Controle action personeel

Discussion in 'De lounge' started by mama2bengeltjes, Sep 2, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,147
    9,750
    113
    Female
    Jahoor, ik was 15 en werkte bij de deka, iedereen moest een dobbelsteen gooien en bij 6 werd je gecontroleerd. Door die dobbelsteen wist je nooit of je 6 gooide dus stelen zat er niet in daar.

2. cw26

cw26 Fanatiek lid

Mar 6, 2015
    1,081
    309
    83
    Hier jaren in de supermarkt gewerkt, zo'n 30 jaar terug. ( jee even een eye opener, ben ik dus al zo oud...)
    Maar hier was het vrij normaal.
    1 x in de zoveel tijd stonden er 2 mensen bij de buiten deur en die controleerde iedereen.
    Eigenlijk vonden we dit vrij normaal.
    1 x is onze bedrijfsleider gepakt, zijn hele auto stond vol met boodschappen die niet betaald waren.
    Heeft ze gewoon achter in zijn auto gezet.
    Deze bedrijfsleider pakte ook alle dieven bij ons. En dat waren dus heel veel vaste klanten.....
    Hij herkende zijn " soort genoten "

Athina, Paardenbloem and Cornflake like this.
  3. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

Jul 12, 2023
    1,296
    1,322
    113
    Female
    Bij mij op kantoor staat het wel in de gedragsregels dat er een uitgangscontrole mag en kan plaats vinden. Maar ik heb het nog nooit meegemaakt. Distributiecentrum waar ik eens gewerkt heb was het wel zo (maar daar was het standaard stond gewoon een beveiliger bij de uitgang)

Zara75 likes this.
  4. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

Dec 6, 2018
    3,896
    5,848
    113
    Female
    In de winkel waar ik nu werk is dit niet maar waar ik vroeger werkte stond er altijd een beveiliger bij de uitgang. We moesten dan allemaal op een rode knop drukken en om de zoveel mensen ging de pieper en dan werd je gecontroleerd

5. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    27 jaar geleden werkte ik bij Zeeman en deden we ook steekproeven. 1x heb ik 10 stuks slips in een zaterdaghulp haar broodtrommel gevonden. Per toeval. Ik controleerde haar tas (wij deden dit steekproefsgewijs en haar broodtrommel viel open en daar lagen ze:eek: Ik was best in shock, want ik verwachtte dat absoluut niet van haar:(

Zwaangerevrouw likes this.
  6. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,150
    3,026
    113
    Nederland
    Ik heb 13 jr bij de lidl gewerkt maar heb dit nog nooit meegemaakt.

7. Megara

Megara Fanatiek lid

Feb 5, 2023
    1,498
    1,709
    113
    Female
    In de winkel waar ik werkte vroeger was dit ook normaal.
    Als we weg gingen moesten we op een knop drukken.
    Werd ie groen mocht je doorlopen als die rood werd moest je gecontroleerd worden.
    Dat was willekeurig.

8. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,711
    4,029
    113
    Overijssel
    Vroeger op mijn werk ook, lag zelfs een lijstje genaamd tassencontrole waar je een paraaf op moest zetten.
    In de praktijk gebeurde het nooit:D
    Laatste keer was ongeveer 5 a 6 jaar terug. Toen griste mijn fanatieke collega heel enthousiast mijn tas onder mijn neus weg en wilde gaan kijken. Die heeft dat nooit weer gedaan want ik ben me toch verschrikkelijk boos geworden! Tassencontrole prima maar je gaat niet ongevraagd in mijn eigendommen zitten graaien.

