miskraam die niet op gang komt

Discussion in 'Miskraam' started by Annerie, Nov 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annerie

Annerie Bekend lid

Jul 22, 2006
    925
    0
    0
    Tijdens onze eerste echo op 15 oktober hoorden we dat er geen hartje meer klopte. Ik heb een week later, 22 oktober, pillen gekregen om de miskraam op te wekken. Hierdoor kreeg ik enorme weeen en daarna een tijdje behoorlijk wat bloed maar geen stolsels.

Het is nu 5 november, ik heb dus 2 weken gevloeid, maar sinds een paar dagen is het nog maar ietsjepietsje en heb ik geen buikkrampen meer.

Het gekke van het verhaal is, dat ik in tussentijd al 2 keer in het ziekenhuis voor nacontrole ben geweest en ik 2 keer te horen kreeg dat de miskraam er nog lang niet uit was. Op de echo zie je echt een grote ronde 'plak' zitten (vruchtzakje? Placenta?) die er nog uitmoet. Maar ik vloei bijna niet meer en voel me nu lichamelijk stukken beter.

Zijn er meer meiden die dit hebben gehad? Ze adviseerden me tot volgende week af te wachten en dan maar weer een echo afspraak te maken en dan alsnog een curettage te laten doen.

Ik baal hier enorm van en kan mijn miskraam op deze manier dus helemaal niet afsluiten :cry: .

Groetjes, Annerie

2. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

Mar 2, 2007
    1,623
    0
    0
    oh meid wat rot voor je.
    heel veel sterkte en neem de tijd voor jezelf.

3. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    ja ik heb het ook gehad
    de eerste keer koos ik voor citotex of zoiets
    inwendige pillen
    Nou ik heb dit als hell ervaren veel bloed mega veel weeen maar geen vrucht die eruit kwam
    na dit 2 weken te hebben gedaan heb ik toch gekozen voor curretage en ik moet zeggen als ik toen eerder had geweten had ik het eerder gedaan.

de 2e keer heb ik er meteen voor gekozen
    en nu word ik maandag weer gecureteerd

4. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Oh ja en ik zou niet afwachten
    ik heb de eerste keer 6 weken doorgelpen
    Ik zou bellen en zeggen dat je voor curretage wilt

5. Annerie

Annerie Bekend lid

Jul 22, 2006
    925
    0
    0
    Goed plan, dat ga ik ook doen. Ik ben er helemaal klaar mee.

6. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Groot gelijk meid het word alleen maar moelijker als je langer wacht en je wilt ook verder neem ik aan.
    Een curetage op zich stelt weinig voor
    als je wilt praten of meer info kun je me altijd pben

7. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

Sep 24, 2008
    635
    0
    0
    China
    Sterkte Annerie.
    Ik heb ook lang doorgelopen voor de curretage. Ik bleef wel steeds maar bloeden en had geen idee of het er nu wel of niet uit was. Toen ik eenmaal weer een echo kreeg en bleek dat het er nog zat moest ik nog weken wachten voor er plek was voor een curretage. Na een paar dagen trok ik het echt niet meer en toen mocht ik als speodgeval tussendoor.
    Ik vond het ook weinig voorstellen en zou het de volgende keer zeker weer doen. Kun je het tenminste eindelijk afsluiten.

8. Annerie

Annerie Bekend lid

Jul 22, 2006
    925
    0
    0
    Het is echt belachelijk, maar ze willen nog steeds geen curettage bij me doen.

Ik ben 2 keer voor echocontrole geweest, beide keren kreeg ik te horen dat er nog veel in zat en dat er echt nog uit moest komen.

Nu belde ik gisteren, zeggen ze dat het baarmoederslijmvlies stukken dunner was geworden en ik het toch nog maar moet afwachten (het is meer dan 2 weken geleden dat ik die vreselijke cytotec pillen nam!). Ze zijn in het UMC geen voorstander van curetteren, dat blijkt maar weer. Het zou niet goed zijn voor komende zwangerschappen, kansen op verklevingen en ga zo maar door.

