Inwendige echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kikibo, 5 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Vandaag om 18.00u krijg ik de eerste echo! Een inwendige, want de VK dacht ook dat het nog heel pril is, 5 tot 7 weken. Ik vind het ontzettend spannend!

Hopelijk ziet ze i.i.g. dat het op de goede plek zit. Wie weet zien we ook nog een lichtje knipperen, dat zou geweldig zijn. Maar ik hoop er maar niet op. Ben zo benieuwd!

Heeft iemand van jullie al eens een inwendige echo gehad?

Nog 1 uurtje... brrrr... spannend!

Nog steeds weinig last trouwens. Heb gisteren een nieuwe bh gekocht, want ik had 'ineens' een maatje meer nodig.. ghaha.. En vandaag weer wat lichte buikpijn heel laag. En moe.. maar verder voel ik me heerlijk! Hopelijk is dat een goed teken en blijft het ook zo.. :D

2. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Oh, oeps... was de bedoeling dat deze in mijn topic kwam, kan ik dat nog verplaatsen? Goh, ben ik zwanger ofzo? Ik stond vanmiddag bij het tuincentrum.... karretje volgeladen met leuke plantjes..... en geen centjes bij me... :rolleyes:

3. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    hahahah das ook nie zo slim....

4. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Oke, ik ben blij, maar toch ook nog ongerust.. Ik bén zwanger, maar het is nog héél pril, nog erg spannend dus.

De VK zei dat ik krap 4 weken zwanger was. Ze moest erg zoeken naar het humpje van 9 mm, dat verstopte zich steeds. Eigenwijs ding, kan niet missen...

Maar goed, nog wel ongerust, maar laat ik maar proberen ervan te genieten, het komt vast goed.

Oh ja, ze zei ook dat mijn baarmoeder naar voren zit, vandaar dat mijn broeken al krap beginnen te zitten..

Met een beetje natte vinger gereken, ben ik rond 12 januari uitgerekend.

5. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wel fijn dat het goed is toch?
    Ze hebben het eigenwijze humpje gezien!
    Wanneer moet je weer terug?

6. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik snap er niks van...

Even op een rijtje:

Laatste mentruatie (eerste dag) 9 maart (onregelmatige cyclus)
    26 april: test (thuis) negatief
    29 april: bloedtest ziekenhuis; HCG 159
    2 mei: test (thuis) postitief

De VK zei net dat ik krap 4 weken zwanger zou zijn. In een boek lees ik dat als je 1 dag over tijd bent, je 4 weken zwanger bent.
    Ik begrijp het niet meer, ik kan toch nu niet pas 1 dag overtijd zijn?
    Aan de andere kant, waarom zou een test positief zijn, als ik níet zwanger zou zijn?

Pff.. ik moet me er maar even niet mee bezig houden, want ik maak mezelf helemaal gek..

De 27e (of de 29e, weet het even niet meer zeker) moeten we terug voor een volgende echo. De VK raadde me aan om wekelijks een test te doen om te kijken of het streepje steeds sneller duidelijk zou zijn.

Ik ga het maar even proberen te laten varen... en blijf hoopvol!

7. wolly

wolly Niet meer actief

Je kunt dat melden met de meld knop naast quote, en dan vragen of die verplaatst kan worden.

Liefs wolly :)

8. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou ja, ik laat het maar zo staan... toch bedankt Wolly.

De VK zei trouwens ook dat hetgeen ze zag 9 mm groot was. Maar als ze het embryo bedoelde, dan zou ik 7 weken zijn (staat ook in het boek). Dus wellicht bedoelde ze de hele vruchtzak?

9. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hmmm ja nu snap ik het ook niet meer zo goed hoor.....want rond de vier weken is het toch nog maar een mm of 2?
    Denk dan dat ze met vruchtzakje bedoeld...

Maar je mag al vrij snel terug voor een echo!
    Dat is wel fijn!

10. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja, ik heb mezelf maar een beetje gerustgesteld...:
    9 maart laatste menstruatie (maar door Primolut)
    6 april geen menstruatie (nog niet op orde?)
    4 mei geen menstruatie maar 2 weken ervoor ovulatie gehad en ..... raak?!

Klopt niet helemaal, want de 29e april testte ik al positief, maar dat kan natuurlijk wel door de onregelmatige cyclus..

Inderdaad snel weer een volgende afspraak, gelukkig wel. Vind het al spannend genoeg. Ik ga ook elke week een test doen en hopen dat het weer roze wordt en steeds sneller kleurt! Vrijdag laatste gedaan, dus vrijdag maar weer. Of misschien donderdag al. Of... ghahaha... ongeduldig portret...

:D

Leuk dat we zo'n beetje gelijk lopen trouwens!

11. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja ik testte ook 29 april al positief. Laatste menstruatie was 2 april. Maar dat waren twee dagen heel erg licht bloedverlies en geen enkel krampje. Terwijl ik normaal vier dagen krom lig van de pijn en om de twee uur maandverband wissel. Maar had ook net voetzoolreflextherapie gehad dus daar zal het wel mee te maken hebben.

12. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Verplaatst naar Onderzoek & Echo's.

13. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Bedankt Elvira!

14. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Grappig dat je zo weinig last had van je laatste menstruatie.. toch al een teken misschien...

Vandaag ben ik toch nog eens gaan bloedprikken, omdat ik wil weten of de HCG waarde verhoogd is. Die lage waarde zit me toch niet lekker... Vrijdag de uitslag en als het verhoogd is, ga ik proberen het naast me neer te leggen en me geen zorgen meer te maken.
    Vandaag kreeg ik een lieve mail van mijn man, dat hij ervan overtuigd is dat het goed zit! Dan zal ik dat ook maar zijn.. ghaha...

Mijn buik groeit trouwens zeg! Als dat een voorbode is voor de rest van de zwangerschap, kan ik me voorbereiden op een flinke buik! :)

Deel Deze Pagina