hallo meiden, zoals de titel al zegt: wat hebben jullie ervaard bij een vroege miskraam??? ben erg benieuwd naar de ervaringen groetjes miffy!
Mijn ervaring.. Ik had een vroege miskraam bij 4 weken en 3 dagen. Ik heb het er wel moeilijk mee gehad, de vroege miskraam zelf was een normale ongesteldheid maar het verdriet was erg groot. Ik was alleen nog maar bezig om zwanger te worden, zoveel dat ik nergens anders meer aan dacht. In april heb ik mezelf de halt toe geroepen, en ben ik weer verder gaan ''leven''. Ik weet niet of het daar aan ligt maar de volgende maand was ik weer zwanger. (4 maanden na vroege miskraam)
Hier ook met 4 week en 3 dagen een vroege miskraam. Ik belde de verloskundige om te zeggen dat ik wederom een miskraam had gehad, ik dacht ik meld het even. De verloskundige zei dat ze dat niet hoefde te noteren. Ze zei dat door die vroege testen van tegenwoordig vrouwen al heel snel weten dat ze bevrucht zijn. Vroeger was dat niet zo en werden vrouwen gewoon "wat later ongesteld" Dat is natuurlijk ook zo en ik heb het daarom ook maar zo ervaren. Ik was er niet heel verdrietig om, maar vond het wel erg jammer.
De eerste keer was ook rond de 5 weken, misschien al eerder. Ik had bloedverlies en maakte me zorgen. Achteraf weet ik niet of dat de miskraam was, of alweer de menstruatie erna, want ik werd erna alweer heel snel zwanger. Ik was natuurlijk heel erg verdrietig, maar we waren nog niet zo lang bezig en na ruim een week kon ik mijn leven weer normaal oppakken. Was er snel overheen. Ik lees net ergens dat dit niet een vroege miskraam was maar een missed abortion... De afgelopen keer (10w) was het heftiger. Van de miskraam zelf niks gemerkt (hartje is gestopt met kloppen), maar mentaal kwam het harder aan. Zowel het nieuws (bij de echo) als de nasleep (curettage en verwerken en verder gaan). Het is nu 4 weken geleden en kan nu weer verder. Vind dat nog redelijk snel....
ik had vorige week zaterdag ongesteld moeten worden en werd dit toen niet ik heb 1 licht positieve test en daarna 3 negatieve dus ik dacht zal wel een foute test zijn geweest en mijn menstruatie zal wel komen donderdag uiteindelijk toch ongesteld geworden, maar vrijdag kreeg ik hevige pijnen, in vlagen net als weeen omdat ik mogelijk endometriose heb toch mijn ha opgebeld om het uit te leggen en te vragen of hij iets tegen de pijn kon voorschrijven omdat ik er ziek van werd zo een pijn mijn ha zegt, aan de hand van de pijn en symptomen die ik had, dat ik een vroege miskraam/miskraam heb gehad hij wou eigenlijk bloed laten prikken om het te bevestigen maar dat kan maandag pas en de kans dat er nog genoeg hcg in mijn bloed zit is dan klein het voelt als een hevige menstruatie, maar toch denk ik van wtf is er nou gebeurd .......
Miffy, ik weet niet of je er nu nog iets aan hebt. Maar ik heb er ook zeker iets van gevoeld, van mijn vroege miskraam in september. Eerlijk gezegd had ik nooit gedacht dat het zo heftig kon zijn. Een dag na een positieve test kreeg ik heel licht bloedverlies en een paar dagen laten heb ik ook echt een soort van weeen gehad. Duurde een aantal uren en was heel heftig. Daarna nog een paar dagen bloedverlies gehad, als bij een normale menstruatie. Maar dit had ik niet kunnen missen. Ook zonder test had ik geweten dat er iets aan de hand was. Nu in afwachting van een miskraam met 8 weken. Ben bang voor wat er gaat komen, hoop dat mijn lichaam het snel zelf oplost...
heel herkenbaar, alleen heb ik maar heel kort bloedverlies gehad wat vervelend dat je nu een miskraam hebt succes en sterkte ermee!
Nou mijn vriend en ik wisten op donderdag zeker dat we zwanger waren omdat we toen een cb test hadden gedaan. We hebben toen 4 dagen gelukkig mogen zijn en ervan kunnen genieten want maandags voelde ik dat het mis was. achteraf gezien de week ervoor al maar toen had ik nog niet in de gaten dat dat een miskraam kon zijn. Ik had woensdg (voordat we de test hadden gedaan) een paar keer erge buikkrampen. Ik voelde me toen ook echt zwanger !! paar keer s'nachts misselijk geweest, gevoelige borsten enz. Maar vanaf vrijdag vond ik al dat ik geen klachten meer had maar dacht ook dat dat bij zwange zijn hoorde. Maandag kreeg ik bloedverlies en toen wist ik dat het foute boel was. Eerst bruin bloed en daarna helder rood met erge buikkrampen. Achetraf gezien voelde ik me dus al niet meer zwanger en had ik het aan voelen komen maar omdat dit onze eerste zwangerschap is wisten wij niet beter....