Vorige week ben ik op advies van de verloskundige en de bedrijfsarts ziek gemeld op mijn werk. Ik ben 28 weken zwanger en heb sinds week 11 last van bekkenpijn, die nu heel snel erger wordt en daarbij heb ik nu ook last van harde buiken tijdens en na mijn werk. Ik werk in het vo en heb zo lang mogelijk geprobeerd les te blijven geven, maar nu ging het echt niet meer. Gisteren kreeg ik een nogal strenge brief van het UWV dat ze geen contact met me op konden nemen en dat ik zelf contact op moet nemen, binnen vijf werkdagen, omdat ik anders geen geld meer krijg. Ook zat er een lijst met allerlei voorwaarden bij. Gisterenmiddag heb ik meteen proberen te bellen, maar diegene die met me moest spreken was al naar huis. Ook vanmorgen kon diegene niet bereikt worden. Ik moet nu in ieder geval 24 uur thuis blijven (mag ook niet meer naar de winkel) tot ik contact gehad heb. De dagtekening van de brief was 8 april, dus met die vijf dagen schiet het al aardig op. Inmiddels word ik er doodnerveus van en heb ik al zo'n spijt van dat ik me ziek gemeld heb en niet gewoon die laatste weken nog doorploeter. Is het terecht dat ik zo bang ben nu voor het telefoontje? Wat kan ik verwachten? Gaat diegene alleen dingen vragen aan me? Hoe moet ik verantwoorden dat het lesgeven echt niet meer ging? Met hartelijke groet, Esther
Sorry, mijn 'kwestie' heeft zichzelf inmiddels opgelost. Ik ben gebeld door een heel vriendelijke mevrouw en er is verder niets aan de hand. In ieder geval toch bedankt! Hartelijke groet, Esther
Beste Konijn, Fijn om te horen dat je inmiddels contact hebt gehad met UWV en de situatie is opgelost. Sterkte met je gezondheid toegewenst. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare