iemand ervaring? verstrijken baarmoederhals

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Escal, 24 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Hallo,

Ik ben zojuist bij de gyn geweest en in drie weken tijd is mijn baarmoederhals van 6 cm naar 3.2 cm gegaan.
    Aangezien pas onder de 2.5 actie wordt ondernomen hoefde ik me nog geen zorgen te maken.

Nou doe ik dit natuurlijk wel een beetje aangezien ik veel last heb van (pijnlijke) harde buiken en ook de snelheid waarmee de baarmoederhals zich nu verstreken heeft...

heeft iemand ervaring hiermee? of moet ik me geen zorgen maken?

Alvast bedankt!!

x Escal

2. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    He wat vervelend zeg.. hier van 4,5 naar 2,2 (dacht ik) gegaan en ook bloedverlies en harde buiken. Was ook 31 weken en ben toen wel naar een ander zkhs gebracht ipv hier het streekzkhs en heb weeenremmers en longrijpingspuiten gehad.

Tot gister volledige rust, dus alleen lopen naar toilet en douche. Nu mag ik gelukkig wat meer.. en ze zit nog steeds..!
    Ik merk wel hoe meer ik doe hoe meer mijn buik opspeelt dus ik doe rustig aan!

Ik geloof echt dat je door rust en niet teveel doen de kleine langer kunt binnenhouden.. Dus ik zou je dat advies ook geven.. zeker omdat je de 32 weken nog niet voorbij bent.

3. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    dankje voor je reactie Senna, ik probeer al een tijdje wat rust te nemen ivm de harde buiken, heb verder ook al een nacht in het zh gelegen met weeen op 19 weken. helaas is rust nemen niet zo makkelijk met een dreumes van 13 maanden ;) in de weekeinde en avonden neemt manlief gelukkig wel veel over.
    ga nu wel meer rust nemen ja.

Hopelijk gaat jou kleine beeb nog lekker warm bij jou blijven tot minimaal 37 weken! wel heftig hoor die bedrust!
    duim voor je!

x

4. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    hey vanaf wanneer gaat de vk hiernaar kijken? er is bij mij nog nooit naar gekeken was ik wel benieuwd naar of doen ze dit niet?

5. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Bij mij heeft de gyn het al een paar keer nagekeken i.v.m. mijn aanhoudende harde buiken (ook pijnlijk) en weeen met 19 weken.
    Loop 50/50 bij gyn en vk dus weet niet of de vk het ook doet eigenlijk..?
    bij mijn eerste zwangerschap is het nooit gemeten en liep toen alleen bij vk. (maar ook met heel wat minder last)

Deel Deze Pagina