Zoals de titel zegt, een beetje op het laatste moment (dat weet ik). Morgen vertrekken wij voor een week naar Barcelona op vakantie. Hoe zit het met piercings tijdens de controle, mogen die in blijven of moeten ze uit ? Een aantal jaren geleden ben ik ook naar Spanje gevlogen en moest mijn navelpiercing dus wél uit, maar ik weet niet of dat nog steeds geldt ? Je kunt toch moeilijk iedereen met een piercing op bijv. een intieme plek, vragen de piercing uit te doen ? Of kan dat wel ? Ik heb een stalen Navelpiercing, een Plastic Labret (lip/kin piercing) met een stalen bolletje en in ieder oor 1 oorbel. De reden dat ik het vraag is omdat mijn Lip/Kinpiercing er vorig jaar is ingezet door een piercer, ik zou niet weten hoe die eruit moest, en of ik hem zelf weer in kan krijgen zonder dat hij losser gaat zitten/de helft uit mijn handen valt of er iets anders mee gebeurt.
Heb m'n tongpiercing nooit eruit hoeven halen, ook nooit m'n tong uit hoeven steken dus 't poortje ging niet af
Poortje ging wel af maar toen hoefde ik niets uit te halen. Medewerkers keken zo van 'heb je er weer een met een piercing'.
Ik ben afgelopen maart/april naar Egypte geweest en mocht mijn navelpiercing en oorbellen gewoon inhouden. En ik had best grote oorbellen in, en ook een navelpiercing van chirurgisch staal met zirkonia erin.
Toen ik naar spanje vloog moest alles uit, riemen, schoenen, sieraden. oorbelle, en ja, ook piercings... anders neem je een tijdelijke piercing van plastic.
Hmm, wisselende reacties dus. Ben benieuwd... Navelpiercing en oorbellen zijn geen probleem, alleen de lip/kin piercing. Nu is die wel het grootste gedeelte van plastic (i.v.m. beschadigen van tandvlees), alleen het bolletje is van chirurgisch staal... Hoop maar dat de pieper morgen niet af gaat, en ik de piercings er niet uit hoef te doen...
Mijn piercings hoefden er niet uit hoor.. Zou ook wel bizar zijn, mijn dermals zouden er niet eens uit kúnnen
Volgens mij word je dan toch gewoon gefouilleerd? Het kan toch ook piepen door een beugelbh? De piepers worden volgens mij gewoon gefouilleerd meer niet.
Ja precies hahaha, ik zou zowieso een kwartier nodig hebben om alles uit te doen hehe, hopelijk gaan dinsdag de poortjes bij mij ook niet af!