Hallo, Per 1 februari 2012 heb ik een WW-uitkering maar ivm met zwangerschapsklachten heb ik me per 13 februari ziekgemeld dus ontvang ik nu een ziektewet uitkering. Ik was 6.5 weken zwanger toen ik bloedverlies kreeg en dat hield tot de 9de week aan. Ik ben momenteel 17 weken zwanger met nog klachten en moet daarom rustig aan doen. Ten eerste heb ik een te lage bloeddruk waardoor ik een paar keer ben flauwgevallen en de duizeligheid dat heb ik bijna wel elke dag. En ten tweede loop ik sinds 3 weken bij de fysiotherapeut ivm bekkenklachten en het wordt alleen maar erger. Nu ben ik opgeroepen door het UWV voor controle maar ik heb vandaag met mijn therapeut erover gehad van dat ik met deze klachten echt niet aan het werk kan. Dus mijn vraag is kunnen zei mij met dit soort klachten werk aanbieden? Alvast bedankt
Beste Meryem81, Je schrijft in je vraag niet om wat voor controle het gaat. Als je in de ziektewet zit, heb je geregeld een voortgangsgesprek met een re-integratiebegeleider of verzekeringsarts. Als je niet kunt of mag werken, geef je dit in het gesprek aan. Op basis hiervan kan het plan van aanpak voor de verdere re-integratie worden aangepast. Actuele informatie over re-integratie bij ziekte vind je hier. Ik wens je beterschap. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare