hallo verloskundige, ik zit met een (blijvend) probleempje en weet niet wat ik daaraan kan doen! Uit het niets gebeurt het; ik wordt duizelig, zie vlekken en moet plots heel nodig naar de wc (terwijl ik door mijn zwangerschap last heb van obstipatie...). Ik val nog net niet flauw, maar moet wel een kwartier liggen of zitten. Heel vervelend als je in een winkel bent ofzo... ik zit hier nu al een week mee en ben al naar de huisarts geweest,die heeft mij volledig gecontroleerd en bloed genomen,die uitslagen waren allemaal perfect! nu zit ik met het probleem dat die vlekken nog wel blijven,maar in mindere maten,tot dat ik weer zo'n opstoot krijg en dan zie ik bijna niks meer door die vlekken! kan je mij hierbij helpen?want hierdoor kan ik echt niet genieten en ben ik continu bang om weg te gaan,bang dat ik flauw val! groetjes sofie
Hoi Sofie, dit is een bekend verschijnsel bij zwangere vrouwen oa door de minder stugge wand van de aders waardoor de druk in je vaten ineens even weg kan vallen. Dan heb je even O2-tekort in je hersenen en daar krijg je vlekken van voor je ogen en dat flauw-val-gevoel. De kunst is om de hele dag door kleine beetje te eten en de vulling in je vaten door de hele dag door te drinken. Het liefst 2-3 liter per dag. Voor het kindje kan het allemaal geen kwaad, maar het is heel vervelend. Dé oplossing is er helaas niet voor. Groetjes Brigitte