Hoi hoi meiden, Ik heb even een vraag aan degene die een ks hebben gehad. Ik krijg binnenkort een geplande ks. Die keuze hebben we zelf heel bewust gemaakt. Aan de ene kant heb ik er heel veel zin in om ons kindje eindelijk te zien! Aan de andere kant ben ik best bang voor de napijn en het herstel. Het is toch best een heftige operatie die je ondergaat en er staat officieel 6 weken voor om te herstellen dacht ik? Ik vraag me af wat de ervaringen zijn met het herstel en evt napijn? En hoe lang moesten jullie in het zh blijven na de ks? Ik ben heel erg benieuwd! Liefs J
Ik heb een keizersnede gehad maar geen geplande. Ik was al wat uurtjes wakker dus was erna vooral heel erg moe. Ik heb maandagavond de ks gehad en ben vrijdagochtend naar huis gegaan. Als de communicatie iets beter was geweest had ik donderdag al naar huis gemogen. De eerste 2 dagen heb ik erg veel pijn gehad maar daarna ging het met sprongen vooruit. Ik kon weer lachen zonder pijn te hebben daarna merk je gewoon dat je je buikspieren niet meer kan gebruiken en dat is vervelend. Maar ik denk dat een geplande ks wel iets anders is omdat je meestal wat fitter het ziekenhuis in gaat. Maar daar kan ik nog niet over mee praten.
ik moest een week blijven. Maar mijn bloeddruk was ook niet goed. Was die wel goed geweest had ik 5 dagen moeten blijven.
Ik heb 4 dgn in het ziekenhuis gelegen. De napijn viel mij tegen, maar er was voldoende pijnstilling de hele dag door. In het ziekenhuis had je ook een bed die je met een afstandbediening in alle standen kon zetten en een verstelbare rugleuning had. Dat had ik thuis natuurlijk allemaal niet, waardoor de eerste dagen thuis me erg tegengevallen zijn met overeind komen uit bed. Maar na die eerste week ging het echt met sprongen vooruit. En als ik nu zelfs mag kiezen, zou ik bij een evt. tweede weer voor een ks gaan.
ik heb maandag om 4 uur s middags een keizersnee gehad en op donderdagochtend zat ik alweer thuis. De eerste twee dagen in het ziekenhuis vielen me redelijk mee (alleen de eerste keer uit bed vond ik een hel), maar toen ik eenmaal zelf naar de wc kon lopen en ook lekker zelf had gedoucht vond ik wel prima. De eerste nacht thuis slapen was ook een hel, want in het ziekenhuis kan je je bed verstellen en thuis lag dat gewoon recht natuurlijk. Ook was de wc thuis veel lager dan in het ziekenhuis, maar na een weekje ging het eigenlijk wel goed.. het is wel zo dat ik sommige dingen nog wel moeilijk vind zoals uit lage stoelen opstaan en zware dingen tillen..
Hier ook 3 nachtjes ziekenhuis na een ongeplande ks (was wel midden op de dag en was goed uitgerust, want kwam alleen voor controle in het zkh). Thuis had ik via de thuiszorg een verstelbare rugsteun voor in bed, dat was wel fijn, met name bij de borstvoeding. En het bed niet meer op klossen vond ik ook prettiger. Die 6 weken herstel waren wel nodig! In het begin kon ik niet op m'n zij slapen, dat vond ik erg vervelend, maar was te pijnlijk. Later ging dat beter door als het ware tegen een hoofdkussen aan te gaan liggen, gaf tegendruk, dat hielp goed. En schroom niet om hulp aan te pakken als mensen het aanbieden, ha ha, en ook niet om te blijven zitten als mensen denken dat je alles na een week al weer kunt Was wel blij dat ik na 6 weken weer mocht autorijden, hoe leuk wandelen met de kleine ook is (wat ik trouwens ook heel langzaam op heb moeten bouwen)
Hier 4 dagen na de KS mocht ik naar huis. De eerste 4 weken was de pijn het heftigst, ik heb nu nog heel veel last van de KS, de wond is erg pijnlijk en kan nog altijd vrij weinig zelf. Ik heb de eerste 2 weken dat ik thuis was 24 uur per dag hulp in huis gehad en dat was ook echt nodig. Ik merk dat wanneer ik een blokje ben gaan lopen ik mijn kracht voor die dag ook al verspild heb en het is dan wachten op de pijn. Gister voor het eerst stukje met de auto gaan rijden ( 5 minuten) en dat viel uiteindelijk vies tegen.
