cerazette

Discussion in 'Anticonceptie' started by mie, Jan 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mie

mie Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    1,680
    7
    38
    Dag dames

Even een vraagje: twee maand na mijn bevalling ben ik begonnen met de minipil te slikken. Nu ben ik nogal vergeetachtig en slaag ik er nooit in om die pil altijd op hetzelfde moment in te nemen. Ik mag al blij zijn als ik ze niet meerdere keren vergeet per strip. Mijn vraag is nu: moet je de minipil echt stipt innemen? Ik hoorde van een vriendin dat de minipil net enorm stipt moet ingenomen worden, nog meer dan een gewone pil. Nu geef ik wel borstvoeding en heb ik nog geen regels gehad, zou ik voldoende beschermd zijn? Een nieuwe zwangerschap is echt nog niet aan de orde, vandaar mijn vraag.

2. panda86

panda86 Fanatiek lid

Aug 24, 2011
    1,456
    246
    63
    Hallo,

Ik heb de cerazette 4 jaar geslikt. Ik nam hem standaard in voor het slapen gaan. En natuurlijk ging ik niet elke dag om hetzelfde tijdstip slapen. Tegenwoordig kan daar echt wel enige verschil in zitten. op de zit van cerazette staat:
    Je bent minder dan 12 uur te laat

Als je minder dan 12 uur te laat bent, neem dan de vergeten pil zo snel mogelijk in. De werking van Cerazette is dan niet verminderd en je kunt de volgende pillen weer gewoon op de gebruikelijke tijd innemen. Wat moet ik doen als ik Cerazette ben vergeten in te nemen?

Ik zou proberen om hem op een tijdstip op de dag innemen dat je hem moeilijk kan vergeten en het dan een gewoonte voor je word. Misschien dat je het kunt doen voor het slapen gaan zoals ik deed. In het nachtkastje ofzo. Op gegeven moment word het wel een gewoonte is mijn ervaring. Of je voldoende beschermd bent weet ik niet. Succes verder.

Share This Page