autoreis van 1000 km met dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pelikaantje, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Wij willen mogelijk een weekje naar Frankrijk gaan.
    Het is zo'n 1000 km rijden.
    Is dit te doen met een dreumes van 1 1/2 jaar?

We kunnen eventueel ook 's nachts rijden.

Iemand ervaringen/tips??

2. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

6 jun 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
    dvd speler!!!
    écht dat werkt super!!!!

Fijne vakantie

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het ligt denk ik aan je kindje....Wij moesten gisteren 2 keer anderhalf uur in de auto zitten, nou wat een drama. Ik zou er niet aan moeten denken zo naar Frankrijk oid te moeten rijden. Maar ik kan me voorstellen dat er andere kindjes zijn die het wel prima vinden wat langer in de auto te zitten. Ik denk dat als het echt zou moeten, ik 's avonds zou gaan rijden zodat ze zoveel mogelijk kunnen slapen.

4. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Wij zijn vorig jaar met onze dochter, toen 1,5 naar het gardameer gereden. Ongveer 1200 km. De dvd speler begaf het na 10 kilometer haha maar het ging super! Behoorlijk wat geslapen en wat meer tussenstops maken. Ben zelfs in 1x doorgereden ipv ergens overnachten omdat t zo goed ging.

5. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Wij willen volgend voorjaar naar Frankrijk of Spanje, ukkie is dan ruim een jaar.. We rijden regelmatig een stuk(je) met de auto en blijven dat express ook doen, zodat hij gelijk al goed went aan autorijden :D

Wij zijn dan overigens van plan om gewoon overdag te rijden (airco aan boord), maar dan bijv tot s middags 3 uur en dan een camping zoeken (en uiteraard de nodige stops onderweg). Op die manier doen we er langer over dan dat we gewend waren, maar dat vinden we niet erg, onze vakantie begint al tijdens het inpakken van de caravan ;)

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben 1500 km gereden toen zoonlief 13 maanden was. We hebben een autotentje gekocht (een tentje om het zitje helemaal in het donker te maken, ideaal) en hebben 's avonds en 's nachts gereden. We zijn een half uur voor slaaptijd gaan rijden, hem in de auto lekker nog een warme fles gegeven en toen is hij gewoon op de normale tijd in slaap gevallen. Hij heeft de hele nacht doorgeslapen tot 7:00! (normaal 8:00 maar goed... dit was natuurlijk al briljant). We hebben dus 12 uur achter elkaar door kunnen rijden (wel gewisseld van bestuurder). Toen waren we er natuurlijk al bijna. Om 7:30 zijn we gestopt en hebben uitgebreid ontbijt gedaan met z'n 3-en. Daarna weer verder gereden en die viel weer samen met de ochtendslaap dus na de ochtend slaap waren we op de plaats van bestemming. WIJ waren behoorlijk af maar wel alles in één keer!:D

7. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Wij zijn nu 3 weken terug van onze vakantie naar frankrijk.Het was wel wat korter rijden als wat jullie gaan doen,namelijk 750 kilometer.
    We zijn om half 5 s'nachts aangereden en ze sliep door tot een uur of half 10.Toen waren we al een heel eind onderweg dus waren we zelf ook wel toe aan een pauze.
    Ik heb haar verschoond andere kleertjes aan gedaan,eten gegeven (borst) en lekker op een grasveld laten spelen.
    Toen we weer vertrokken heb ik een dvd'tje voor d'r aangezet.Heeft ze toch wel een uurtje tevreden naar gekeken waarna ze weer in slaap viel.
    Bij aankomst op de camping werd ze weer wakker :p.
    Is heel erg goed gegaan allemaal.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij zijn vorig jaar geweest, wel met de twee kids van manlief er ook bij.
    We hebben overdag gereden, 's nachts durfde ik niet aan omdat ik het hele eind zelf moest rijden, (mijn man heeft nog geen rijbewijs).
    Thirza vond het eerste stuk wel best, is wel gewend aan stukken van 2,5 uur.... Op een gegeven moment werd het minder leuk, zat ze te huilen en viel daarvan van vermoeidheid in slaap. Toen ze 3 kwartier later wakker werd, hebben we een tussenstop gezocht, even flink gespeeld en toen weer verder gereden.
    Ook dat ging een tijd wel weer best, en toen het weer minder leuk werd, huilde ze zichzelf wel weer in slaap. Weer wakker wel even weer te genieten en daarna zo snel mogelijk weer een tussenstop gemaakt.
    Zo hebben wij de 800 km naar onze bestemming in 10 uur gered :)

Wij hebben wel getwijfeld om een dvd-speler te huren, (waar we de dakkoffer huurden, kon je ook dvd-spelers huren). Niet gedaan en daar wel spijt van gehad, dat had een hoop kunnen schelen....

9. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wij zijn in 2x naar Italie gereden (1100 kilometer). 's Ochtends om 04.00 vertrokken. zoonlief om 07.00 ongeveer wakker. Toen een stop om even te ontbijten en te spelen, daarna weer verder gereden. In de loop van de ochtend een stop voor een fruithap en lekker een uurtje buiten spelen op ons picknickkleed en dit 's middags nog een keer. Halverwege de middag hotel en de volgende ochtend het laatste stuk gereden.
    Dit ging prima, lekker rustig aan en flink lange stops tussendoor. En 1 van ons op de achterbank als entertainment! En als zoonlief dan sliep kon degene op de achterbank ook even slapen of lezen o.i.d. Was wel lekker relaxed zo!

10. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het gewoon proberen hoor.
    Wij zijn toen onze dochter 5 maanden was naar zwitserland gegaan (900 km) en pas geleden naar frankrijk (1200 km), toen was ze 10 maanden en het ging super beide keren!
    heenweg 's nachts weg gegaan, heeft ze eerst een uur stilletjes om zich heen zitten te kijken van wat doe jij nou midden in de nacht met me?? :D daarna in slaap gevallen. We hebben wat vaker gesopt, even beentjes strekken en spelen en dan weer verder. Veel speelgoed en knuffels mee en 1 van ons op de achterbank voor vermaakt. Heel af en toe even wat gepiep als ze moe werd, maar liedjes zingen was bij ons dé truc. Ze werd er helemaal rustig van en viel dan in slaap. Zo schattig :)
    Terugweg overdag gereden, we wilden om 17 uur een hotel zoeken om te overnachten maar het ging eigenlijk zo goed dat we in 1 keer naar huis zijn gereden. Beide keren 14 uur gedaan over 1200 km.
    Gewoon proberen: wie niet waagt, wie niet wint ;)

11. Blue Ice

Blue Ice Lid

28 apr 2008
    98
    0
    0
    bediende
    Mechelen
    Hallo, wij zijn vorig jaar naar Spanje gereden met ons zoontje , toen 1 jaar en 8 maanden en dat is super goed meegevallen.

We zijn 's avonds rond 21u vertrokken , toen sliep hij...en hebben dan afwisselend gereden, we hebben goed kunnen doorrijden...

ook hadden we als hij dan 's morgen wakker was, de draagbare dvd speler meegenomen ( is echt wel een aanrader )

bij ons is het dus meegevallen. veel succes in ieder geval!!

groetjes

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier ook goeie ervaringen met lange stukken rijden. Gaan het liefste dan bij voorkeur ergens in de nacht weg. Daniel is dan heel snel weer in slaap en tukt gewoon lekker een paar uur. Tegen de tijd dat hij weer wakker word heb je er al een heel eind opzitten! Dan uitgebreid ergens stilstaan, drinken en eten, aankleden enzo en dan weer verder. Zorg er wel voor dat ik speeltjes in de auto heb. Keertje extra koek(je), extra drinken.

13. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees hier dat er wordt doorgereden zolang de kleine slaapt maar is het niet zo dat baby's niet zo lang in een autostoeltje of maxi cosi mogen zitten?
    Wij gaan met de auto naar Spanje en willen iedere 3 uur stoppen omdat ik heb begrepen dat ze niet langer dan 3 uur achter elkaar in het stoeltje mag........

14. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Vorig jaar naar schotland geweest. De boot was super, maar de autorit naar de highlands minder. Evy vindt het niet echt super in de auto. Hier veel huilen, ondanks de stops en spelen.

15. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben wel om de 2 a 3 uur gestopt. daarom gingen we 's nachts om 3 uur weg, kan ze zo rond 6'en er weer even uit. Maar ik denk ook wel dat het voor 1 keertje niet zo veel kwaad kan om langer in de maxi cosi te zitten..

16. mamaI

mamaI Lid

10 mrt 2009
    53
    0
    0
    Hallo,

wij zijn dit jaar met onze kleine man (22 mnd) naar Italie geweest, 1200 km. Ging prima. DVD speler deed wonderen! Geregeld stoppen en wij hebben in 2 dagen gereden. Om 8 uur weg, rond half 11 een uurtje stoppen, rond 14.00 een uurtje stoppen en rond 17.30 een camping zoeken. Dat ging erg goed! Ik zou het gewoon proberen!

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is 2 uur en dit is bedoeld om te voorkomen dat mensen hun kinderen regulier stallen in de maxicosi! DAT is slecht voor de ontwikkeling van de rug. Een keertje op vakantie gaan, kan geen kwaad hoor.

18. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    wij zijn vorige zomer met ons zoontje (toen 15 maand) van engeland naar italie gereden. we deden dit in 2 dagen. 1e dag om 6-7 uur 's ochtends vertrokken en doorgereden tot half 9 's avonds, overnachting in zwitserland bij vrienden (vandaar overdag gereden, anders kwam het neit uit qua tijd) en de volgende ochtend erg vroeg richting toscane, ook weer een hele dag gereden. dit ging prima! we hadden allemaal speelgoed achterin waar hij mee kon spelen en we stopten denk ik 2 kleine stops en voor avondeten en verder gewoon lekker doorgereden. meneertje heeft beide dagen misschien 10 min. gehuild en geprotesteerd omdat ie er zat van was maar dat was alles. wij vonden het prima te doen!

19. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij zijn al 3 keer naar Spanje gereden met Milan. De eerste keer was 'ie net een jaar. Hij gaat altijd rond 19:30u. slapen. Dus wij vertrokken rond 19:00u, zodat we eerst nog even in de auto een boekje voor konden lezen en even konden kletsen en dan kon Milan gaan slapen. We waren de eerste keer echt wel bang dat het een grote flop zou worden, maar het is elke keer zo meegevallen. Hij ging gewoon slapen toen hij moe werd (wel wat later dan normaal, maar hij was niet vervelend) en sliep de hele nacht door. Hij is alleen twee keer wakker geworden toen wij even stopten om koffie te drinken/te plassen, maar daarna ging 'ie weer meteen goed slapen. 's Ochtends werd 'ie rond 6 uur wakker (is z'n normale tijd), toen waren we al in Spanje en moesten we nog maar een uurtje rijden. We zijn toen eerst even een broodje gaan eten en hebben daarna de dvd-speler aangezet, daar heeft 'ie zich het laatste uur goed mee vermaakt (normaal houdt Milan niet eens van tv kijken ;)).

Bij ons reed overigens mijn vriend alleen, zodat ik achterin bij Milan kon zitten en ook kon gaan slapen. Na aankomst kon ik dan Milan bezig houden en kon mijn vriend nog even bijslapen. Ideaal!

Deel Deze Pagina