Controleren jullie je aankoopbonnen ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 5 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Altijd! Zeker bij onze Jumbo, daar gaat het echt altijd fout. Zelfs al gaat het om 5 cent, ik ga terug.

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Altijd en ik controleer het bij de kassa al. Zo hebben ze bij mij eens 26 kroppen sla aangeslagen ipv gewoon 1, dat vergeet ik nooit meer. Maar komt wel vaker voor dat ze iets dubbel aanslaan of de korting er niet af hebben gehaald.

3. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Nee ik controleer het eigenlijk nooit. Neem wel vaak de bon mee zodat ik kan ruilen indien nodig.

4. AnLo

AnLo Actief lid

16 nov 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja altijd. Vooral hier bij de Kruidvat moet je opletten. Ik koop daar meestal alleen de aanbiedingen en die staan regelmatig niet goed in de kassa. De contoleer de bon van de Kruidvat daarom ook altijd direct.
    Ik voel me dan wel een zeur. Daar komt ze weer met haar bonnetje, maar het is niet mijn fout!

5. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.217
    1.282
    113
    Centrum België
    Op zich niet. Enkel vorige week vond ik dat ik dat ik veel betaald had in verhouding tot wat ik in m'n karretje had. 2 bakken bier te veel aangerekend! Dus effe naar binnen en 30€ teruggekregen...

6. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik controleer ook alles..

7. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Ik controleer alles, en als ik het gevoel heb dat de prijs op de bon niet overeenkomt met wat ik heb afgerekend, ga ik zelfs terug de winkel in om het te controleren.
    Ik heb zelfs laatst bij de Aldi hartvormig beschuit gekocht alvast voor vaderdag. Deze was afgeprijsd van 1.59 naar 1.00, maar mooi dat volle pond heb afgerekend en ben terug gegaan voor mijn 0.59...

8. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Nope nooit. Boodschappen vind ik geen doen en voor kleren, ed weet ik vaak wel wat ik moet betalen. Als het daar veel van afwijkt, kijkbik het even na.

Gaan jullie ook terug als je te weinig hebt betaald?

9. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.172
    1.848
    113
    Zeker voor de suppermarkt staan punten op. en aan de achterkand altijd een actie voor een gratis product sparen.
    En de rest zeker ook vaak weet ik precies wat ik koop en hoe en wat.

10. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.806
    785
    113
    Altijd! Het klopt echt zo vaak niet. En ik ga inderdaad ook terug, al is het maar 10 cent, ik let altijd op bij mijn aankopen en het gaat me om het principe. Daarbij vind ik het echt helemaal niet veel werk, ik weet wat de dingen die ik koop kosten dus dat kan ik makkelijk ff checken. Zo kom je er ook vaak achter dat het bij een andere supermarkt met 'laagste prijs garantie' lang niet altijd goedkoper is!

Overigens heb ik nog nooit gehad, sinds ik het check, dat het in mijn voordeel was.

11. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Ja altijd, vooral idd de bonus aanbiedingen bij de ah, maar bij onze vaste supermarkt de jumbo kijk ik het ook altijd na.
    Drogist, dierenwinkel, groothandel ik kijk het altijd even na (in de winkel)

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik controleer ook altijd de bonnetjes heel erg goed en kijk ook precies wat ze aanslaan want helaas gaat het best nog wel eens vaak fout en dat kan je veel geld kosten.

13. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Vaak wel, maar ik let ook op bij de kassa.
    Paar schoentjes/slofjes voor ons dochtertje normaal 9 euro, nu 3 euro, en dat gaf de kassa dus niet aan. Beter meteen zeggen dan achteraf.

14. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ik let altijd goed op bij de kassa en weet van tevoren meestal ook wel hoeveel ik kwijt ben. Heb eigenlijk nooit dat dit fout gaat, zo ja dan merk ik het meteen op. Bonnetjes neem ik vooral mee voor mezelf, om prijzen te vergelijken.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Supermarkten niet omdat ik zelfscan. Kleding wel.

16. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik kontroleer het altijd. Een foutje maken is menselijk maar sommigen doen het wel heel vaak fout.

17. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Als ik zelf boodschappen doe doe ik zoveel mogelijk tijdens het scannen al te controleren maar nu bestellen wij meestal, ook dan kijk ik heel goed of ik alles wel heb ed. Want het is al een paar keer gebeurd dat ze wat waren vergeten uit de auto te halen, maar meestal komen ze uit zichzelf terug.

Ik neem ook altijd koopzegels dus dan controleer ik de bon ook altijd en tel altijd de zegels na, t komt veels te vaak voor dat ik veels te weinig krijg (eigenlijk nooit te veel) dus daar let ik wel op.

In andere winkels kijk ik het ook zo veel mogelijk na.

Deel Deze Pagina