Convenant openbreken

Discussie in 'De lounge' gestart door wanna be a mama, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    pff hij komt elke keer nu lekker bij je binnen.
    Ik zou niet eens meer reageren of ik zou 1 regel neerzetten:
    Bij concrete plannen, graag contact via advocaat opnemen.

2. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat betreft zijn vriendin...die kan jou helemaal niks maken en heeft ook niks te zeggen want jullie zijn de wettige vertegenwoordigers van de kinderen. Is vervelend dat zij hem beïnvloedt maar meer dan dat kan ze niet. Als jij het niet toelaat, mag ze niet eens bij een eventueel gesprek met een mediator aanwezig zijn. Gekkigheid van hem en loze dreigementen.

3. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.203
    1.863
    113
    Misschien toch ffijn dat het via de mail gaat .
    Nu heb je alles zwart en wit.

4. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is inderdaad ook weer zo ts. Je hebt alles zwart op wit en kan je zo onder z'n neus schuiven mocht er een moment komen dat hij bepaalde onderwerpen ontkent. Dus alles goed bewaren. Je weet maar nooit waar je het voor nodig kan hebben.

5. PeAn

PeAn Niet meer actief

Probeer langs die dreigementen heen te lezen en richt je op wat er werkelijk toe doet.
    Dat is momenteel dat de kinderen eerste paasdag bij hem zijn.

Herhaal wat is besproken, dat hij de kinderen op kan komen halen eerste paasdag en 's avonds thuis kan komen brengen op xxxx tijd.
    Dat hij heeft aangegeven niet verder dan 10 km te willen rijden en de overdracht voorgesteld heeft op station xxxxx.
    Dat jij dit niet in het belang van de kinderen acht. Zij zijn het afgelopen jaar gewent thuis bij de desbetreffende ouder gebracht of gehaald te worden. De verandering dat papa een nieuwe vriendin heeft, heeft voldoende impact op hun vertrouwde leventje en dan nog een verandering zal alleen maar meer onrust geven bij de kinderen.

Als hij de kinderen eerste paasdag bij zich wilt hebben kan hij ze xxxx tijd op komen halen en jij haalt ze xxxx tijd op bij hem.
    Dat je zal zorgen dat de kinderen klaar staan als hij komt en tot de xxxxx.

Geen ruimte meer geven voor onderhandelen, dat wordt een eindeloos gemail die vol verwijten komen te staan en breekt meer af dan het opbouwt.
    Verder nergens op reageren, hoe moeilijk ook. Wanneer hij dingen anders wil vastleggen zal hij stappen moeten ondernemen daarin en das niet dreigen met, maar met een voorstel komen voor een afspraak of een nieuw voorstel waar jij schriftelijk op kan reageren.

Laat je niet verleiden dat hij emotioneel grip heeft op je en filter wat voor nu werkelijk van belang is om op te reageren.
    Stel desnoods 2 reacties op...1 met je emotie erin op alles wat hij aanhaalt en filter daar uit wat voor nu werkelijk van belang is om op te reageren en creëer daar je werkelijke reactie naar hem mee.

Nogmaals heel veel succes!

6. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Die relatie loopt nog wel een keer op de klippen. Blijf er boven staan. Succes!

7. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Gewoon niet op reageren, loze dreigementen en een gezondheidsverklaring?? Wat heeft dat met jullie kinderen te maken.communiceren via de advocaten en laten voor wat het is.

8. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Dankjewel voor alle reacties. Ik voel me al iets sterker staan. Ik heb woensdag een afspraak met de advocaat.

9. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Dames ben ik weer. Ik moet het even kwijt..
    Nadat ex eerst akkoord is gegaan met de zondag komt hij hier vervolgens weer op terug.
    Hij wou ze toch echt vanaf vandaag tot morgenavond. Hij stuurt me dan om 17 uur dat hij ze om 18 uur bij hem wil hebben . Als ik bij mijn besluit blijf en ze morgen breng zou ik voor een dichte deur staan. Dit geeft hij ook 2x aan. Hij vindt dat in het belang van de kinderen en hun structuur het geen goed idee is 2x op een dag te rijden.
    Wat een onzin, als ze naar de opvang gaan 1x per week rij ik ook 2x op een dag heen en weer, als ze naar school gaan ook.
    Ook geeft hij aan dat hij a.s week bij mijn zoons eerste wendag op school er niet bij zal zijn en deze dag zal gebruiken om stappen te ondernemen. Terwijl we hem beloofd hadden samen weg te brengen.
    Hij wil geen enkel contact meer met mij en ik moest maar beseffen dat ik dit van de kinderen afneem.
    Dus ik heb mijn kinderen moeten vertellen dat ze morgen toch niet naar papa gaan. Nou vonden ze het wel prima dat we het dan hier gewoon gezellig maken en pasen vieren, maar toch.
    Waar is die man mee bezig.

10. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Gewoon naast je leggen meid! Jij doet echt niks verkeerd hoor, het is JOUW weekend, uit coulance wil je ze zondag naar hem laten gaan, hij zegt nu dat 1 dag niet genoeg is, jammer dan, dan niet. Daar kan hij jou echt niks op maken.
    Qua alimentatie, wij betalen het dubbele als jou ex voor 2 kinderen; dus denk niet dat echt lager nog bestaat ;) Wij delen verder ook nog alles door 2, sport, school, schoolspullen etc. En wij verdienen echt geen tonnen hoor, gewoon modaal. En ik studeer.
    Verveld als exen het zo willen spelen. Wij hebben het omgekeerde, dit is ons weekend en zij begon ons af te dreigen dat ze morgen om 15uur terug moesten zijn (normaal tot 19.30). Dit hebben wij gewoon meteen afgekapt, dat wij wel zouden kijken om hoelaat wij bij mijn familie klaar zijn en ze dan door brengen. Maar ik mij NIET ga jagen en mijn dochter Pasen moest verpesten omdat zij dat wil. Nu praat ze alweer weken niet tegen ons, ook prima Daar liggen wij niet meer wakker van, jammer voor haar dan.

11. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    als dat mens jou al afkraakt... en hem beïnvloed met haar geklets, wil ik niet eens weten hoe ze tegen de kinderen praat over jou :(

ben blij dat ik daar 'nog' niet mee te maken heb

12. PeAn

PeAn Niet meer actief

Probeer je niet bezig te houden met de vraag waar hij mee bezig is. Heeft namelijk totaal geen meerwaarde om je daar druk over te maken.
    Jij maakt jouw keuzes en hij de zijne. Dat hij keuzes maakt die jij niet kan begrijpen.....tja daarom zijn het ook zijn keuzes en niet de jouwe.

Jammer dat hij de deur dichthoudt voor zijn kinderen. Hij kan echter niet verwachten dat jouw planning last minute ff aangepast wordt op zijn wensen.

Het heen en weer rijden op 1 dag als reden aandragen dat dit niet in het belang van de kinderen zou zijn is natuurlijk zoeken naar een reden om zijn zin te krijgen. Negeren dus.

Helaas ben jij niet in staat de kinderen op zo'n korte termijn bij hem te brengen om 18.00 uur. Verklaring waarom is niet eens nodig.
    Jammer dat de kinderen morgenochtend niet kunnen komen en klaar.

Zijn beslissing.....jij gaat morgen lekker pasen vieren met je kids.

Opmerking over school is wederom zijn keuze. Niet leuk maar kan jij niet veranderen.
    Gezien zijn wispelturige gedrag zou ik niks zeggen, tis nog niet de wendag, wie weet veranderd hij nog van gedachten. Mocht hij werkelijk niet komen en je zoontje vraagt waar papa is dan geef je gewoon aan dat papa niet kan komen.
    Hij zal misschien teleurgesteld zijn maar hoe graag je ook wilt, je kan ze helaas niet overal tegen beschermen.

Je praat papa niet zwart en geeft alleen aan waarom hij er niet is. De reden.waarom hij niet kan komem hoef jij hem niet uit te leggen, dat mag papa lekker zelf doen.

En de opmerking dat jij van de kinderen contact met hem afneemt.......uhhhhhh...😂😂😂😂.....das dus gewoon zichzelf schoon praten en jouw proberen de schuldige te laten zijn omdat hij geen contact meer met je wilt.

