Hoeveel halen, feest kleine bruiloft

Discussion in 'De lounge' started by Roosenkids, Jun 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roosenkids

Roosenkids Niet meer actief

Hallo,

Eind juli gaan wij trouwen en wij houden het kleinschalig.

Savonds komen er maximaal 35 volwassenen BBQ-en bij ons en wil dit gewoon zelf verzorgen.

Ik zit te denken aan 7 stukken vlees per persoon. Is dat genoeg?

En wat er nog bij maken? En hoeveel drinken halen?

Iemand ervaringen?

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb vorig jaar ook alles zelf gedaan.

Ik had salades 4 bakken en dan 2 van elk soort. Had ik op een schaal mooi opgemaakt.
    2 gevulde soepen ongeveer 5 liter per pan.
    Stokbrood. 1 stokbrood voor 2 man.
    Kruidenboter en kruidenkaas. Allebei 3.
    Gehaktballen gemaakt. Volgens mij 2 kleintjes pp. En saté saus.

En ik had hamburgers, speklapjes en nog 2 stukken vlees soorten. Ik rekende max 4 pp. En had er broodjes bij voor broodje hamburger..
    Cheddar cheese erbij. En sauzen.

Drinken hadden wij. 1 krat bier voor het eten. 2 flessen wijn. 8 flessen cola. 4 flessen 7Up en 2 keer cassis.

Ik heb de dag ervoor alles klaargemaakt en noem het maar. Eb de dag zelf opwarmen en bakken.

En het koste niet veel moeite en het was heerlijk!!

3. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

Nov 1, 2013
    1,207
    534
    113
    NULL
    Wij hadden pas voor een familie dag op 5 stuks pp gerekend. Uiteraard ook nog salades en stokbrood erbij. We hadden nog best wat over. Dus denk dat 7 echt veel is

4. Kaila

Kaila Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,593
    215
    63
    Ik vind 7 persoonlijk ook erg veel. Ik denk dat je met 5 ook goed zit, zeker als je er genoeg andere dingen naast serveert.
    Succes en alvast veel plezier :)

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Ik denk dat 3 à 4 stukken vlees of vis per persoon wel genoeg is.
    Als je maar genoeg groenten en aardappelen / brood / pastasla / ... daarnaast voorziet.
    (Bij veel BBQ's vind ik de hoeveelheid groenten echt om te huilen. Precies alsof iedereen bijvoorbeeld genoeg heeft met 2 schijfjes tomaat en 3 schijfjes komkommer.)
    Als je alleen vlees serveert en geen groenten en koolhydraten ... dan kan je rustig voor 6 à 7 stuks gaan.

Voor hoeveelheden drank zou ik es horen bij een drankenhandel. Die kunnen meestal beter advies geven. En nemen eventuele (niet begonnen) overschotten meestal terug.
    Natuurlijk moet je op dat vlak ook je publiek een beetje inschatten. Als het allemaal bierdrinkers zijn, hoeft er nauwelijks wijn te zijn. Of als bijna niemand alcohol drinkt, sla je beter hopen frisdrank in.

6. Roosenkids

Ik heb nu dit op mijn lijstje:

50 speklappen
    60 hamburgers
    50 worstjes
    100 satestokjes
    50 shaslick
    20 pakken afbakstokbrood
    2 pakken roomboter
    2 potten pindakaas
    2 bakken huzarensalade
    2 bakken rundvleessalade
    4 pakken eieren
    Sauzen bbq
    3 rode paprika
    3 gele paprika
    5 bakken snoeptomaten
    5 komkommers
    30 bolletjes
    3 pakken cheddar

7. Roosenkids

En met drank,

12 flessen cola
    2 sinas
    2 7up
    8 kratten bier
    7 flessen wijn
    3 pakken sap

8. Femkee

Femkee Actief lid

Nov 6, 2012
    247
    1
    18
    NULL
    NULL
    Vlees is echt te veel...
    Tel 4 stukken pp. Zeker met alle randartikelen is het genoeg.
    De hamburgers, stokjes en worstjes mogen idd wat meer zijn. De rest mag gerust wat minder.
    1 stokbrood per 4 personen is ook genoeg.

Succes!

9. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Ik zou persoonlijk bbq voor je eigen bruiloft wat specialer maken.

Vis op de bbq in een lekkere marinade [bijv. forel of zalm in een pakketje], gamba-spiesjes, gemarineerde entrecote, T-bone, groente/fruit spiesjes enz.
    Daarnaast misschien zelf lekkere salades maken ipv kant en klare bakken?
    Kaasplankjes voor op de tafels, lekker bij de wijn en als nagerecht.

Je menu vind ik zelfs voor een verjaardag een beetje gewoontjes, laat staan voor een bruiloft.

10. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Dat is vooral persoonlijk. Ik had op mijn bruiloft vooral wat wij lekker vonden. Niet iets duurder/luxer omdat het onze bruiloft was hahah

Entrecote,Tbone enzo brrrr

11. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    eehhh dat is gewoon een stuk rundvlees :(, alleen een stuk minder vet dan een speklap..
    het gaat niet zozeer om duur, maar om om lekker. Zelf rundvlees of pastasalade maken is meestal zelfs goedkoper op die hoeveelheid, alleen is de smaak in verste verte niet te vergelijken

12. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Persoonlijk zou ik gaan voor een compleet bbq-pakket, dus met salades, sauzen, stokbrood en alles erbij. Die heb je in verschillende prijsklassen en soms wordt het servies meegeleverd en opgehaald (hoef je niet af te wassen). Ook voor het drinken zou ik een tapje en een koelkast incl. drank en glazen huren. Dit laatste hebben wij voor ons kraamfeest gedaan en het was niet eens zo duur. Drank die over is kan vaak gewoon terug. Scheelt ontzettend veel werk en je hebt zeker genoeg. Veel plezier en alvast gefeliciteerd!

13. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,835
    9,338
    113
    Gelderland
    Vlees enz kijkt me meer dan voldoende maar drank lijkt mij persoonlijk wel te weinig. Wij vieren onze bruiloft ook thuis en hebben op de namiddag/eten 21 gasten en voor de avond komen daar nog onegveer 15 personen bij. We hebben 5 kratten bier, 12 rosé, 12, witte wijn, 6 rode wijn en dan halen we wat cola, spa rood, verse jus, 6 pakken sap (jullie hebben wel veel cola dus waarschijnlijk veel cola drinkers?)

Wij laten een buffet komen maar waar wij ons buffet besteld hebben hadden ze ook bbq pakketten waarin de salades, brood,sausjes,fruit ook bij zat voor 9,95 pp. Mij lijkt het dat je misschien niet perse goedkoper uit bent maar wel veeeel minder werk hebt op je eigen bruiloft en de periode daarvoor.

14. Esje87

Esje87 Actief lid

Jan 17, 2012
    281
    1
    0
    Amsterdam
    Ik loop al te stressen als ik zie staan "20 afbakbroden".
    Pfoee gaan jullie echt zelf brood afbakken op zo'n speciale dag als je bruiloft?
    Ik vind het heel knap van jullie en heb diepe respect als jullie het echt zo willen doen. Ik zou dan wel wat mensen aanstellen die helpen en dan alleen bezig zijn met de BBQ en niet staan feesten anders loop jij straks de benen onder je lijf vandaan.

Ik zou sowieso meer drinken en drank halen. Liever te veel dan te weinig denk ik altijd. Het komt sowieso ooit wel op toch?

15. Roosenkids

Nou op jullie advies ff naar de slager gegaan haha.

Daar hebben we besteld voor 6,95 pp. 5 stukken vlees pp.
    Satestokje, hawaispies,kipfilet, shaslick en speklap. Zelf koop ik nog wat dozen hamburgers.

Ook even mijn schoonmoeder gebeld, die is manager van de ah hier. En die regelt dat er 20 stokbroden gebakken en gesneden worden haha

16. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ehhh JIJ vind dat stuk rundvlees lekker. Niet iedereen.

17. Roosenkids

Bij mijn familie moet ik ook niet met dat soort vlees en vis aankomen hoor.

Zijn nuchtere mensen, en die hebben zoiets van doe maar normaal doe je al gek genoeg.

Die genieten meer van een speklapje als van een duur stuk vlees.

Wij zouden eerst gratis gaan trouwen, daarna toch besloten normaal te trouwen maar dan wel klein. Dus niks overdreven. Ik ben dan ook 28 weken zwanger en voor mij hoeft het niet een megafeest te zijn.

Wij zijn exc kleding al 2000 euro kwijt, vind dat veel geld vergeleken met het gratis trouwen hahah

18. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Je hebt groot gelijk hoor!!
    Lekker doen wat bij jullie past. Jullie feest!

19. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Heel veel plezier!

Ik zou wel alvast mensen vragen die jou dan kunnen helpen. Als je op je eigen bruiloft heen en weer moet rennen, pfoe dan ben je doodop aan het einde van de dag.

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Zie het andere topic over wat te doen met bbq. 😋

Je hebt erg veel vet vlees dus ik zou ook wat magere soorten erbij doen en zeker ook wat vis. En zeker ook meer variatie in groenten en wat lekkere fruitsoorten! Ik zou ook zelfs wat salades (laten) maken en vers stokbrood halen als het kan.......:)

Share This Page