pff weer een aanslag! paar maanden geleden ook al! toen van het kindertoeslag vandaag viel er dus 1 op de mat of ik even 900 euro terrug wil betalen ik heb teveel zorgtoeslag gekregen en van de kindertoeslag was het ook al 1000 euro met andere woorden we zijn even 2000 euro kwijt aan de belastingdienst en dat schut ik natuurlijk zo even uit me zak:x ik hebb Y*^*&^&*^&^* geen geld boom op me dak staan
Here the same! Ik en mijn man zijn al ruim 3 jaar getrouwd. Krijgen vandaag een mooie blauwe brief of we even 650 euro willen terug betalen die we teveel aan zorg toeslag hebben gekregen. Ze komen er nu pas achter dat mijn man een toeslagpartner heeft! Ja echt schandalig!!!!!!!!! Dus dit hele jaar hebben we ook te veel gekregen!
Dat is echt balen, heel zuur geld. (ook de reden dat wij alles pas ACHTERAF aanvragen ipv maandelijks als voorschot) Als je het niet kunt betalen (logisch) kun je ze bellen en om een betalingsregeling vragen, heb hier vaak gelezen dat ze daar niet moeilijk over doen. Sterkte
Het is allemaal heel zuur maar ook eigen schuld. Je bent zelf verantwoordelijk voor het controleren van de gegevens op de aanslag en het eventueel corrigeren of doorgeven van wijzigingen.
@ts, balen! Maar ik lees heel vaak kut belastingdienst ,maar je bent er toch zelf bij? Als jij de juiste inkomens doorgeeft en ook checkt op je toeslagenformulier is er toch niks aan de hand. @qushcke, Je weet toch zelf ook dat getrouwd bent al 3 jaars en dus elkaar toeslagpartner bent? Dan ligt er toch ook een taak bij jezelf om te checken of je wel het goede ontvangt. Het is niet de taak van de belastingdienst om uit te zoeken wie toeslagpartner is. Jij moet dit zelf doorgeven en de toeslagen daar op aanpassen. En nee ik werk niet bij de belastingdienst ,maar het valt me zo vaak op dat de belastingdienst de schuld krijgt van iets wat je ook zelf in de gaten moet houden.
Dat is rot.. Hier deze keer ook het inkomen iets te laag ingeschat. Manlief heeft in april een loonsverhoging gehad, en niet gecorrigeerd. Dus eigen schuld natuurlijk. Dit jaar maar flink hoger ingeschat, dan maar wat meer geld achteraf, liever dat dan terugbetalen..
Ik moet ook betalen, maar er staat op de achterkant hoe je in termijnen moet betalen, mocht je dat willen.
je mag het in 24 termijnen betalen. wel balen zeg. wij vullen altijd ons geschatte inkomen hoger in om dit te voorkomen. de kans zit er bij jullie dik in dat je voor dit jaar ook nog terug moet betalen. wijzigingen in gezinssituaties etc moet je zelf doorgeven bij de belasting. op www.toeslagen.nl kun je alles opnieuw invoeren een wijzigen of aanvragen. als je dit niet doet blijft het zo doorgaan en ga je volgend jaar ook weer te veel krijgen.
Ik snap het ook niet. Tuurlijk valt t tegen als je terug moet betalen, maar je weet toch dat je teveel hebt ontvangen, of dat je een toeslagpartner hebt en dat je dan minder krijgt? Ik moest vorig jaar (en dit jaar ook, maar die moet ik nog krijgen) terug betalen van de kinderopvangtoeslag. Ja toch ff een bonusje niet meegerekend bij het salaris. Maar das toch mn eigen schuld?
Een betalingsregeling doen ze niet moeilijk over hoor! Je moet dan wel heel veel gegevens aanleveren en invullen.. Mgoed, dan mag je wel een x-bedrag per maand af betalen. Wij hebben voor dit gezeik dus een boekhouder, ideaal! Alles gaat daarheen aan papierwerk en wij hebben er geen omkijken naar.. Succes Buddie en Quschke!
Balen zeg. Maar als je idd teveel hebt ontvangen uiteraard niet onterecht. Ook de belastingdienst maakt fouten, dus voor de zekerheid kun je een belastingadviseur vragen er naar te kijken.
dat klopt idd.....maar ze hebben overal bij de belasting de goede gegevens....alleen gedeelte zorg niet
Ja de interne communicatie is volgens mij niet fantastisch bij de belastingdienst. Ik heb ook wel eens drie keer opnieuw ons jaarinkomen gewijzigd omdat ze het maar niet goed deden. En nog steeds willen ze wel eens een oude pakken. Om die reden moet je het dus altijd blijven controleren, op alle brieven die je van ze ontvangt! Anders kun je inderdaad voor nare verrassingen komen te staan.
Ja oke...maar bij alle andere belastingen zijn we toeslag partner en gaat het goed....behalve de zorg.
je hoeft geen gegevens aan te leveren om in termijnen te betalen. Je deelt het bedrag door 24 afronden naar boven en dat betaal je voor de vervaldatum en kun je in termijnen betalen. Ervaring mee
naja wij hebben iemand die elk jaar alles voor ons invult en aangezien ik in 2008 werkloos werd en in 2009 weer een baan kreeg is dat pas afgelopen jaar ingevuld want de geschatte inkomen kon niet hoger liggen omdat ik niet meer kreeg en aangezien ik vorig jaar gewoon veel heb verdiend en ik eigenlijk ook niet met de belasting bemoei omdat onze hypotheek adviseur dat allemaal doet heb ik er in iedergeval niet bij stil gestaan ! snap dat de verantwoording bij ons lig maar mag toch wel even klagen ?? heb daar gewoon even behoefte aan omdat het financieel al niet zo loopt
Precies!!!!!!! Ik weet ook dat we het moeten betalen...en we kunnen het ook betalen. Zelfs in 1 keer als dat zou moeten.....maar vind het zo'n zonde geld. Voor dat soort dingen heb ik geen spaar rekening doe ik liever andere dingen mee!
daaarom geef ik altijd veeeel meer salaris op dan ik daadwerkelijk verdien, krijg je altijd terug. Vorige keer ook zorgtoeslag. Ik had teveel gehad en moet 600 betalen, mn vriend te weinig en die kreeg 600, konden we het daarvan weer betalen. Kwam doordat we toen toeslagpartners werden inene.
ik zou het laten uitzoeken. ik moest 750 betalen ging over 2007 ben na me boekhouder geweest. hij heeft het een en ander gedaan nu krijg ik 50 euro terug zo zie je maar weer
ik ben het met vele voorgangers eens dat je zelf verantwoordelijk bent. Maar het is en blijft balen Wel slecht dat degene die je blijkbaar betaald om dit voor je te doen het dus niet goed doet. Want als je in termijnen betaald (wat idd altijd kan, staat op aanslag of site hoe) kost het je wel rente. en idd ff klagen mag je zeker! Ik krijg ook altijd de kriebels vd belastingdienst. Ben 1,5 bezig geweest om zorgtoeslag stop te zetten. Serieus meerdere malen brieven gestuurd, gebeld etc. (ook mijn accountant) Ben nu nog aan het terugbetalen (in termijnen) Wij komen nu gelukkig uit de financiele mindere periode zodra we belastinggeld terugkrijgen. (als zelfstandige wisselt mijn inkomen, ben al 1,5 jaar veel teveel aan het betalen) voor de kinderopvangtoeslag expres meer inkomen opgegeven dan werkelijk zal zijn, zodat we iig niet terug hoeven te betalen. Dat gebeurt me niet nog een keer!