Na hoeveel dagen dpo testen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door KleineRoe, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineRoe

KleineRoe Actief lid

20 dec 2012
    390
    0
    0
    Fotografie, films kijken, kroelen met m'n katjes.
    Regio bergen op zoom
    Zoals mijn titel al zegt...

Ik ben benieuwd na hoeveel dagen dpo je een test kan doen. Is mijn eerste cyclus na pil, dus ging er vanuit de 2 m'n NOD te hebben. Geeft ff in eens aan dan ik de 30 e m'n ei gehad zou hebben. Wie kan mij vertellen bij hoeveel dagen dpo een posi test kan zien? (Mits ik zwanger ben natuurlijk, haha) kan iemand mij wat uitleg geven ook over m'n tempkaartje?

Thx alvast!

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgens ff en ik denk dat dat wel eens zou kunnen kloppen, heb je pas laat je ei gehad. Wellicht door ontpillen. Ik zelf had altijd pas rond die tijd mijn ei (cycli van minimaal 30 dagen). Dus voor DPO zou ik FF volgen en ik meen dat er 14 dagen staat voor de luteale fase (dus na je ovulatie). Nog anderhalve week geduld hebben dus! En dan zou ik proberen alleen te testen als je echt een hoge temp hebt. Succes + spannend :)

3. nyke

nyke Niet meer actief

14 dpo is dan eigenlijk je nod, iig de testen gaan van 14 dpo uit ;)
    Veel meiden hebben al op 10 dpo een licht positieve test.. maar dat ligt ook weer aan de innestelling of die dan al positief kan zijn.. die vind ergens plaats tussen dag 4 en 12 na de eisprong, als die laat was zul je ook later positief testen :)
    FF heeft naar mijn mening wel gelijk met de eisprong ;)

4. KleineRoe

KleineRoe Actief lid

20 dec 2012
    390
    0
    0
    Regio bergen op zoom
    Oh das wel heel erg spannend! M'n man begint het nu ook eindelijk spannend te vinden. Vertelde hem van dat kruis in ff en dat we die dag per toeval nog hadden geklust... Je had z'n gezicht moeten zien! Heb hem maar gelijk verteld dat dat niet direct betekend dat ik zwanger ben. Hahaha daar stond hij wel versteld van. Hahahaha heerlijk, die man van mij!

5. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Zoals hierboven geschreven idd. 14 dagen na je eisprong ongeveer is je nod. Innesteling kan vroeg of laat zijn dus dat is ook een factor. Ik had op 9 dpo een licht positieve test. Op 10 dpo een cb digital met zwanger 1-2. Sinds 12 dpo knaltesten van kv. Ik had wel vroeg mijn ei en innesteling. Kan je zien in mijn kaartje.
    Spannend meis. Maar de eerste cyclus na je pil kan alles van slag zijn. Ontpillen. :D. Dus ga er niet vanuit dat het meteen raak is. Anders is het zo een teleurstelling. Hoop het natuurlijk wel voor je:)

6. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier door temperaturen erachter gekomen hoeklijn cyclus werkte. Ongeveer rond dag 17/18 mijn eisprong en de lf duurde bij mij ongeveer 11/12 dagen. Dis week wel iets af van het gemiddelde. Iedereen is daar anders in. Maar door temperaturen dus wel meer inzicht gekregen. Ging ook uit van dag 14/15 mijn ei dus op die manier had t zwanger raken nog wel langer kunnen duren. Ik testte op 10 dpo duidelijk positief met Matcare en kv de duurdere variant.

7. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Oh ja ff klopt doms ook niet direct. De ronde dat ik zwanger was gaf hij aan. 1-9 eisprong maar was 8-9 pas! Uiteindelijk met nog langer invullen trok hij pas bij naar 8-9 maar toen wist ik al 2 weken dat ik zwanger was haha. Dus als je cyclus ineens langer is dan is hij niet direct betrouwbaar en schuiven de data nog wel eens op.

8. KleineRoe

KleineRoe Actief lid

20 dec 2012
    390
    0
    0
    Regio bergen op zoom
    Wil er iemand zijn mening geven over m'n temp kaartje zoals die nu is?

9. nyke

nyke Niet meer actief

Je temp is nog mooi boven de coverline, maar helaas kun je er niet aan zien of je zwanger bent ;)

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Als je je afscheiding op cd 26 weghaalt, wat gebeurt er dan? Staat er dan nog steeds een kruis bij die dag?

11. KleineRoe

KleineRoe Actief lid

20 dec 2012
    390
    0
    0
    Regio bergen op zoom
    Ja, maar dan gestippeld.hoezo?:(
    Maar had wel die afscheiding hoor...:D

12. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ok, met stippellijn is ff niet zeker van je ei. Als je die afscheiding echt had dan zul je dan waarschijnlijk ook wel je ei gehad hebben :D
    Ik vond je temp verschil van voor en na je ei niet zo groot. Maar dat is ook niet bij iedereen zo!
    Dus nu afwachten geblazen tot je NOD! Hopelijk heb je over een paar dagen een mooie test in je handen ;)

Deel Deze Pagina