Univé! Ff lezen meiden!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zara75, 5 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik lees ook wel eens op andere fora en ik vond een interresant berichtje.Zal het ff quoten;

Eventjes een tip voor alle meiden die in de medische molen zitten. Ik ben van de week eens gaan zoeken naar een andere zorgverzekering om te zien hoe het zit met overstappen en het vergoed krijgen van ivf/icsi pogingen.
    Ik heb net naar univé gebeld aangezien zij in de aanvulling uitbreiding 5 (de duurste dus ook gelijk) 5! ivf pogingen vergoeden.
    Ze hebben géén medische screening, dus als je al weet dat je in de medische molen zit en over wilt stappen vanwege die 4e en 5e poging weigeren ze je niet (dat is iig wat mij net verteld is over de foon)
    Het is helaas wel 1 van de duurdere verzekeringen, geloof dat wij met het meest uitgebreide pakket (dus uitbreiding nummer 5 en vrije keuze in zorgverlener) op bijna 300 euro per maand zitten en dan ook nog een eigen risico van 300euro per persoon.

Dus goedkoop zijn ze zeker niet, maar ik denk dat het altijd goedkoper is dan een ivf poging zelf betalen. Als ik hier alleen al kijk naar de kosten van de medicatie dan zit je alleen met de medicatie er al vet over heen.

Univé heeft trouwens in de 5 aanvulling ook een adoptie vergoeding. Het is helaas niet de goedkoopste, maar wat ik er zo van kan zien wel 1 van de betere verzekeringen.

O en ff een ps, je hebt dan, als je over zou stappen dus 2 extra pogingen. Die 1ste 3 die wij in ons geval al hebben gehad, blijven staan. Het ziekenhuis geeft aan dat het om een 4e of 5e poging gaat.

Misschien is dit wel iets voor de vrouwen hier die al met de 3e poging bezig zijn of die \\\'uitbehandeld\\\'zijn?

2. HammyQ

HammyQ Actief lid

8 jun 2007
    115
    0
    0
    Ik zit in pakket 4 en betaal nog geen 150 euro per maand. Je hoeft ook niet beide in een hoog pakket te zitten. De IVF vergoeding geld alleen voor de vrouw.

Wij hebben het zo gedaan dat ik het hogere pakket heb en uiteindelijk hebben we onze dochter bij mij op de verzekering laten zetten.

Ik vind Unive nog wel meevallen qua prijs. Meestal zijn de goedkopere verzekeringen niet zo uitgebreid of weinig bekend bij zorgverleners.

Ik ben prima te spreken over Unive.

Maar als je van verzekering veranderd dan begin je gewoon op nieuw dacht ik weer bij poging 1. Dus zou je er dan 5 hebben ;)

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hammy Als je van verzekering verandert, gaat de teller helaas niet weer op 0. Alle eerdere behandelingen worden gewoon geteld. Dus als je na drie behandelingen overstapt naar Univé, kun je nog een extra 4e en 5e behandeling doen en heb je niet opnieuw vijf kansen...

4. Shadei

Shadei Lid

8 nov 2007
    20
    0
    0
    Meiden, dit geldt voor vrouwen TOT 41 jaar! Bij Unive doen ze aan leeftijdsdiscriminatie...

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Univé hanteert inderdaad een leeftijdsgrens. Maar deze grens geldt voor de meeste zorgverzekeraars. Ook ziekenhuizen hebben soms een bepaalde leeftijdsgrens wat betreft behandelingen.

6. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

25 aug 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    He meiden,

Ik heb vandaag mijn polis met voorwaarden voor 2008 binnen gekregen van de IZZ. Ik ben aanvullend verzekerd met pakket 2. De IZZ vergoed alle IVF pogingen. Er staat geen max van 3 bij. Ik zit nu nog wel niet in het IVF traject, maar heb het toch maar alvast nagekeken.
    Ben nu bezig met IUI, en ook daar vergoeden ze alle pogingen.

Groetjes Suus

7. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

25 aug 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    Nog even ter verduidelijking. Bij het basispakket vergoeden ze alleen de eerste 3 pogingen IVF. Ik ben dus aanvullend verzekerd met pakket 2 en dan vergoeden ze dus alle IVF pogingen. Je kan altijd even kijken op www.izz.nl
    Succes allemaal meiden!

Deel Deze Pagina