2 keer een keizersnede gehad. De eerste keer ben ik 6 dagen in het ziekenhuis geweest, maar dat kwam omdat dochter op de kinderafdeling lag. De 2de keer mocht ik na 72 uur naar huis, maar omdat dat `s avonds was moest ik blijven tot de volgende dag. Echt pijn heb ik alleen gehad toen de ruggenprik uitgewerkt raakte, toen kreeg ik een morfine injectie. Verder nog een paar dagen aan de paracetamol. De 1ste keer 3 dagen nodig gehad, deze keer iets langer omdat ik vreselijk last had van stuwing. Ik had daar meer pijn van dan na de keizersnede. Ik stond de dag na mijn ks alweer naast mijn bed, ik moest op het randje gaan zitten zodat ze mijn bed kon verschonen. Toen dat goed ging mocht ik naast bed staan, lukte ook prima. In het ziekenhuis is het wel makkelijker met opstaan en naar de wc gaan, thuis was de wc te laag. Uit bed steunde ik op mijn armen en hoofd dan ging het pijnloos. Ga ook niet in een te diepe stoel zitten, dan kom je er bijna niet meer uit. Verder rustig houden met traplopen, zo min mogelijk. Niets tillen behalve je kindje en auto rijden ook niet doen! Verder goed luisteren naar je lijf! Ik stond er na 1,5 week alleen voor met baby en peuter en dat ging prima. Auto rijden deed ik na 5 weken en dat ging wel weer toen. Tillen deed ik niet, dochter kwam zelf op schoot zitten als ze wilde knuffelen. Traplopen deed ik 2x per dag verder niet, ik nam `s morgens alles mee voor de hele dag.
hier spoedkeizersnede gehad op zondagochtend. Donderdagochtend mochten wij naar huis. Ik heb de dagen in het ziekenhuis het meeste pijn gehad. De eerste 2 dagen kon ik niet veel, lag toen ook nog aan de morfinepomp. Die is na de 2 dag eruit gehaald omdat ik hem toen niet meer gebruikte. Het opstaan en douchen de 3de dag was zwaar. Merkte dat ik niet meteen te veel moest doen. Maar toen ik thuis was is het herstel echt heel snel gegaaan! Na 7 dagen liep ik al kleine stukjes buiten. Je moet er wel rekening mee houden dat zwaar tillen niet verstandig is. Dus oudere kindjes, of boodschappen even mee wachten.
Ik heb een spoedks gehad ivm wegzakken van de hartslag van 1 van mn kindjes tijdens de weeën. Ik heb 10 dagen in het zh gelegen omdat mijn mannetjes op de kinderafdeling lagen. De eerste paar dagen veel pijn gehad met lachen en hoesten (had ontzettend veel keelsnoepjes liggen anders was het niet te doen) Ook de eerste keer uit bed was echt niet lekker maar dat gaat snel beter! Kreeg 8 paracetamolletjes per dag maar als de pijn te veel was kon ik ook om meer of andere pijnstilling vragen! Ben nu 4 weken verder, de wond jeukt af en toe wel en trap lopen is absoluut niet mijn hobby maar verder gaat het eigenlijk wel goed! Kijk wel uit dat je niet te veel doet want dan trekt het ontzettend! iig bij mij!!!
