Mogelijke zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Noushis, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noushis

Noushis Actief lid

16 sep 2008
    336
    0
    0
    Hallo.

Ik heb eergisteren mijn suikertest laten doen... En heb de resultaten gekregen... Ik moet maandag een uitgebreide suikertest laten uitvoeren... En had ook een serieuze ijzertekort.

Wat houdt dat juist in, dat die suikertest niet goed was?

Stelt dat die nieuwe resultaten slecht zijn, wat voor gevolgen kan dit hebben... (voeding, verdere zwangerschap, bevalling, kindje zelf?)

Ik hoop dat je me verder kan helpen, want zit nu wel met doem-scenario's in mijn gedachten...

Alvast bedankt

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Noushis,

niet doen hoor, want er zijn veel zwangere vrouwen die een suikertest overnieuw moeten doen. Let in ieder geval wel op dat je niet overdadig veel snoept en geregeld kleine beetje et en niet voor twee. Als de suikertest volgende keer ook niet helemaal goed is, wordt je doorgestuurd naar de gyn. Deze gaat bekijken in hoeverre het afwijkt van normaal en daarbij een plannetje met je opstellen. Vaak kan het met een dieet in de hand worden gehouden en zul je verder gewoon normaal zwanger zijn alleen moet je iets beter in de gaten worden gehouden. Ik ga je niet alle scenarios geven die kunnen gebeuren bij een zwangerschapsdiabetes, want dan wordt je alleen maar ongerust en je weet nog helemaal niet hoe het er bij jou voor staat. Als je suiker niet goed, laat je maar goed informeren en schrijf dan al je vragen op een briefje voor d egyn. Anders zou je nog wat vergeten en er komt dan vaak toch al een hoop op je af. Dus wacht de komende test maar af, er bestaat echt een goede kans dat het nu gewoon wel goed is. Het ijzertekort wordt meestal wel opgelost met ijzer tabletjes. Na 4-6 weken wordt het weer gecontroleerd.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina