wij zijn met ongeveer 4 maanden begonnen met rijstebloem en bij ongeveer 7 maanden met bambix. met 5 maanden kreeg hij een fruithapje. senna heeft er wel erg lang over gedaan voordat hij echt iets noemenswaardig at. nu gaat het nog niet zoals het 'hoort'. hij is veel te gek op zijn fles. we zetten gewoon door. het komt vanzelf goed.
Hoi hoi, Ik was daar ook benieuwd naar. Pietdebby: weet jij ook vanaf wanneer ze 12 uur mogen slapen? dus van 19.00 uur tot 7.00 uur gr
als ze er zelf aan toe zijn mogen ze volgens mij doorslapen. ik vond het erg eng dus wij hebben eerst de laatste voeding om 12 uur gegeven. dat was na ongeveer een maand thuis. hij was toen 4 maanden en gecorrigeerd 1 maand. ik moest hem wel steeds wakker maken dus eigenlijk kon hij al gewoon doorslapen. op een gegeven moment hebben we het gewoon geprobeerd en dat ging hartstikke goed. ik weet niet hoeveel voedingen rio nog krijgt, maar ik denk dat je je eigen gevoel ook moet volgen. ik heb dat met alles gedaan. heb met sommige dingen misschien wel te lang gewacht, maar wildde geen risico nemen. groetjes.
Hoi, Rio eet nu 5 keer 200 ml en gisteren lag hij na de een na laatste op bed en werd eigenlijk niet zelf wakker om 23.00 uur, ik heb hem wakker gemaakt en toen dronk hij niet veel. Ik dacht dat je tot een bepaalde periode moet wachten ivm bloed spiegel. gr
ja, dat is als ze net geboren zijn. als er te lang tussen de voedingen zit zakt het bloedsuikergehalte te veel. maximaal mogen ze 10 tot 12 uur achter elkaar slapen. (niet pasgeboren baby's hoor.) dan moet je ze wakker maken. op een gegeven moment voelt de baby dit zelf aan en wordt dan wakker en huilt om voeding. als rio 5 voedingen krijgt en je hem wakker moet maken (ik ben geen expert hoor), dan zou ik het gewoon proberen. misschien wordt hij dan wel midden in de nacht wakker, maar dan weet je dat tenminste. ik dacht ook, ik probeer het gewoon, als hij om 3 uur wakker wordt van de honger dan geef ik gewoon de fles weer om 12 uur. maar het ging meteen goed. ik schrok wel om half 6 wakker en sprong uit bed om te kijken, maar meneer lag heerlijk te slapen. hij slaapt nu al maanden van half 8 tot half 7. groetjes.
ja precies, hij was er echt aan toe. Ik heb niet kunnen slapen door de nachtelijke escapades van mijn man. Vet irritant. xxx
Ik durf hier ook de laatste fles niet over te slaan. Merk namelijk dat als ik de laatste fles iets vervroeg meneer ook een uur eerder komt.
ik bedoelde met die nachte escapades dia van mijn man niet van rio, rio lag ko de hele tijd. Maar mijn man kam 3 uur vanacht thuis en maakte veel lawaai. xxx