Pré-eclampsie en flink bloedverlies

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Loesje13, 10 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje13

Loesje13 Actief lid

3 apr 2009
    397
    0
    0
    gastouder
    Kop van Noord Holland
    Lieve allemaal,

Bijna drie maanden terug ben ik bevallen nadat ik voor wat routine-onderzoekjes naar het ziekenhuis moest.
    Op het moment dat ik dacht wel weer thuis te zijn werd ik ingeleid en na een snelle bevalling is onze prachtige dochter geboren.

Vlak na de bevalling werd ik weggebracht naar de OK omdat ik fors bloedverlies had. In totaal ben ik 3 liter bloed verloren.

Ik merk dat ik toch nog wel moeite heb met hoe alles gegaan is.
    Ben eigenlijk op zoek naar mensen die (een van beide of allebei??) dit ook hebben meegemaakt. Eigenlijk een soort klankbord dus om alles voor mezelf wat duidelijker te maken en om te weten dat het geen uitzondering is, hoewel iedereen om me heen zegt van wel.

Nogmaals je hoeft niet hetzelfde verhaal te hebben, maar misschien herken je iets?

Het is zo een beetje een lang en ego-verhaal geworden, maar hopelijk kan iemand hier iets mee.

Veel liefs van Loesje

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hoi Loesje! Op het prematuren forum is een topic over HELLP, pre-eclampsie en het Prius onderzoek. Misschien krijg je daar meer respons?

3. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik snap je helemaal, ik had ook pre eclampsie en werd ingeleid, tijdens het inleiden ging het helemaal mis en lag ik te stuiteren in het bed, reflexen waren abnormaal. En uiteindelijk een spoed ks gekregen.

Vaak snappen mensen om je heen niet precies wat pre eclampsie met je doet, dat was voor mij het moeilijkste om mee om te gaan. Nu ben ik intussen 1,5 jaar verder, en nog steeds denk ik er niet graag aan terug, maar ik kan het nu wel naast me neerleggen. Heb er zeker wel 1 jaar over gedaan om mezelf weer te zijn.

4. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Hoi Loesje,

vervelend dat het allemaal zo gelopen is. Jouw verhaal lijkt wat op het mijne, ook PE (welke door het ziekenhuis niet goed behandeld is) langdurige bevalling met uiteindelijk een fluxus en ruim 3,5 liter bloedverlies. Heb 2 OK's gehad en ben door het ook van de naald gekropen, ook heb ik daarna nog een Hellp gehad.
    Ik heb ook erg veel moeite gehad met hoe alles gelopen is en met de fysieke gevolgen ervan. Ik ben nu weer een heel stuk mezelf maar ben er nog niet, dus dat je er moeite mee hebt dat snap ik zeker. Als je er behoefte aan hebt kun je me pb-en, ik schrijf ook mee op het hellp en pe onderwerk bij "prematuren'.
    Veel sterkte verder en neem de tijd om zowel fysiek als psychisch te herstellen!

Groetjes.

5. Loesje13

Loesje13 Actief lid

3 apr 2009
    397
    0
    0
    gastouder
    Kop van Noord Holland
    Dank jullie wel allemaal,

Ga zeker even kijken daar. Had alleen niet verwacht dat het onder prematuren zou kunnen staan...:)

Dan kan dit wat mij betreft op slot...

Deel Deze Pagina