Mijn broertje is bedrijfsleider bij een supermarkt. Ik heb dus van zijn verhalen een beetje beeld van hoe het er in zo'n winkel aantoe gaat. Er wordt echt ongelovelijk veel gestolen. En heus niet (alleen maar) door types die wij 'verdacht' zouden vinden. Het zijn juist in het merendeel moeders met kinderwagens, ouderen met rollator enzovoorts. Hoewel het absoluut verboden is voor een cassière om zonder toestemming in andermans tas te kijke, snap ik wel dat de meeste supermarkten tegenwoordig toch het beleid hebben om hierom te vragen. Dat is trouwens juist in het belang van de eerlijke klanten. Want het verlies door diefstal (inclusief de kosten voor beveiligingsmaatregelen) wordt uiteindelijk toch doorberekend aan de betalende klanten. Kort samengevat... Je stond in je recht maar ik vind het een ontzettend flauwe en kinderachtige reactie. Als medewerker van een winkel zou ik het bovendien dusdanig verdacht vinden, dat ik je waarschijnlijk de volgende keer door een vakkenvuller zou laten volgen tot de kassa, zodat ze controle hebben dat je niks steelt.
Goed he en dat ook nog met een peuter en een baby en een volle winkelmand . (ps last van hormoontjes?)
Zodra ik aan de beurt was kwam ze al vanachter de kassa vandaan. Het grootste deel van de discussie vond plaats terwijl ze al gehurkt zat. En ondanks dat ik aangaf dat ik niet wil dat ze aan mijn spullen zat ging ze toch met haar hand de klep open doen om erin te kijken.
oh vervelend is dat he! alsof je een dief bent... ik heb dit dus ALTIJD bij de aldi.... elke keer weer vraagt ze of ze even in mn tas mag kijken... de laatste keer was ik er ook zat van en zei euh nee... dat was hun beleid... joh ik kom er best vaak en wil dan niet aangezien worden voor iemand die steelt. toch wilde ze in mijn tas kijken... ik heb vriendelijk bedankt, doe ik niet meer aan mee.... dan moet ze de politie maar bellen hoor... komop zeg! en dan hoor ik een verhaal van mijn man. die was laatst bij de aldi. hij stond te wachten daar bij de kassa's op imand die aan het afrekenen was. ziet hij een vrouw staan bij die schappen met allerlei spullen zoals sokken, boeken e.d. die vult haar rugzak met wat ze maar pakken kan. doet deze op haar rug. pakt 2 blikken bier en gaan alleen dat afrekenen. dus toen zei mijn man en die spullen in je rugzak dan? dat mens pleurt die tas daa neer en rent heel hard de winke uit... uhu en bij mij moeten ze altijd in mijn tas loeren? kansloos die aldi...
Ik vind het niet erg om hier op te reageren, sommige dingen hadden wat verduidelijking nodig . Het staat een ieder vrij om hier een mening over te hebben. Het is maar een momentopname en ik weet prima hoe ik verder in elkaar steek en dat mijn karakter of persoonlijkheid totaal niet overeenkomt met wat me af en toe toegeschreven wordt. En zoals ik al aangaf is de openingspost in frustratie geschreven dus dat roept ook bepaalde reacties op.
Ja leuk, even de caissiere te kakken zetten die die regels ook niet zelf bedacht heeft. Als je eens wist hoe veel er gejat wordt bij de AH dan zou je niet zo moeilijk doen over dat bonnetje. Toen ik vroeger als bijbaantje bij de AH werkte werd ik dus echt gek van mensen die zo'n stampij maken om niks. Als die spullen open en bloot in je wagen liggen, hoe moet die caissiere dan weten of je ze al betaald hebt? Moet ze iedereen dan maar op z'n mooie blauwe ogen geloven?
Inderdaad. Over rellen gesproken. Zijn ze hier op ZP helemaal goed in. :x TS, ik kan ergens wel begrijpen waarom je het zo aangepakt hebt. Lijkt me behoorlijk frustrerend als je elke keer weer de sjaak bent. Ik zou er zelf niet voor kiezen maar dat komt gewoon omdat ik geen zin heb in de eventuele, onnodige, gevolgen.
Goh,wat zijn een hoop dames hier weer blij dat ze weer iemand kunnen afkraken.. Het lijkt wel of jullie zitten te wachten tot er een topic komt waarin je weer lekker je frustraties kunt botvieren op iemand. Lekker makkelijk vanachter een computerscherm of tablet..
Dat ze zonder toestemming in je tas gaat kijken vind ik inderdaad niet netjes. Zij had haar leidinggevende erbij moeten roepen en die had met jou in een kamertje moeten wachten tot de politie kwam om het verder af te handelen. Stiekem vind ik dat je dat ook wel een beetje verdient als je lastig gaat doen om het lastig doen.
Hier is dat ook maar eerlijk gezegd doe ik dat niet omdat ik dat gewoon teveel gedoe vind, maar ze mogen daarom ook gerust mn tas of mandje onder mn wagen inspecteren.
Het was zeker niet netjes om zonder toestemming aan mijn spullen te zitten. En ik heb tot nu toe altijd netjes alles open gedaan, bewezen en uitgeladen als erom gevraagd werd. Het is me écht al heel vaak "lastig" gemaakt en als ik op deze manier benaderd wordt heb ik daar op een gegeven moment een keertje geen zin meer in... Ik zou het natuurlijk ook niet leuk gevonden hebben als ze daadwerkelijk de politie gebeld had, maar ik zou me daar wel in geschikt hebben, want ik had uiteindelijk zelf aan haar voorgesteld om dat dan maar te doen. Dat zou een gevolg geweest zijn die ik zelf over me afgeroepen zou hebben.
Wat een zielig gedoe zeg. Als jij ervoor kiest met spullen in je wagen naar binnen te lopen die ze ook bij de AH verkopen moet je ze OF van tevoren bij de servicebalie even afgeven OF zo volwassen zijn om het bonnetje te bewaren en te kunnen laten zien. Wat is daar zo raar aan? En dat ze het altijd vragen, ja daar zullen ze reden genoeg toe hebben!
Volgende keer dan maar eerst naar de ah en dan de rest . Maar als ze het hoog hadden willen spelen had je inderdaad op de politie kunnen wachten want als jij een winkel betreed ga je akkoord met hun reglement en daar staat zeker weten controle van tassen en kinderwagens in
Het is de toon die de cassiere dus heeft gezet waardoor je zo reageerde net zoals de toon van je eerste berichtje haha. Maar de verdere reactie's van jou komt al heel anders over Maar als je al zo benaderd wordt kan ik me voorstellen dat het op een gegeven moment de welbekende druppel is.
Het was inderdaad de manier waarop ik benaderd werd wat deze discussie bij mij losbracht. Desondanks ben ik vriendelijk gebleven. Ik ben in "real life" eigenlijk ook best wel aardig en redelijk