de eerste 2 dagen zijn het ergste na de eerste keer douchen herstelde ik heel snel. dinsdag avond ks vrijdag ochtend alweer thuis. ik zat na 8 dagen alweer achter het stuur, we hebben een bedrijfs bus dus dat is heel makkelijk. en ik doe het huishouden ook alweer zelf na 10 dagen alleen zware wasmanden tillen doe ik nog niet. ik kreeg wel regelmatig op mijn donder van de kraamzorg dat ik rustiger moest doen, ik kan gewoon niet stil zitten. het scheelt denk ik ook wel dat ik 24jaar ben. succes
Op dinsdagavond de ks en zaterdagochtend naar huis... na 8 dagen( na de ks) zat ik zelf al weer in de auto, ik was er aan toe weer wat meer van de wereld te zien dan t eigen erf en t verkeer dat langs kwam..... Ik herstelde supergoed... leeftijd heeft er ( naar mijn idee) niet veel mee te maken.. Een week na de ks werd ik 33
maandag middag is ze gehaald maandag avond rond 11 uur kreeg ik helaas een nabloeding. donderdag zou ik naar huis mogen maar helaas doordat ik bijna onderuit ging waar de arts bij was mocht ik niet naar huis. vrijdags mocht ik naar huis de napijn vond ik niet echt fijn maar pijn kan ik plaatsen. wat voor mij hetmeest vervelendste was is dat ik erg veel last had van een tekort aan ijzer daardoor zeer duizelig en dat heeft nog wel dag of 9 aangehouden dat ik al thuis was. ik kreeg daardoor wel extra dagen kraam omdat ik niet in orde was. achteraf bij de nacontrolle hadden ze het erover dat ik beter een zak bloed had kunnen krijgen aangezien mijn ijzer normaal tegen de 9 zat en dat ik na de keizersnee nog maar 4,8 had. vandaar de duizelingen en wegtrekkertjes. ondertussen alweer bijna 2 jaar terug en toch springen de tranen weer in mijn ogen
nee leeftijd heeft er inderdaad niets mee te maken dat geloof ik ook niet. ik werd 1 week na de ks 34 denk als ik geen nabloeding had gekregen ook veel sneller op de been was geweest. dacht alleen dat je na een ks even geen auto mocht rijden
Volgens mn gyn ligt het vooral aan hoe flink je bent... de 1 is nou eenmaal meer een piepert dan een ander. Hier beide keren snel opgeknapt, de eerste keer ook al was dat geestelijk veel zwaarder. Hier de eerste keer do ks, ma naar huis, 2de keer weer do ks en zondag naar huis... nu hebben ze het erover dat als het weer op do een ks zou zijn ik zaterdag al zou mogen gaan. Lijkt me geweldig. Hier na elke ks kraamzorg t-m dag 10. Is hier iig vrij standaard na een ks. Een gewone bevalling lijkt me veel pijnlijker maar ook mooier.
nou een pieperd ben ik niet maar een nabloeding doet niet veel goeds voor je vandaar dat ik al zei pijn daar kan ik wel mee omgaan maar als ik opstond mijn meisje vasthield dan trok ik helemaal wit weg en ging trillen als een gek erg vervelend vond ik dat en die verloskundige van jou kan toch niet in iemand kijken\ de 1 kan gewoon meer hebben dan een ander
Zondagavond om 23.10 uur is mijn dochter geboren en op dinsdagmiddag was ik al weer thuis. De eerste week was het pijnlijkst. Daarna het meeste zelf weer gedaan, behalve zwaar tillen.
op woensdagavond een spoedks gehad na 36 uur nog maar op 7 cm ontsluiting te zitten en op zaterdagmorgen mochten we naar huis. het is nu bijna 4 weken geleden en voel me nu weer prima. De wond jeukt alleen nog, maar verder geen pijnklachten meer. zie dat meiden na een aantal weken alweer auto reden? Mij is verteld dat als je voor de 6 weken gaat autorijden en er gebeurt iets, dat je niet verzekerd bent!!!!! staat ook in de verzekeringsvoorwaarden van je autoverzekering, dus zou er maar mee oppassen!
Hier een geplande ks op donderdagmorgen en ik mocht dinsdagmiddag naar huis, maar dat kwam ook omdat mijn zoontje opgenomen was op de kinderafdeling en ik bij hem mocht blijven. Ik geloof dat ik anders op zondag of maandag al naar huis had gemogen. Vond de napijn behoorlijk heftig, maar dat kwam ook door de hevige naween op donderdag. Dus do en vrij morfine gekregen. Daarna t/m disndag heel der dag door paracetamol: is protocol in het EZ in Tilburg de eerste keer staan op vrijdag leek wel alsof mijn onderlijf afscheurde...aiaia, maar vanaf zaterdag ging het steeds beter en beter. Alleen niezen, lachen hoesten was erg pijnlijk. En natuurlijk de onvermijdelijke blaasontsteking vann het catheter.... Nu 5,5 week later doe ik alles weer, voel me goed, alleen snel moe
Hoi hoi meiden, Nou de geplande ks voor morgen is niet meer nodig! Ik ben zaterdagnacht om 4.47 spontaan en vaginaal bevallen van onze zoon Milan. Het ging ineens allemaal zo snel en ik had zo snel ontsluiting dat ze overlegde met mij of ik alsnog voor een ks wilde of toch een stuitbevalling wilde proberen. Toen ik daar lag dacht ik: ik wil toch voor een stuitbevallnig gaan! En het ging zo goed allemaal! En de placenta kwam er mooi compleet uit! Ik ben zo blij dat ik morgen toch niet voor een ks hoef te gaan! Mijn lichaam reageerde uit zichzelf heel goed! En ik ben uiteindelijk met 38weken en 6 dagen bevallen!!