Controleer jij je borsten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Check jij je borsten op bobbeltjes?

1. Ja

2. Nee

3. Ga ik wel doen na dit gelezen te hebben

4. Te weinig

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik controleer elke maand mijn borsten alleen nu nog niet sinds zwangerschap/bevalling.
    Ze krijgt in de ochtend nog wat BV dus dan is het al niet betrouwbaar met de klieren.
    En rondom eisprong en menstruatie doe ik het ook niet omdat het dan wat meer gezwollen is.

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Doe het wel maar niet vaak.. Heb ook geen idee of ik het überhaupt op de goede manier doe.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Niet genoeg. N is mijn rechterborst lastig omdat daar een huidziekte opzit en die verhard de huid en het weefsel eronder. Dus daar voel ik van alles hards en heeft het vaak geen betekenis.

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Wel regelmatig maar zou vaker moeten. Net even de link bekeken en ik doe het gelukkig wel op de juiste manier..

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

Doe het niet... Heb nee gestemd, maar ik ga toch controleren. Ik vind borstkanker, en eigenlijk kanker in het algemeen, zoiets engs. Best raar dat ik dit nooit controleer :)

6. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    ik voel altijd wel... maar voel dan ook altijd iets raars.. ik voel eigenlijk allemaal bultjes en knobbels...

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Jawel. Ik heb in het verleden kanker gehad (geen borstkanker) en. I ben altijd bang dat ik het nog een keer krijg.
    Maar ik kan het doordat ik borstvoeding geef wel moeilijker voelen.

8. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Zelf herken ik niet wat een klier is of iets anders, dus zelf voel ik wel eens maar het zegt me weinig. En ik heb sowieso gevoelige/pijnlijke borsten dus dat is niet snel een indicatie voor mezelf of het zelf te controleren. Ik laat mijn huisarts het een keer of 3-4 per jaar controleren, zij heeft er uiteindelijk toch het meeste verstand van. Dat heeft ze nog zo'n week of twee geleden gedaan, dan voelt ze meteen ook bij mijn oksels.

9. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Ja, ik controleer mijn borsten om de dag onder de douche. Ik heb namelijk een vergrote kans op borstkanker aangezien het veelvuldig in mijn familie voorkomt :(. Dit is onderzocht in AvL en ik moet sowieso vanaf mijn 40-ste elke jaar gecontroleerd worden in het ziekenhuis.
    Ik moet zeggen dat ik mij afvraag of ik het zou voelen wanneer ik knobbeltje heb. Ik voel namelijk van alles (kliertjes e.d.). En bij mijn moeder (tweemaal) via bevolkingsonderzoek ontdekt, waren niet voelbaar.

10. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    ja maar het heeft niet echt zin aangezien ik mastopathie heb en altijd overal bobbels e.d. heb....

11. Chaii

Chaii Niet meer actief

Mijn man controleert ze regelmatig. :p

12. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ja iedere dag eigenlijk..

Heb paar maanden geleden borst echo gehad omdat ik iets voelde..was klierweefsel. Nu nog iedere dag bang dat het wat.anders is. (Ben hypochonder)

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Jep, elke maand net na de menstruatie.

14. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Nee, want ik voel altijd overal wel iets als ik dat doe.

15. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Yup ik doe het wel.. komt ook omdat borstkanker bij ons in de familie voorkomt.. en heb idd ook genante lijven zitten kijken. Vind het altijd een beetje 'ranzig' dat die artsen soms niet eens handschoenen dragen!! Maar ik ben dan ook al gauw vies van iets hahaha

16. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL

hahahahahaaha + 1!!

17. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ja doe t elke keer als ik onder de douche sta is gewoonte geworden omdat er in mijn fam veel borstkanker voort komt en er in mijn omgeving al de nodige mensen mee geconfronteerd zijn en laat omdat ze ook nooit controleerde

18. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    hahaha precies :D
    Dat hoef ik zelf niet te doen :p

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Bij de meeste huisartsbezoeken laat ik het even doen. Ben er dan toch.
    Zelf voel ik regelmatig.

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik doe het ook regelmatig, gewoon als ik onder de douche sta. Maar ik word ook al 2 x per jaar gecontroleerd vanwege (een andere) kanker in het verleden. Jaarlijks dus ook al een borstfoto (en indien nodig maken ze een echo)

Deel Deze Pagina