Ik begrijp dit werkelijk niet. Ondertussen zit ik met de nasleep die maar door blijft gaan. Ik heb nou al een aantal dagen bruinige afscheiding waar ik helemaal geen goed gevoel heb. BAH!

9. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

Sep 24, 2008
    635
    0
    0
    China
    Dat is echt belachelijk zeg!
    Ik weet niet zo goed wat je kunt doen. Misschien nog eens bellen en zeggen dat je het geestelijk niet trekt (dat had ik toen gedaan). Of via je huisarts/verloskundige.
    Ik hoop echt dat ze van gedachten veranderen of dat het snel loskomt (en dat dan ook meevalt).
    Sterkte

10. Ellenk

Ellenk VIP lid

Hemel Annerie,

Wat een gedoe en vervelend dat ze niet willen curreteren. Heel veel sterkte ermee :(

11. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

Mar 2, 2007
    1,623
    0
    0
    jemig annerie,

wat jij moet meemaken :confused: niet normaal.
    het is toch niet gezond voor je dat je zolang moet doorlopen.zo kan je het toch niet verwerken.meid probeer anders je huisarts te bellen en leg je verhaal uit.volgens mij als jij het wilt en je weet de risico's moeten ze jouw wens gewoon respecteren.

12. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Ik vind dit zwaar belachelijk
    Ik heb nog nooit gehoord dat het niet goed zou zijn voor volgende zwangterschappen
    wel is er een kleine kans op verklevingen maar die kans is zo klein dat dat echt niet gebeurd van 1 x hoor
    Ik heb dr al 2 achter de rug en hier is alles prima dus tja
    Beetje raar allemaal maar goed zo kun je het ook nooit een plaatsje geven

13. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

Jul 19, 2008
    3,660
    0
    0
    Toen bij mij de ma was vast gesteld vroeg de gyn mij of ik wou wachten of het spontaan kwam of een curettage. Ik was toen al 11 weken zwanger en heb geen druppel bloed verloren. Ik wou dus direct gecuretteerd worden. Wilde het droevige hoofdstuk afsluiten. Een week later ben ik gecuretteerd.

Ook is het helemaal niet goed als het daar te lang zit. Denk aan kans op ontsteking. Mijn curettage is niet goed verlopen en er was nog rest weefsel aanwezig. Ik ben toen met spoed nogmaals gecuretteerd omdat er kans was op ontsteking. Dus ik snap niet dat ze jou er zo lang mee laten door lopen.

14. giens27

giens27 Lid

Nov 3, 2008
    10
    0
    0
    heel veel sterkte toegewenst!

groetjes Gineke

15. Annerie

Annerie Bekend lid

Jul 22, 2006
    925
    0
    0
    Nou, dat bedoel ik. Volgens mij is dat inderdaad niet goed hoor. Over ontstekingen gesproken... ik had het niet eens gezegd :oops: omdat ik het niet zo fris vind, maar die bruinige afscheiding ruikt ook ontzettend vies, dat heb ik normaalgesproken nooit, ik ben heel hygienisch. En dan in combinatie met die onderbuikpijn, dat kan toch niet goed zijn?

Ik ga maandag gewoon weer bellen :evil: :) Ik wil het nu toch echt een keer afsluiten, gek word ik hier van.

16. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Gewoon bellen hoor meid. Ik weet dat men niet zo happig is op een curettage. In principe kan het inderdaad ook voor verklevingen zorgen, maar goed... als het vruchtje blijft zitten en je baarmoedermond een beetje open blijft staan kan je ook een ontsteking daar krijgen. Bij mij zeiden ze ook dat als het anders ging ruiken of als ik koorts kreeg, dat ik meteen moest bellen. Dus ik zou dat ook echt tegen ze zeggen hoor! Al met al is het sowieso niet goed en als je er zelf niet meer tegen kan, lijkt me dat reden genoeg om toch voor een curettage te gaan.

Ik zou maandag gewoon weer bellen. Of misschien hebben ze wel een verpleegkundig spreekuur morgenvroeg? Dan zou ik gewoon meteen bellen. Want dit is ook niet goed voor je meid.

Heel veel sterkte!

Liefs,
    Josien

17. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant