ondernemers / zzp'ers / oproepkrachten / flexwerkers / uitzendkrachten die nu zonder of met een flink lager inkomen komen te zitten ervoor kiezen niet te betalen voor deze zaken waar ze nu geen gebruik van kunnen maken.
Ik zie het doorbetalen eigenlijk als mijn steentje bijdragen dat niet alles over de kop gaat. Krijgt een instelling, vereniging enz. een tegemoetkoming van de overheid, dan zou ik het wel zo netjes vinden dat ze dit dan wel verrekenen met betalende ouders. Edit: Ik vind wel dat ze coulant moeten zijn richting mensen die nu hun inkomen(gedeeltelijk) missen.
Wij hebben voetbal van man, zwemles van jongste en muziekles van oudste waar we nu voor betalen zonder iets af te nemen. Muziekles kregen we de optie om digitaal les te kunnen krijgen, maar dat ziet dochter niet zitten. Van voetbal en zwemles niks gehoord, geen probleem. Wij krijgen beide ons salaris en dragen zo graag ons steentje bij.
Zwemles krijgen we 1/3e terug, 2/3e deel wel betalen. Muziek op schoot is betaald, geld voor de overige lessen kwijt. Opvang ook door betalen. Geboekte vakantie in mei hoeven we wss niet te betalen dus dat zou wel een opluchting zijn, anders toch 1300 euro kwijt
Ik heb zwemles al vooruit betaald,maar is een vereniging met vrijwilligers dus daar heb ik geen moeite mee.
Nou kdv was kort maar krachtig. Ze heeft een hoorbare ademhaling (heeft ze altijd ook midden in de zomer met geen enkel virus oid in dr systeem) dus moesten dr weer ophalen. Ze zijn op de hoogte van haar peuterastma en dat ze t altijd heeft maar t valt onder protocol dus nope. Best een ding met twee vitale beroepen maar we improviseren maar net zoals de rest van de bevolking zonder vitale beroepen.
Zwemles hoeven we niet te betalen. Pianolessen ook niet, maar ze is wel bezig met online lessen. Ik had het niet leuk gevonden om zwemles door te betalen aangezien hij over 2 lessen zou afzwemmen, maar goed aan de andere kant hadden we het ook kunnen hebben financieel. Pianolessen doorbetalen zou ik helemaal niet erg vinden, aangezien het echt haar inkomen is die haar nu afgenomen wordt. Onze vakantie in de meivakantie is nog afwachten. We hebben een jubileum te vieren en gaan naar de kust. We gaan het maar afwachten.