Krijg je het vanaf nu wel lekker rustig 😆 vooral zijn verzoek inwilligen en de mails die hij stuurt lezen en opslaan in je archief. Niet meer reageren.
    Enkel reageren op zaken die betrekking hebben over het omgangsmoment of zaken rondom de kinderen met informatie verplichting.
    Wanneer hij je verzoekt te reageren op al zijn andere gezwets is 1 zin, eenmalig, voldoende.

Enkel de informatie verplichting rondom de kinderen zal ik doorgeven, verder geef ik gehoor aan je verzoek geen contact meer met mij te willen hebben.

En dag!
    Laat hem geen grip op je hebben. Het zal me niets verbazen dat hij van alles uit de kast zal halen om jou uit te lokken op je gevoel te reageren.
    Het begin is moeilijk maar je zal merken dat hij steeds minder bij je binnenkomt en straks ben je op een punt dat je bijna de slappe lach krijgt als je mail binnen ziet komen van hem.
    In het beste geval druipt ie af als hij merkt dat hij niet meer op je gevoel kan spelen.

Kinderen zijn enorm loyaal naar beide ouders..Tuurlijk is het niet leuk voor een kind als een ouder zich niet aan zijn woord houdt maar jij als andere ouder hoeft die verantwoording niet te dragen.

Fijne paasdagen met je kids meid!

13. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    Dat is een duidelijk verhaal pean. Hoop dat je hier wat mee kan topicstarter. In elkgeval fijne dagen allemaal

14. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Hier kan ik inderdaad wat mee en doe ook mijn uiterste best het op deze manier aan te pakken.
    Ik heb mijn best gedaan.
    Hij geeft aan de dag dat hij mee naar school zou gaan te willen gebruiken om rechtvaardig voor zijn kinderen te strijden. Nou ben benieuwd. Ik heb die zelfde dag een afspraak met mijn advocaat. Erg benieuwd wat die hiervan vindt. Verder wacht ik af. Ik denk dat de opmerking voor een dichte deur staan iets is waarmee hij zijn eigen glazen ingooit.
    Dankjulliewel en fijne pasen!

15. PeAn

PeAn Niet meer actief

Succes vandaag!

16. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Dankjewel!
    Advocaat neemt het nu over. Ik mocht mijn zorgen daar laten zei hij.
    Ik had 10 stappen voorsprong volgens hem en hij was bekend met deze types.
    Hij was het ook met me eens dat gezien de omstandigheden en mijn zoon die vandaag zijn eerste schooldag had en er een nieuw ritme komt, het beter voor de kinderen was de rust en structuur terug te brengen.

17. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Ondanks de mail die mijn ex van mijn advocaat heeft gekregen waarin staat dat hij zich aan de omgangsregeling moet houden die in het ouderschapsplan staat, stuurt hij mij een mail dat hij de kinderen vandaag gewoon van de opvang haalt.
    Heb dit de advocaat al laten weten en wacht op een reactie.
    Kan dit zomaar? Wat moet ik ermee?

18. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Dan is het ontvoering toch?

19. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Opvang bellen! Hij mag ze nu niet meenemen volgens de omgangsregeling, en jij geeft geen toestemming. Ik zou ook die lamzak ff duidelijk laten weten dat je de politie belt als hij ze gaat halen, wat denkt hij wel! Sterkte

20. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    De opvang mag hier naar mijn weten niets tegen doen (werk zelf in de opvang)

Bij ons is het zo dat beide ouders het kind op mogen halen, wat er dan ook speelt, tenzij wij een gerechtelijk bevel hebben dat bv de vader ze dus niet op mag halen.

Heel lastig en heel rot, ik weet niet hoe het bij jou opvang geregeld is, wel is het zo dat als de moeder heeft aangegeven het kind niet te mogen mee geven aan de vader wij de moeder hier van op de hoogte stellen dat de vader aanwezig is en zijn kind mee wilt nemen.

Ik denk wel dat je hier voor dan de politie zou kunnen bellen onder ontvoering.

Hopelijk laat je advocaat snel wat weten en weet je wat je moet doen. Ben je zelf niet in de gelegenheid vandaag om de kinderen zelf eerder op te halen dan dat je ex van plan is?

Heel veel sterkte en succes

Deel Deze Pagina