Geen eisprong...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jetaime, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetaime

jetaime Actief lid

24 okt 2005
    368
    0
    16
    Ik weet niet zeker of ik deze vraag bij jullie kan leggen, maar probeer het toch voordat ik naar de dokter ga.

Afgelopen cyclus heb ik mijn temperatuur bijgehouden en nu blijkt dus dat ik een cyclus had van 45 dagen zonder eisprong. De site gaf eerst een eisprong aan op dag 25. Dit heeft geduurd tot en met dag 42. Toen ik op dag 43 een nog lagere temperatuur invulde werd mijn eisprong weggehaald. Een paar dagen later word ik dus ongesteld. Ik maak me heel veel zorgen en wil dus ook naar de dokter. Kan ik er nog vanuit gaan dat ik op dag 25 mijn eisprong heb gehad of is dat totaal niet mogelijk?

Groetjes Steffie

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Steffie,

sorry dat het even duurde voordat je antwoord kreeg. Je kunt zeker wel op dag 25 je eisprong hebben gehad. je eisprong hoeft niet altijd 14 dagen voor je menstruatie plaats te vinden. Het kan eerder en het kan later. Ook is de temperatuurcurve een hulpmiddel, maar geen diagnostiek. Dat wil zeggen dat je alleen met temperaturen niet weet of er echt een eisprong heeft plaatsgevonden. Je weet met zo'n lange cyclus nooit zeker of en wanneer de eisprong plaatsvindt, dat is wel vervelend. Ik zou even met de huisarts overleggen, misschien raadt hij je aan om ovulatietesten te doen. Maar in elk geval is het goed om je zorgen te bespreken. Het is niet nodig om je grote zorgen te maken, maar laat je huisarts wel vast weten dat je graag zwanger wilt worden en hoe je erin staat. Dat maakt het wat makkelijker voor als er straks een eventueel vervolgtraject ingezet gaat worden, en het lucht jou ook op als je er met iemand over praat.
    Ik hoop dat je snel zwanger bent!

Mirjam

3. jetaime

jetaime Actief lid

24 okt 2005
    368
    0
    16
    Hoi Mirjam,

Geeft niks hoor dat het langer duurde. Ik dacht dat, omdat mijn temperatuur ineens zo laag werd, ik geen eisprong kon hebben omdat de site dit ook weghaalde. Ik wist al dat de fase na de eisprong langer dan 14 dagen kon zijn. Wat ik dan eigenlijk nog niet snap is dat als ik op dag 25 mijn eisprong zou hebben gehad, waarom mijn temperatuur daarna niet hoger werd dan daarvoor. Is dat dan geen teken dat ik geen eisprong hoef te hebben gehad?

Deel Deze Pagina