Beste dames, ik ben bezig met eerste IVF poging, vandaag had ik eerste FM en dit was 8 dagen na de stimulatie met Menopur. Ik spuit 225EH. Toen dokter zei dat er helemaal geen groei van eicellen plaats had gevonden,was ik perplex, ik had wel 3 eitjes maar ze bleven maar 6mm. Ik ben helemaal down van eindelijk mocht ik met stimulatie beginnen na 3 weken decapeptyl, die ook nog heel raar is gegaan want ik werd maar niet ongesteld na 3 weken decapeptyl spuiten, en nu dit(( Ik heb nu verhoging van 75EH gekregen en week de tijd en als dit niet aanslaat wordt dus afgebroken. Ik heb zo veel verschrikkelijke bijwerkingen dat ik nog een week extra spuiten beseffend dat heel weinig kans is dat met deze kleine verhoging wel aan kan slaan, ik vrees dat week van hel wordt. Heeft iemand zoiets meegemaakt? Zou er nog kans zijn dat het toch aanslaat? Alvast bedankt voor jullie reactie, Liefs, Vika
hi vika, bij mij was er na een week stimuleren ook niet veel gebeurd, dosis 225EH. op de 12e stimulatiedag toch groei, tussen de 9-12mm (4 follikels), daarna toch goed gekomen, 17 dagen gonal-f geprikt in totaal. De bijwerkingen werden bij mij niet erger. Ik vond dit ook zo pittig en zoveel stress, maar nu toch van deze poging zwanger! heel veel succes toegewenst! en sterkte deze week, liefs
Beste Lessie, dank voor je snelle reactie, jouw verhaal geeft mij een beetje hoop en wie weet slaat bij me ook later aan. Al heb je Gona-F gehad en ik ben met Menopur bezig toch fijn om te weten dan zo laat ook aan kan slaan. Super dat je al zwanger bent, gefeliciteerd en geniet ervan
Ik heb met Menopur ook altijd mindere resultaten gehad. In Duitsland zeiden ze dat omdat Menopur een natuurlijk hormoon is ten opzichte van bijv. Gonal-F, wat een synthetisch hormoon is, is de opbrengst vaak wat minder maar zou de kwaliteit beter moeten zijn. Gonal-F gaf bij ons hogere aantallen Ik had bij mijn laatste IVF 225 ie menopur 2x daags (!!!) en het resultaat was 1 follikel. Ik zou eventueel vragen om andere hormonen, Menopur helpt duidelijk niet goed. Is je AMH ook getest? Want daar zou het ook aan kunnen liggen, dat je eicelreserve laagmoleculair.
Dank voor je reactie Strijkkraal, ik heb wel lage eicelreserve maar 3 eitjes die er al waren op eerste uitgaansecho die hadden al wat moeten groeien na 8 dagen spuiten, je zegt dat je twee keer per dag 225 menopur moest spuiten? dus 450 per dag? Mijn arts zegt dat hoger dan 300 kunnen niet gaan, ik snap er niks van dat de ziekenhuizen zo verschillend behandelen. Heel veel succes met jullie wondertje heel bijzonder
Die ronde was in Duitsland, die hebben niet zoveel last van protocollen daar wordt gekeken naar jou situatie en daar wordt een behandeling op gebaseerd. En omdat ik echt een hele lage AMH heb (0,18) was flinke stimulatie wel nodig. Niet dat het uiteindelijk hielp, maar het was wel fijn dat er naar onze situatie werd gekeken, en niet naar een stom protocol. Follikels worden pas dominant als ze de 11 of 12 mm zijn gepasseerd. Daarvoor kan het alle kanten op, 3 follikels bij een uitgangsecho wil helemaal niets zeggen, helaas. Succes!!
Wat balen, waarom geven ze je dan niet meteen de volle dosis? 450eh ? Ik had ook weinig kans, daarom hebben ze me toen gelijk 450eh gegeven. Anders zou je eens een gesprek met ze aan moeten gaan hierover. heel veel sterkte!