controle vragen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Bizzy, 25 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hoi,

ik ben vanmiddag bij mijn nieuwe vk geweest en die heeft me buik gevoeld en geprobeerd hartslagje te vinden wat niet lukte met meter dus een echo gedaan :)
    Me baarmoeder komt al boven me navel uit was te voelen( buik groeit enorm en voel ik als pijn laag in me buik) en ook me kindje doet het prima (hartslag was gewoon te zien en te horen op de echo) op me kaart heeft ze gezet n3 en ball + wat betekend dit kan het nergens terug vinden en moet nog een maand wachten eer ik het kan vragen en ben nogal nieuwschierig!
    Alvast bedankt voor het antwoord

liefs Bizzy

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

n3 betekent dat je baarmoeder nu 3 vingers boven de navel zit. Dat is wat hoger dan gemiddeld bij deze zwangerschapsduur. Dat geeft niet, waarschijnlijk is de vorm van je baarmoeder lang en smal. Ball+ betekent dat er balotttement te voelen is, dwz, je voelt dat er een kindje in zit maar nog niet waar het hoofdje ligt. De echo spreekt voor zich, die was gewoon goed.

Mirjam

3. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hoi,

bedankt voor het snelle antwoord!
    Moet wel zeggen me buik groeit als kool maar dat ik nu iets voor loopt op het gemiddelde betekend het dan ook dat ik straks een groter kindje krijg?

Liefs Bizzy

Deel Deze Pagina