Hallo Dames, Omdat ik nogal snel overbezorgd ben, wil ik graag even jullie mening horen. Vanavond ging in mijn dochtertje in bad doen. Wij gebruiken een klein opblaasbadje in de douchecabine (dus geen babybadje) en dan gaan we erbij zitten. Ze klautert alle kanten uit, dus dat is wat veiliger. Ze zat op haar knietjes en met haar handjes leunde ze tegen de douchewand aan. Toen gleed ze uit en kwam met haar hoofdje tegen de cabine en daarna tegen de tegelwand. Het klonk hard, maar ze gaf geen kick en speelde verder. Toen ik haar ging afdrogen ging ze rechtop tegen me aanstaan (doet ze altijd) en ging ze mijn haar kammen. Ze had de grootste lol. Ze gierde het uit. Maar ze had geen luier om en ik dacht ik leg haar even neer om een luier om te doen, voordat ze de hele boel onder plast. Ze ging zelf snel zitten en ik legde haar direct vrij vlot neer en toen spuugde ze wat eten omhoog (ze had ongeveer 20 min. daarvoor gegeten). Het was niet een grote golf maar gewoon een beetje. Ik maakte me meteen zorgen dat het zou komen doordat ze haar hoofdje had gestoten. Mijn man zei, nee joh, ze ging gewoon te snel van staan naar zit en lig. Je merkt verder niks aan haar. Ze is alert, super vrolijk en blij. Nu ligt ze overigens lekker te slapen. Ze huilde ook niet toen ze haar hoofd stoten. Ik maakte me toen ook geen zorgen, ze is wel eens harde gevallen. Maar door dat spuugje begon ik me wel zorgen te maken. Al vertoont ze verder geen klachten. Want denken jullie? Alvast bedankt en sorry voor het lange verhaal. Ik hoop dat het duidelijk is
Spuugt ze wel vaker iets terug? Vaak als je idd ff gek doet, vliegtuigje spelen na t eten bijv dan hadden c en d dit ook hoor. Dus kan me voorstellen dat van snel lig, zit en lig er iets om hoog zou kunnen komen. Was ook na t avondeten?
Denk dat het inderdaad komt van het snelle zitten/liggen. Je kan voor de zekerheid even bellen, al is het maar voor je eigen gevoel.
Ik denk dat het wel meevalt, zeker als ze de rest van de tijd gewoon alert/vrolijk was. Maar je zou voor de zekerheid even informatie kunnen vragen bij de huisartsenpost, misschien geven ze je wel een wekadvies voor de zekerheid.
Ik zou de huisartspost bellen, beter 1x teveel dan 1x te weinig denk ik dan maar. Je wilt niet achteraf denken, had ik maar eerder wat gedaan.maar zo uit je verhaal denk ik ook dat het spugen niet te maken had het de valpartij
Bij mij schoot het wekadvies ook door mijn hoofd. Als ze het vaker heeft met druk doen na het eten zou ik me niet druk maken. Maar even een telefoontje naar de hap kan geen kwaad. Dan weet je het zeker en ga je gerust de avond in.
Bedankt dames. Ik dacht zelf ook aan de HAP bellen, maar dacht, misschien ben ik overbezorgd. Heb even gebeld en een wekadvies gekregen, dus dat gaan we dan maar doen. Bedankt!
o poeh dat zal ik wel ontspoord zijn maar. ik zou er echt niet achter zoeken. 20 min voor het bad gegeten dan is het helemaal niet gek dat ze spuugt. vooral net als ze lekker druk is geweest en dan ook nog een paar abrupte bewegingen er achteraan (neerleggen) dat vind ik het helemaal niet gek. maar ja dat ben ik. Hoevaak mijn kind zijn koppie wel niet gestoten heeft. vanuit lopen zo achterover op zijn achterhoofd
Bellen jullie echt voor iedere stootpartij de hap? Dan voel ik me toch wel slecht nu. Ik zeg zelfs nog tegen zoon kom op bijna gevallen.
Ik bel zeker niet voor elke stootpartij de HAP. Ze val soms knetterhard. Gister nog een blauwe wang. Ik was bezorgd omdat ze begon te spugen, daarom