Contributie / opvangkosten betalen tijdens corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door vlindermoeder, 18 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.418
    30.765
    113
    Vrouw
    Wij ook.
    Zoals ik het heb begrepen krijg je geld terug wanneer je geen gebruik ervan maakt. Dat is dus niet afhankelijk van je beroep.

mevrouwtje en Vero0504 vinden dit leuk.
  2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.418
    30.765
    113
    Vrouw
    Wat sportclubs enzo zit ik er wat dubbel in.
    Aan de ene kant begrijp ik dat het voor de verenigingen een groot probleem is wanneer inkomsten wegvallen. En daarbij hebben ze ook een maatschappelijke functie.
    Dus in die zin snap ik het doorbetalen.

Aan de andere kant. Wanneer je niet kunt leveren waarvoor men betaalt, dan kan je ook geen geld vragen voor die diensten.

Voetbal betalen we voor het hele jaar aan begin van het seizoen. Dat is dus al gedaan. Ik ga geen geld terug vragen om bovenstaande reden. En omdat het voor ons geen probleem is. Door het terugkrijgen van de opvangkosten en het gewoon doorlopen van onze salarissen (we kunnen vanuit huis werken) en het niet op vakantie kunnen, denk ik dat we er financieel heel ruim uit gaan komen.

twee vindt dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Idem het verhaal hier, beiden een vitaal beroep maar dochter mag niet vanwege haar ademhaling (ze heeft een soort kreun als ze inspanning verricht, is al nagekeken door de longarts en is een tik niet inspanningsastma) dus al is het "normaal" voor haar, het huidige protocol belet haar de toegang.

Kinderen die wel in de regeling vallen en daadwerkelijk gebruik ervan maken zijn bij ons in een dossier geregistreerd deze gegevens worden gebruikt voor eventuele compensatie. Dus zit je daar niet tussen dan heb je compensatie (in welke vorm dat dan ook gaat gebeuren). Hoe dat gaat als je bijv. minder uren afneemt dan normaal weet ik niet.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier bericht gehad dat zwemlessen gewoon verlengd worden voor de periode dat het zwembad dicht is, dus geen verlies van lesgeld. Zelf voor m’n sportschoolabonnement: ze stoppen de incasso’s per direct, en gaan pas weer contributie innen zodra ze weer open mogen.

Het zijn super verse maatregelen, ik zou even afwachten qua contributies ed, verenigingen zijn ook weer afhankelijk van gemeentes.

Marsepein vindt dit leuk.
  5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier een email dat we na de crisis extra mogen komen in weekenden en vakanties.

Ik vind dat een goede deal. En ze geven online filmpes die jezelf kunt doen

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bij 'mijn' sportschool is het nu online ' les ' geven, spullen kosteloos uitlenen.
    Ook is er nu een mail uit, het is een ondernemer die er van leeft en niet super rijk is, met daarin het verhaal dat hij de contributie hard nodig heeft. Maar bij niemand in de portemonnee kan kijken dus de mensen de volgende opties geeft;
    Stopzetten met 4 weken opzegtermijn
    40 % korting op de maanden dat hij dicht is, maar wel een jaar lid blijven
    Gewoon zo door blijven betalen met de mogelijkheid tot online les, spullen lenen en kosteloos Personal Training krijgen als daar behoefte aan is.

Ben heel erg benieuwd wat de reacties gaan zijn, tot nu toe hebben er 4 mensen stopgezet ( voor de mailing )

GossipGirlxoxo en Marsepein vinden dit leuk.
  7. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik sta er een beetje dubbel in.. voetbal is betaald voor het hele jaar, dat is gewoon zo.
    De hulp komt niet en die betaal ik voor de helft door.
    Van de sportclubs had ik enige coulantie verwacht zoals een maand voor hun rekening en dat we daarna gewoon door betalen maar daar doen ze niet aan. Daarom zal ik deze beëindigen. Als dit gehele gebeuren voorbij is, kies ik voor een andere sportclub. Ik wil namelijk best betalen maar vind dat zij ook wat water bij de wijn mogen doen zoals enige compensatie.

8. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Dit vind ik wel heel mooi, om die reden alleen al zou ik persoonlijk als lid doorbetalen.

GossipGirlxoxo en Aszz vinden dit leuk.
  9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.913
    3.935
    113
    Het zwembad waar onze jongste net begonnen was met zwemles gaat compenseren in het lesgeld door vanaf april 75% te laten betalen en dit door te laten gaan tot alles verrekend is. Kinderen die eerder mogen afzwemmen dan dat alles verrekend is, krijgen het dan verrekend bij het afzwemgeld. Stond ook in de mail uitgelegd dat ze niet nu de contributie stop kunnen zetten want dan kunnen ze het hoofd niet boven water houden.

Ik ben op bestuursniveau betrokken bij de sportvereniging hier in het dorp en ik weet dat daar hetzelfde speelt. Contributies stopzetten is gewoon niet verantwoord. Hier wordt na de coronaperiode gekeken op wat voor manier en in hoeverre de leden met terugwerkende kracht gecompenseerd kunnen worden. Vind ik een zeer verstandige keuze.

10. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Kdv betalen wij gewoon door, en kijken wel waar het schip gaat stranden m.b.t. eventuele teruggave.
    Contributie van tennissen wordt een maand later dan normaal afgeschreven, van de gym van de oudste hebben we al voor een heel jaar voldaan, dus daar veranderd niks aan.
    We hebben gisteren wel bericht gekregen van de zwemvereniging dat ze de contributie over de maand maart/april niet afschrijven. Vind ik erg netjes.

11. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.606
    4.020
    113
    Vrouw
    Contributie van de sportschool wordt gewoon doorbetaald.
    Wel heb ik net kunnen regelen dat we wat gewichten kunnen lenen tijdens de sluiting, zodat we thuis ook wat kunnen doen :thumup:

12. Wooly

Wooly Actief lid

26 mrt 2020
    137
    68
    28
    Vrouw
    De sportclub van onze dochter moeten we helaas gewoon betalen voor het komende half jaar. Opzeggen kan ook niet want dat hadden we voor 1 februari moeten doen (2 maanden voor nieuws half jaarlijks seizoen)

13. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Ik betaal alles door. Ons inkomen blijft gelijk.
    Dus dan vind ik het logisch dat we sportclubs etc doorbetalen. Als die crisis minder wordt of voorbij is wil ik dat de kinderen gelijk weer hun sporten kunnen gaan doen zodat ze niet eerst weer op een wachtlijst komen. Zeker voor zwemles. Vind ik dat van belang.

jojo85, amdaa, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Krtek

Krtek Niet meer actief

Zwemleskaart wordt bevroren (hij had pas 2 lessen gehad), dierentuin verlengd. Museumkaart geen idee, had hem net 2 dagen binnen toen alles dicht ging.
    Abonnement Julianatoren vraag ik me af wat we daar aan gaan hebben, hadden het ook genomen met het oog op gratis toegang tot allerlei andere parken in Nederland, Duitsland en België...

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Selectie turnen van de oudste hoeven we de komende maanden maar een kwart van te betalen. Je mag meer betalen, en dat gaan wij ook doen aangezien wij nog hetzelfde loon krijgen maar verder alles voor ons goedkoper is geworden (geen impulsaankopen meer in de supermarkt, niet meer uit lunchen/eten).
    Paardrijden van de jongste was de kaart van bevroren, nu loopt de kaart door, je mag nu 1 keer per week zelf een uurtje rijden met iemand anders, of inhalen als de lessen weer gaan beginnen.

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Wij betalen alles tot nog toe gewoon. Iedereen hier doet zijn best van alles online aan te bieden (soms slaat het nergens op, maar toch ;)) en ze proberen hun leden tegemoet te komen (zoals een langere periode de gemiste lessen in mogen halen, geen zomerstop). Ze kiezen hier ook niet voor, het overkomt hem ook. Als we er zelf financieel door in de problemen zouden komen, bv. doordat we geen salaris ontvingen ofzo, dan had ik wel contact met ze opgenomen, maar dat is nog niet nodig. Zeker iets als een manege (ze rijden hier allebei paard) heeft gewoon flinke kosten, die redden het niet als niemand meer betaalt...

cowgirl80 en momwithcamera vinden dit leuk.
  17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb net de Judo opgezegd. We waren net gestart en hebben 3 maanden nu voor niks betaald. Onze zoon geeft nu aan ook niet meer te willen gaan. Ik hoop dat we maar 1 maand nog hoeven te betalen.

Verder laten we wel alles lopen eerst. Maar ik vraag me wel af of er compensatie is voor sportverenigingen. Ik ga daar eens over bellen. Zo ja...dan ga ik wel kritisch kijken naar doorbetalen.

Marsepein vindt dit leuk.
  18. trulyhappy

trulyhappy Bekend lid

1 jun 2013
    540
    304
    63
    Van zwemles is de contributie tot nadere orde stop gezet vanuit het zwembad.

Hobby dochter is ook stop gezet. Is een hele kleine vereniging, moeten huur v zaal betalen. Heb aan het bestuur gevraagd wanneer ze in problemen dreigen te komen (als zaal huur wel door gaat) dat ze me dat moeten laten weten, dan ga ik me hard maken bij de andere ouders dat we wel door moeten betalen.... De vereniging mag niet kapot gaan hierdoor.

Kinderopvang blijven wel gewoon door betalen, omdat dit gecompenseerd gaat worden .

Ik sport bij kleine sportschool, ze is pas klein jaartje bezig. Zij heeft alle leden laten weten dat contributie gestopt word. Heel veel leden- waaronder ik- hebben aangegeven dat we wel willen blijven betalen. Ze doet online challenges, leent materiaal uit. Ik vind dat je zo'n startende jonge onderneemster moet helpen!

Marsepein en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Elinetjeee

Elinetjeee Niet meer actief

Lijkt mij wel zo logisch dat het doorloopt. De leidsters moeten ook betaald worden. Anders is in een paar maanden het kdv/de verenigingen failliet

Kukido vindt dit leuk.
  20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb zojuist het paardrijden van mijn oudste dochter opgezegd. De incasso voor de komende drie maanden is er net af en we waren toch al voornemens om op te zeggen dus nu een goede reden om het nu per direct op te zeggen.

Deel Deze Pagina