9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,650
    27,301
    113
    Female
    Ah vandaar dat mijn vriendin vroegah t had over een werktasje. Ik heb dat nooit begrepen maar blijkbaar was t 22 jaar geleden ook al heel gebruikelijk. Zij werkte bij een drogist. Mijn buurvrouw werkte bij de bijenkorf en zag ik vaak met een soort etui lopen met persoonlijke spullen. Zal vast om dezelfde reden zijn

Athina likes this.
  10. Bones

Bones Actief lid

Jun 12, 2015
    281
    80
    28
    Ik heb zo'n 20 jaar geleden bij de action gewerkt en daar gingen we dobbelen. Als je 6 gooide dan moest je je tas laten controleren. Als je in de pauze koekjes kocht, bonnetje erop plakken.
    Afrekenen werd na sluitingstijd gedaan en je aankopen kon je met bon bij de deur neerzetten

11. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Toen ik
    Vroeger mijnde Douglas werkte hadden we ook altijd tassencontrole..

12. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Nou ja..in principe is het prima als je wordt gecontroleerd.

Want als je niks steelt... is er ook niks aan de hand.

Maar dan ga ik me weer afvragen...als je iemand niet mag..kun je dan stiekem iets in de tas doen bij diegene?

13. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik 15 jaar geleden ook niet toen ik bij c1000 werkte. Vind het ook ver gaan..

Anouk2005 likes this.
  14. Sophie122

Sophie122 Lid

Aug 4, 2021
    96
    117
    33
    Female
    Ik heb 20 jaar geleden ook bij de action gewerkt. Toen was dit al gebruikelijk. Wij hadden wel zo’n hecht team dat het meer een snelle check was, maar het gebeurde wel. Had er eigenlijk geen probleem mee.

15. Kwek

Kwek Fanatiek lid

May 16, 2009
    3,207
    1,263
    113
    Centrum België
    Mediamarkt werkt(e) ook met n dobbelsteen…

Begin van het schooljaar is klassiek n moment dat op kantoren de balpennen en ringmappen vlotjes verdwijnen ;)

GossipGirlxoxo and Asil like this.
  16. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Mijn zoon werkt daar ook en daar gebeurt dat ook niet. Zou het ook héél raar vinden.

Anouk2005 likes this.
  17. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

Jan 18, 2016
    3,025
    5,138
    113
    Waarom zou het raar zijn om dat te controleren?

Een winkel of bedrijf loopt altijd risico dat het personeel steelt, ik geloof zelfs dat het percentage diefstal door eigen mensen in sommige branches hoger is dan diefstal door klanten. Dus waarom zou je daar niet op controleren?

Ik werkte 20 jaar geleden bij het kruidvat, daar hadden we ook tassencontrole. En mijn ouders hebben 2 eigen winkels gehad en helaas verschillende keren meegemaakt dat eigen personeel stal. En dat ging zeker niet altijd om iets lulligs "vergeten" af te rekenen. Een werknemer die ze ontzettend vertrouwden en die later bleek echt voor duizenden euro's te hebben gestolen.

Athina and Cornflake like this.
  18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,027
    14,683
    113
    Female
    Ik zie het probleem eigenlijk niet.
    Winkels doen dit niet voor niks, de ervaring heeft hen geleerd dat er door personeel wordt gestolen. Op deze manier proberen ze diefstal tegen te gaan. Prima toch?
    Gewoon niks stelen, dan is er niks aan de hand.

Is toch eigenlijk een beetje hetzelfde als de steekproef bij een zelfscankassa? Met die controle heb ik ook geen moeite. Ik hoop altijd wel dat ik zo helder ben geweest om alles te scannen:D

Syane, chrystel73, Athina and 2 others like this.
  19. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ja, die knop had de h&m 20 jaar geleden ook voor personeel weet ik nog. Vond het wel slim eigenlijk, en blijkbaar/helaas nodig.

20. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    haha ja klopt helemaal. En de tijd van maaltijdbonnen als je van 13-21 werkte. We hadden met elkaar overal de beste deals opgezocht zodat je van de €5,40/€5,80 nog een paar euro over had maar toch lekker kon snacken haha.

GossipGirlxoxo likes this.

Share This Page