Hoi Hoi, De afgelopen week kreeg mijn zoon steeds meer puistjes in zijn gezicht. Tot mijn verbazig zaten er vandaag zelfs gele koppen op. Wat is dit? En wat kan ik er aan doen? Vind het er zielig uit zien namelijk.
Dat zijn waarschijnlijk hormoonbultjes. Heel normaal. Hier kwamen ze ook ongeveer na twee weken. Mijn zoon zag er nog veel erger uit. Zijn ook vanzelf weer weggetrokken toen hij zo'n vier weken oud was.
Komt inderdaad door hormonen. Vanuit je baarmoeder en/of (als je borstvoeding geeft) uit de melk. Hier trokken ze met 7 weken weer weg. Jammer voor de babyfoto's maar verder niks ergs.
zoals gezegd is het heel normaal en gaan ze vanzelf weer weg. niet aan zitten peuteren of proberen leeg te drukken. gewoon vanaf blijven. het kan wel een tijdje duren voordat ze allemaal weer weg zijn hoor.
Dat was hier ook zo, op alle foto's van Milan zijn tweede maand, staat hij met een koppie vol pukkels.
mijn dochter had het ook heel erg. bleek van de borstvoeding te komen en dus van mijnhormoontjes . is goed gekomen hoor. zootnje had er helemaal geen last van
Ja, hier ook! En weet je wat het grappige er aan is... Op het moment zelf was ik zo verliefd op mijn manneke dat me nooit opgevallen is dat het zo erg was...totdat het weg trok en ik nu weleens de babyfoto's terug kijk! Dan zie ik eigenlijk pas goed hoeveel pukkeltjes hij had, haha!
Hier hadden ze het ook allebei heel erg! Maar ze hadden er (voor zover ik weet) geen last van, het zag er alleen niet zo mooi uit, maar dat is ook weer vanzelf goedgekomen .
Wij waren bij de ha voor reflux en toen vroeg ik het ook gelijk maar enzij noemde het mamaacne. Komt door de hormonen in de bv.