Lieve meiden, Vandaag mn 20 weken echo gehad en alles leek goed. Op een gegeven moment zei de echoscopiste op het einde dat de baby 284 gram weegt en dat dat iets minder is als dat zou moeten voor aantal weken dat ik zwanger ben (19.2) nu thuis ging ik eens kijken op bepaalde sites maar daar staat dat de baby van 19 weken 250 gram hoort te wegen en onze kleine beeb weegt 284 gram, dan is dat toch gewoon goed?? buikomtrek werd geschat op 19.4 week, ik snap er niks meer van, jullie?
Heeft ze gezegd dat het foute boel was dan, of maak je jezelf nu eigenlijk zorgen over iets dat niet zo gezegd is??
Het gewicht is toch maar een schatting. Zou je er niet zoveel van aantrekken. Mijn baby woog 330 gram bij 19.5 wkn
Volgens mij hebben ze daar bij ons nooit een uitspraak over gedaan omdat het inderdaad een grove schatting is ..
het is een schatting en als ze niet specifiek heeft gezegt dat het foute boel is zou ik me daar echt geen zorgen over maken. anders even je verloskundige of gyn bellen en navragen wat hii/zij ervan vind.
Hier is nog nooit het gewicht gemeten, terwijl ik bij de gyn onder controle stond en elke keer een echo had. Hij wilde zelfs eigenlijk geen uitspraak doen over hoe zwaar onze meid ongeveer zou zijn ten tijde van de geboorte. Ik zou me geen zorgen maken over een paar gram. Grote kans dat jullie kindje tussendoor ineens een groeispurt heeft en dan kan hij/zij weer wat te zwaar zijn.
Maak je niet druk meid, die paar gram is echt niet erg. En het is inderdaad een schatting, dat zeggen ze tegen mij ook altijd, je moet je er niet op vast pinnen. en die 2 dagen verschil in buikomtrek is ook echt niet raar, hier liep het hoofdje bij de 20 weken ruim een week achter, maar ze zei dat is echt millimeter werk dus absoluut geen zorgen maken. Als er echt iets is dan zeggen ze het echt wel.
Je hebt grote baby's en kleine baby's...die paar gram verschil is niet erg of raar hoor. Volgens mij is het prima. Gefeliciteerd met de goede 20w echo!
No worries, mijn beeb woog met 21 weken precies 378 gram dus 2 weken eerder wrs ook zoiets! Ik liep precies op schema volgens haar
Op sites staat dikwijls een lager gewicht dan gemiddeld. Ik heb eens gehoord dat het gewicht op 20 weken 10% is van het geboortegewicht op 40weken, wat er waar van is weet ik niet. Maar mijn zoontje woog op 20 weken rond de 450gram en dat klopte wel.
Op 19weken en 1 dag woog ons baby'tje 330gr. De gyne zei dat dit iets boven het gemiddelde is. Dus ik denk niet dat jouw baby'tje te licht is. Als 330 iets boven het gemiddelde is dan is 280 gewoon goed denk ik! Jammer dat je gyne je zo ongerust maakt terwijl dit denk ik niet nodig is. Proficiat met je goede 20 weken echo Groetjes