Hoi iedereen, Gisteren liet ik de foto's van de 20-weken echo zien. Volgens de echoscopiste was aan het kindje echt niet te zien welk geslacht het is. En ik weet het, maar kan het ook niet zien. Maar nu zei mijn moeder dat ze het kon zien aan een streepje onderin de echo (+- 1 cm horizontaal en dan aan de uiteinde 2 kleine verticale streepjes). Ze zei dat er net boven dat streepje bij een jongetje 1 bolletje staat en bij een meisje 2 bolletjes. Nu stond er bij ons inderdaad 1 bolletje... ...nu vraag ik me dus af...is het onzin. Is ze gewoon aan het vissen of klopt dit? Ze had het een keer gehoord van een echoscopiste, zei ze! xxx
Nog nooit van gehoord! Wel ken ik de theorie mbt het uitsteeksel/streepje, maar dan alleen bij de nub theorie (tussen 12 en 14 weken in). Maar ik neem aan dat je het geslacht al wel weet dus Ik denk persoonlijk dat je moeder aan het vissen is
vraag me af welk streepje en bolletjes je bedoelt??? Heb ook wel eens gehoord dat de eierstokken, zichtbaar kunnen zijn als vorm van "koffieboontjes"...... maar of dat echt zo is..???!! Eigenlijk nooit opgelet moet ik zeggen hier.... ja op de "hamburgers"of hotdogs.... maar nooit op koffiebonen....
Het is echt niet het kindje zelf waar ze het aan zei te zien. Maar rechtsonderin de echofoto staat altijd zo'n soort schaalstreepje (zo'n zelfde streepje is ook te zien op een landkaart). En daarboven staat een soort van bolletje... Maar ze zal wel gewoon aan het vissen zijn.... ...echt mega-irritant!
Hahahaha nee joh !! hihihi daaraan kan je het echt niet zien Gekke moeder heb je toch! Niet gek laten maken hoor Dat is gewoon de "omlijsting" van het scherm, heeft niks met het geslacht te maken
Thanx RoGiJuLi, Dat dacht ik al! Waarschijnlijk heeft ze gewoon een nieuwe hobby...vissen. Zal ik haar een abonnement op een visvijver geven, kan ze daar in het vervolg een hengeltje uit gaan gooien
Sluit me aan bij RoGiJuli.... oohhhhh vreselijk vind ik dit trouwens..... heb het bij mijn eerste zo gehad, omdat ze wisten dat wij het wisten.... bij 2 en 3 wisten wij het dus ook niet.... (vind het trouwens beetje uhhhh "respectloos" als mensen, (familie of niet) allemaal gaan vissen als ze weten dat je het 'voorjezelf" wilt houden....)
oja.... laat ook je zw.kaart niet zien...... want daar wordt het vaak wel in code aangegeven als: XX, of XY...
Nog erger is als familie het via een broertje of zusje proberen erachter te komen. Zo deed een tante dat bij mijn schoonzusje haar dochter. Die liep naar dat meisje (4 jaar) toe en zei:: vind je het leuk dat je een broertje krijgt??? Waarop dat meisje natuurlijk riep: Jaaaa ik krijg een broertje ... Sjucht .... verklapt ....... te dis-respectvol!
Daarom wisten broer en zus het bij 2/3 ook niet.... Wel mee geweest naar echo's maar was er gewoon in "letters in beeld gebracht" zodat vooral de oudste niets wist..... DE reden trouwens dat het nu wel bekend is.... want wilde de kindjes voorbereiden op komst broertje..... en weet dat mensen gewoon kleine kindjes gaan uithoren... (zielig!!!)
Ik vind het ook echt zo irritant. Als mijn moeder zo aan het vissen is ergert mijn pa zich altijd groen en geel!! Mijn schoonzusje liet mijn kleine nichtje vissen. Maar die vroeg het en ik zei gewoon dat het een baby werd. En toen vond mijn nichtje het wel goed...hahaha En toen zei mijn schoonzusje..."wordt het wat je denk dat het zou worden". Ik heb tegen iedereen verkondigt dat mijn gevoel zei een jongetje. Dan ga ik toch niet zeggen of mijn gevoel wel of niet klopte. Ik vis zelf nooit. Als mensen het niet willen vertellen vertellen ze het niet. Misschien dat we ons verderop in de zwangerschap nog wel verspreken maar dan is dat jammer.
Nee joh, niks leuker dan familie die gaat lopen vissen! Geeft je de perfecte mogelijkheid om ze keer op keer op het verkeerde been te zetten! Dan weer de indruk wekken dat het een meisje wordt, dan weer je 'verspreken' dat het een jongetje wordt, maak ze maar lekker gek! Bij mijn eerste dacht mijn moeder al dat het een jongetje zou zijn. We hadden in de kamer namelijk een struisvogel in DE kleur staan, en daar uiteraard iets voor gezet. Zit ze dus wel te vertellen dat ze daar achter had gekeken, waarop ik zei dat dat natuurlijk niet de bedoeling was. Ze had dus een blauwe struisvogel gezien... Nou was dat ding zo roze als maar wezen kan, dus waar ze het vandaan heeft gehaald??? Bij de 2e was ze zelfs zo overtuigd dat ze met een blauw pakje naar haar kleindochter kwam kijken, haha! Heb ik hartelijk om gelachen. Wel stoer trouwens dat je dan toch publiekelijk dat pakje komt geven terwijl je inmiddels natuurlijk wel weet dat het een meisje is. Je kan er dus ook gewoon heel veel lol aan beleven hoor!