Ook moet je je armen omhoog doen voor de spiegel en kijken of er niks aan de huid trekt kan een oppervlakkig knobbeltje zijn dus niet alleen voelen ook kijken, net als een sinaasappelhuid e.d. zijn aanwijzingen dat het fout zit..
Ja, met regelmaat. Zowel mijn oma als mijn moeder hebben borstkanker gehad. Mijn oma is erg jong overleden.
Te weinig. Als ik er iets over zie, lees of hoor denk ik er weer even aan maar na verloop van tijd vergeet ik het dan weer.
Regelmatig. In januari had ik een knobbeltje en dat bleek na een bezoekje aan de mammapoli niks te zijn gelukkig.
Zeker wel. Altijd tussen m'n ongi in, omdat je rond je ongesteldheid en erin vanalles voelt (bij mij tenminste). Heb veel knobbels al gehad, allemaal cystes. Maar ze zien je toch liever als je iets voelt dan dat je denkt het is niks. Is het meestal ook (niks), maar voorkomen is beter dan genezen zeggen ze zo mooi.
Ik ben naar aanleiding van dit topic wel wat meer erover gaan lezen. Maar wat ik vooral tegenkom (ook bijv. op de site KWF, lijkt mij een betrouwbare bron) dat zelfcontrole wordt aangeraden als je borstkanker in je familie hebt, maar dat het anders niet hoeft omdat het weinig meerwaarde heeft. Dus ik blijf het voorlopig niet doen, denk ik. Misschien vanaf mijn 40e of 45e ofzo, omdat het risico op borstkanker dan echt toe begint te nemen.