Controleer jij de telefoon, mail, post etc van je man?

Discussie in 'De lounge' gestart door kippiekip, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Controleer jij je man?

1. Ja, want .....

2. Nee, want ....

3. Anders....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

de vraag van het topic is of je de mail/telefoon/post van je man controleert. jij zegt dat je het niet gelooft als iemand met nooit antwoord. ik vind iets lezen en controleren beiden iets heel anders. iets lezen zou vrijwel iedereen wel een keer doen zonder bij bedoelingen.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik weet meeste van zijn wachtwoorden niet..
    Ook een beetje een interesseprobleempje en ook een beetje beroepsdeformatie.
    Als 2 it-ers beveiligen wij graag alles met een wachtwoord.
    E indien nodig vragen we elkaars wachtwoord.
    Bijv DigiD gebruiken we van elkaar wel.. Erg handig met de belastingaangifte en dergelijke...
    Maar op de laptop elk een eigen account dus ik zie geen reden om dan zijn account te gebruiken. Sta ik naast z'n pc en zit ie te kletsen met vrienden lees ik soms wel mee.. Meestal niet. (Ligt een beetje aan de grijns op z'n gezicht.. Is die groot dan is de verleiding ook groter)

Ook onze telefoons zijn beveiligd. Niet tegen elkaar.. Ik weet zijn pin, hij de mijne en we zullen ook niet schromen die te gebruiken.
    Maar wel bijv na diefstal of iets dergelijks... Dat andere mensen er niet zomaar bij kunnen. Staan toch veel privé-gegevens op.
    Dat is voor pc's en laptops niet anders.

Maar ik zou serieus niet weten waarom ik een Twitter of fb account zou moeten weten.. Je kunt toch gewoon vanaf je eigen fb-account zien wat ie allemaal op fb gooit? Dat lijkt me voldoende :)

3. mamazeyad

dus als je man een keer een verjaardagskaartje krijgt lees jij niet wat erin staat?

4. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ja wij hebben de wachtwoorden van elkaar van alles.
    Van de accounts, emails, msn, facebook, telefoons alles eigenlijk wel. Ik ben nu eenmaal nieuwsgierig uitgevallen en om eerlijk te zijn vind ik ook het eigenlijk niet anders hoort.
    Waarom zou hij mij, degene die samenleef met hem die toegang ontzeggen en vice versa.

Maar goed, je vraagt het nu wel aan het kenau-vriendinnetje.

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    niet echt controleren. wel zijn email en post.
    maar hij is er doordeweeks niet en hij wil graag dat ik zijn email bij hou.
    alle post staat op zijn naam, maar hij heeft geen idee welke energieleverancier enzo we hebben.
    maar als in controleren wat hij doet, nee dat is niet de reden dat ik in zijn email kom.

6. Saskia78

Oh en z'n telefoon ligt nu naast me op de bank.. Komt al stuk of 5 berichtjes achter elkaar binnen... Maar heb na de eerste 2 niet meer de moeite gedaan om te kijken.
    Was niet belangrijk... En voor mij nog oninteressant ook :)

7. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0

Nee ik heb niets beveiligd voor mijn man, waarom zou ik? Ik heb niets te verbergen, hij ook niet dus ik zie er geen reden voor

8. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    De eerste 2 heb je dus wel gelezen...:p Ja ik zie ook al gauw of het interessant is of niet.

Vrienden van mijn man sturen heel soms via whatsapp van die plaatjes van vrouwen op hun blote tieten rond of van één of ander fotomodel in bikini... mijn man heeft daar geen behoefte aan en doet er ook niet aan mee, maar ik vind het altijd stom als ze weer zo'n plaatje sturen.

9. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Grappig, mijn man stond net naast me. Ik heb hem al deze posts in dit topic laten lezen. Hele discussie gehad over waarom we onze wachtwoorden vanaf nu zouden "moeten" delen. Hij vindt het niet nodig en vindt het niet fijn als ik zou zitten neuzen hahaha. Ik vind het ook geen fijn idee, ondanks dat er niets vreemds in mijn berichten staat! Zijn wij raar?

:)

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Eh nee eigenlijk niet. Sowieso krijgen we weinig van zulk soort post. Familie en vrienden komen altijd wat drinken met verjaardagen. Maar ookal zou hij een kaartje krijgen, zou hij mij zeggen van wie het is. Ik zal dat niet zo snel pakken om te lezen. Maar dan nog vind ik een verjaardagskaart lezen niet controleren.

11. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Ik drukte perongeluk op nee maar het moet zijn: anders (zit op de telefoon :) )
    Telefoon = nee, geen idee waarom ik dat zou moeten doen.
    post = ja, want ik doe de administratie.
    Email = ja, hij weet niet hoe dat werkt dus die staat naar mijn email client doorgelinkt ;)

Maar ja, dat is niet controleren omdat ik iets niet vertrouw ofzo. Maar wij hebben ook niets te verbergen voor elkaar...

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik maak alle post open, ook die van mijn man. Want ik doe de administratie. Heeft niks met controleren te maken.
    Mails lees ik amper. Vaak staat hij nog ingelogd dus dat zie ik wel eens die hoofdpagina.
    Telefoon eigenlijk ook nooit, of hij moet net een smsje krijgen als zijn telefoon voor mij ligt. Dan ben ik eerder nieuwsgierig.

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Nee hoor, ik zou niet weten waarom.

14. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Nou oké het kan zo zijn dat jij totaal niks leest, al kijk ik er wel van op.
    Want het is gewoon heel makkelijk om even bijv. de telefoon van je man te pakken (al is het uit verveling).
    Mijn man zit er meestal gewoon bij als ik met zijn telefoon zit. Hij kijkt ook wel eens in mijn telefoon.
    We hebben niks te verbergen voor elkaar.
    Mails lees ik niet van hem maar dat zou wel kunnen want ik weet zijn wachtwoord.

15. Saskia78

Nou... De afzender en de eerste paar woorden.. Meer komt er niet in beeld :)
    En ik ben van nature lui.. Moet wel een hele spannende afzender zijn wil ik gaan kijken.

Bijv vriendin van ons is net vrijgezel... En spontaan laat ze weer wat van zich horen na een jaar radiostilte.
    Dan zou ik al veel nieuwsgieriger zijn.. Maar nu ging het ongetwijfeld over de borrel die ze zo gaan drinken.. Lekker belangrijk. Ik blijf toch thuis :)

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Nee, onnodig. Vertrouw hem voorkomen.

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Hij krijgt trouwens vast wel leuke foto's en filmpjes van vrienden maar opend dat ook als ik er bij zit haha. Kijken mag aankomen niet

18. Saskia78

Overigens.. Heeft het bij ons niks te maken met vertrouwen..
    Meer dat we beroepsmatig sowieso goed zijn afgericht qua beveiliging van elektronische apparaten.
    En een onderdeel daarvan is dat je eigenlijk mensen nooit vraagt om hun wachtwoord af te geven.
    (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.. Maar vaak laat je dan de eigenaar zelf het wachtwoord intypen en blijft degene erbij dan)

19. mamazeyad

vind ik ook, maar jij zij dat je nooit wat leest van je man. ik controleer mijn man ook niet maar als hij een verjaardagskaartje krijgt kijk ik wel. maar ik vind ook dat iets lezen en controleren iets heel anders is.

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik kan er eigenlijk niet omheen ( en andersom ook niet ). Wij hebben 3 tablets hier liggen. Mijn mail, fb e.d. zit aan 2 gekoppeld, die van mijn man aan de andere. Wij gebruiken ze alle 3, dus vaak zit ik dan op zijn Facebook.

Deel Deze Pagina