"wat trage hartslag 6 week 4 dagen"

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door yellow, 20 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yellow

yellow Lid

24 nov 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    gister inwendige echo gehad. Vruchtje was precies zo groot als verwacht --> 6week 4 dagen. Hartactiviteit was zichtbaar. De gyn. zei alleen wel dat de hartslag "wat traag was". Helaas heeft ze um niet gemeten. Ze zei erbij dat het bij de termijn KON passen....
    Volgende week terug....

iemand ervaring pos/neg hiermee? maak me nl toch wel zorgen.....

2. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier denk ik ook ong 6 weekjes.. vruchtzak was gegroeid.. vruchtje was te zien.. maar hartactie was de gyn niet zeker van.. t leek alsof er wel iets knipperde maar dat durfde ze niet met zekerheid te zeggen.. dus hier nog afwachten..

heb trouwens gelezen dat t hartje pas rond 6 wkn 3 dgn ongeveer begint met kloppen.. dus miss is t pas net begonnen met kloppen en heb je volgende week gwn een echo met een prachtig kloppend hartje!

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier destijds ook een echo met 6.5 gehad.Het was een ietwat trage hartslag ,maar moch idd conform termijn. Onze dochter is nu alweer bijna 8 maand :)

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een trage hartslag kan op twee dingen wijzen:

* Het hartje is net begonnen met kloppen en moet nog goed op tempo komen. Een hartje begint vaak rond de 6 weken of iets later met kloppen, dus dan kan goed bij je zwangerschapsduur passen.

* Een hartje kan ook traag kloppen als het niet goed zit.

Gezien het feit dat de afmeting van het vruchtje precies bij je zwangerschapsduur past en er geen vreemde dingen gezien zijn, zou ik ervan uitgaan dat het hartje net begonnen is met kloppen en dat het goed zit.

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik denk idd ook dat het hartje dan net is gaan kloppen, dan klopt het nog wat langzamer.
    Hopelijk de volgende keer een goed hartritme.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het kan mi inderdaad 2 kanten op. Hier een zelfde geval gehad. Helaas niet goed afgelopen.
    Afwachten is het enige dat je kunt helaas.
    Heel veel sterkte en hopelijk snel een mooie echo!!!

Hartje begint overingens al voor de 6e week te kloppen, alleen heeft niet iedere gyn/VK een nieuw apparaat in zijn/haar praktijk, dus soms is het dan nog moeilijk te zien.
    Als je na 7 weken nog niets hebt gezien, dan is het pas tijd om je een beetje zorgen te gaan maken.

7. yellow

yellow Lid

24 nov 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties! ik blijf goede hoop houden! want de vruchtgrootte ed. was idd allemaal prima!

8. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hoi Tessa81. Ben je niet getest op GBS? Hier kwam het er toevallig uit bij een urinecontrole bij de huisarts. Ben toen behandeld. De gyn. zei dat er in het buitenland al standaard op getest werd. Hoop dat ze dat hier ook gaan doen. Gelukkig is het goed afgelopen.

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    GBS heeft hier absoluut niets mee te maken, laat je aub niet gek maken!
    Een GBS infectie manifesteert zich door een tempverhoging bij de moeder en juist een SNELLERE hartslag bij het kind.
    Bovendien ben je nog veel te kort zwanger om daar nadelige gevolgen van te ondervinden.

10. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Mijn collega had precies t zelfde en bij haar was dat 2x helaas niet goed... Hopelijk bij jou wel!!! Sterkte met wachten!

11. yellow

yellow Lid

24 nov 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb een (kleine) week later weer een inwendige echo gehad en alles was nu prima. goed gegroeid en frequentie vd harslag was normaal zei ze!
    Wou het toch nog even laten weten voor wie ook in zo'n zelfde soort situatie zit....het kanzijn dat het hartje nog op gang moet komen :D

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Van harte! Goed nieuws.
    En nu genieten!!!

13. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

fijn om te lezen zeg!! Ik heb vorige week ook een echo gehad met 6.4 maar totaal geen hart activiteit. Ik moet aankomende week terug komen, ben zo onzeker :( maar fijn voor jullie! Geniet ervan ;)

14. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Gefeliciteerd yellow!!!

Inger,
    ojee dat is geen goed nieuws:(... Kan je minder ver zijn of is t kleintje opgemeten? Sterkte!

15. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

er is niks gemeten... :( We gaan vd week nog een keer en dan zullen we meer weten... soms ben ik heel negatief en soms juist weer heel positief... we zullen het zien. Liefs Inger

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tot 7 weken kan het nog alle kanten op hoor Inger.
    Laat je niet ontmoedigen!!!

17. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Wow super dat alles nu wel goed was meid :D

Inger: Jee wat een spanning zeg, hopelijk is het bij de volgende echo wel te zien.

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Jeetje wat een spanning, gelukkig is het allemaal goed!

@Inger, sterkte meid, wachten duurt dan lang he :(

19. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hier met 5 weken en 5 dagen ook een trage hartslag, maar dat hoort gewoon bij de termijn hoor. Nou is 5w 5d ook wel vroeg voor een zichtbare hartslag natuurlijk, maar ik maak me er geen zorgen om :)

Deel Deze Pagina