harde buiken

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by wan84, Jul 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wan84

wan84 Lid

Oct 18, 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben nu 23 weken zwanger en heb last van harde buiken, maar dan alleen onderin mijn buik, heel laag.
    Heb mijn urine gister weggebracht, omdat ik zelf dacht aan een blaasontsteking, maar dit blijkt niet zo te zijn.
    En het voelt ook niet echt aan als een gewone harde buik, tenminste niet zoals bij mijn vorige zwangerschap.
    Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn, of hoort het er gewoon bij?

Alvast bedankt!

Groetjes

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Bij een tweede kan je sneller last hebben van harde buiken. Goed dat je je urine hebt laten controleren! Je baarmoeder reageerd ook op druk zijn op werk, beweging, verkeerde beweging, vermoeidheid. Als je dit bij jezelf herkend zou ik het wat rustiger aan doen. Ook moet je buik weer soepel worden als je rustig gaat zitten, een warme kruik of douche neemt en paracetamol in neemt. Als dit niet het geval is adviseer ik je toch even je verloskundige te bellen. Ook mag er geen regelmaat in de harde buiken zitten en mogen ze niet pijnlijk zijn.

Groetjes Evelien

Share This Page