Controle 40+ weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Romymama, 13 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Ik ben inmiddels 40.1 weken zwanger en nog geen baby te bekennen.

Ik vroeg me af (aangezien ik vanmiddag op controle moet) of ze dan ook naar andere dingen kijken dan bij de normale controles. Checken van ontsluiting oid? Of laten ze gewoon de boel de boel.
    Dit is m'n tweede kindje en bij de eerste ben ik veel eerder bevallen dus had ik hier niks mee te maken.

Wordt er dan in principe weer een afspraak gemaakt voor pas over een week of zal dit eerder zijn?

2. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Ik denk dat het per vk verschillend is maar volgens mij laten ze je tot 41 weken als je geen klachten hebt nog even zo doorgaan.

3. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Grappig ben ik ook benieuwd naar. Ik ben maandag 40 weken en wil dan wel graag dat ze even kijken naar de ontsluiting denk ik. Ik las dat bij een tweede ze vanaf 40 weken daar al wel naar kunnen kijken. Ik zou het gewoon vragen dus!

4. LSQ

LSQ Niet meer actief

Bij mijn beide zwangerschappen geen andere controles. Vanaf 40.5/6 wilden ze wel beginnen met strippen als dat kon. Bij beide ook voor 41 weken bevallen, maar als dat niet het geval was, zouden er dan wel extra controles bijkomen.

5. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Ze vroeg bij mij of ze moest voelen of ik al ontsluiting had! Verder is t niet anders ;)

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik denk dat ze ook zal vragen of ze ontsluiting moet checken. En anders is het nog een weekje wachten.

Hier laten ze je niet langer lopen dan 41 weken. Daarna wordt je sowieso ingeleid.

7. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier laten ze je doorlopen tot 42 weken. Dus zou het gewoon vragen of ze willen kijken naar eventuele ontsluiting

8. H0pe

H0pe Bekend lid

29 nov 2016
    617
    10
    18
    Hier werd ik bij de 2e met 40 weken controle gestript.. ook volgende dag bevallen toen!

9. NSpreeuw

NSpreeuw Actief lid

26 apr 2017
    112
    15
    18
    Vrouw
    Ik heb vorige keer na 41 weken wel een hartfilmpje en een echo gehad in het ziekenhuis. Daar heeft de gynaecoloog toen ook gevraagd of ik ook wilde weten of er al wat ontsluiting oid was.
    Dat heeft hij toen gecheckt. Volgens mij heb ik toen voor een paar dagen later nog een nieuwe afspraak meegekregen voor nog een hartfilmpje en echo in het ziekenhuis, maar dat is niet meer nodig geweest. Bij de verloskundige verder niks bijzonders, daar had ik in principe voor de week erna nog weer een afspraak staan, maar ook dat is dus niet nodig geweest. Over strippen hebben wel het wel gehad, maar dat wilde ik toch niet.

Deel Deze Pagina