Beste verloskundige, Twee weken geleden ben ik bevallen van mijn twee dochters. De bevalling is erg goed en snel gegaan en ik heb dan ook geen hechtingen. Wel ben ik erg snel weer uit bed gegaan, omdat mijn dochters te vroeg zijn geboren en nog in het ziekenhuis liggen. Ik ga dus elke dag 2 keer op en neer naar het ziekenhuis. Nu heb ik sinds gisteren last van krampen in mijn onderbuik (heel laag, ter hoogte van mijn schaambeen en net iets daarboven), last met plassen en ontlasting (geen branderig gevoel, maar het doet pijn in mijn onderbuik als ik druk zet om te plassen en bij ontlasting) en ook wat pijn heel laag in mijn onderrug en bij mijn stuitje. Ik heb ook wat last van steken in mijn vagina. Enig idee wat dit kan zijn? Alvast bedankt! Groet, Margit
Hoi Hoi, Van harte met je dochters! Het kunnen meerdere dingen zijn: het kan toch een blaasontsteking zijn dus laat je urine voor de zekerheid even nakijken bij de huisarts. Ook kan het afkomstig zijn van het weinige rust dat je kan nemen. Probeer in het ziekenhuis veel te gaan zitten, vermijd: staan,lopen en staand of lopend tillen. ook kan het nog van je baarmoeder afkomen die door een tweeling zwangerschap behoorlijk van groter kan zijn geweest en deze moet weer terug in haar normale staat en dat kan voor krampen zorgen. Probeer je rust te nemen, als je thuis bent gan dan eveneen uurtje plat. Het huishouden komt wel weer als alles weer loopt! Of vraag iemand anders er even voor,vind niemand erg! Imke(fijne moederdag!)