Tis gewoon noodzaak dat er gecontroleerd moet worden,er wordt gejat bij het leven! Dat heeft niks met klantvriendelijk te maken! Ga dan gewoon niet met je kinderwagen van de ene naar de andere winkel, als je niet wilt dat ze in je kinderwagen kijken. Waarom moeilijk doen om het moeilijk doen?
Hier het vervelende beleid bij de lidl dat ik al mijn eerder gekochte boodschappen van de ah moet afgeven voor ik de winkel in ga. Erg leuk not wanneer ik de boodschappen los onder in de wagen heb liggen. inhoud van de tassen laten zien begrijp ik zeker wel maar mijn persoonlijke tas vind ik soms wel vervelend wanneer dat gevraagd word maar ach, de kassier doet zijn of haar werk ook gewoon.
Dan zorg je toch gewoon voor een bonnetje als je weet dat je met andere boodschappen nog ergens anders gaat winkelen. Dat is toch niet zo raar? Je moet eens een winkeltje gaan starten en zien hoeveel er gejat wordt!
In de ah waar ik werkte werd wekelijks voor 50.000 euro gejat... Door allerlei mensen, ook degene van wie je het niet verwacht.... Ja alles beveiligen is een optie maar dat moet worden doorberekend aan ons allemaal en we willen ook niet teveel betalen met zijn allen... Iets met dubbeltjes en eerste rang?! Wat een drama omdat zo'n meid je controleert... Ik zie daar nou echt het probleem niet in...
de tas nakijken maakt me niet uit maar mn handtas is wat anders, die mogen ze wel nakijken maar dan in een aparte ruimte, die rommel wat ik er allemaal in heb hoeven andere klanten niet te zien,...misschien moet ik ze nog maar es opruimen
En alles beveiligen wordt ook moeilijk. Wij verkopen bijv ook heel klein spul en de normale alarmstickers passen er dan niet op. Er bestaan veel kleinere maar die willen wij niet gebruiken omdat deze schadelijk blijken te zijn voor bijv. zwangere vrouwen. Maar het zou ook een dagtaak worden! Dus alles wordt dan duurder inderdaad ...
Tja inderdaad, een dagtaak. Ik heb daar dus helemaal geen zin in als ik boodschappen doe. Ik doe mijn boodschappen en betaal deze, en heb geen tijd en zin om mij te laten controleren. Als het tegendeel bewezen blijkt te zijn, kom dan maar op en laat ik mij zonder problemen controleren. Ik heb zelf overigens bij de appie gewerkt (een tijd geleden maar ook toen werd er gejat) en controleerde alleen bij jongeren of op verzoek (die ik stiekum kreeg) van beveiliging.
Dat vind ik eigenlijk weer raar om alleen jongeren te controleren. Toen ik in de supermarkt werkte waren het juist vaak de bejaarden en moeders die jatten. Of iedereen of niemand zou ik dan zeggen.
Als ze in de huisregels hebben staan dat ze kunnen vragen om je tas te controleren hebben ze daar alle recht toe & ben je gewoon verplicht het te laten checken! Ook je privé spullen.
Ik controleerde niet alle jongeren, ik was daar sowieso niet zo mee bezig. Was nog in de tijd '' t gaat toch niet van mijn salaris af''.. Hoe erg dat misschien nu ook klinkt. Toen was ik 15, nu bijna 30. Ik kreeg van de beveiliging soms een seintje als ik iemand moest controleren.
Boodschappentassen mogen ze naar vragen, maar persoonlijke tas mag nooit. Hoef je ook echt niet te laten zien. Ik ben ook weleens in discussie gegaan met een beveiligingsmedewerker, want officieel mag niemand zomaar in je tas kijken. Mag alleen de douane en politie als ze daar ook echt aanleiding voor hebben.
Dat is niet helemaal waar want huisregels zijn niet altijd juridisch. Heb ik gemerkt op de gesloten afdeling van een psychiatrische afdeling waar ik werk. Bepaalde regels die wij gesteld hebben, mogen dus eigenlijk niet! ( en dat gaat het maar om kleine dingen..)
Ik bedoel dus een tas met boodschappen, als ik eerst naar de c1000 ga en daarna nog wat bij de AH wil halen, dan laat ik mijn tas bij de infobali achter. (ik denk niet ze mijn pakje melk gaan stelen hoor)