nachtzweten zoontje 2 jaar en een beetje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ons Kleintje, 20 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi, mijn zoontje is 2 jaar oud en hij zweet sinds een tijdje snachts, wordt dan sochtend wakker met nat haar achter zijn oren en ik moet echt zijn romper verschonen omdat die zeiknat is.
    het zweten begint tussen 00.00 en 07.00 uur, want ik verschoon savonds zijn luier en dan voelt hij goed qua temperatuur.
    Hij draagt een slaapzak. Hij heeft een tweelingbroertje (identieke tweeling) en die zweet snachts niet, zelfde slaapzak, zelfde kamer,zelfde merk bedje en matras. Mijn conclusie is hierdoor dat het niet ligt aan slaapzak of kamertemperatuur.
    Mijn zoontje gebruikt wel, in tegenstelling tot zijn broertje, ivm zijn astma Qvar en Airomir, vergelijkbaar met Flixotide en Ventolin.
    Herkenbaar? heeft iemand tips?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    nouja ik merk wel dat het ene kind het veel sneller warm heeft en meer zweet dat het andere... Dus zou het niet 'gewoon' daar aan kunnen liggen? Mogelijk slaapt je ene kindje ook wat onrustiger dan het andere?
    Of het bijwerkingen kunnen zijn van de medicatie weet ik niet, staat er niet iets in de bijsluiter hierover?

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hoe konden ze vaststellen of hij astma heeft?volgens mij kan dat nog niet zo jong. ik zou wel n afsprk maken met HA en zijn longen laten checken. en gewoon vragen of zoiets van de medicatie kan komen. of: misschien ligt de twelingbroer ergens waar het door tocht of zoiets, iets koeler is?

4. Ons Kleintje

hoi, ze werden met 27 weken geboren en hij heeft 1 jaar aan het zuurstof gelegen. Hij heeft lang in het ziekenhuis gelegen en toen is astma geconstateerd. voor de 4 jaar is het kinderastma, daarna gewoon astma, hij is 2.
    Zijn broertje ligt iets dichter bij de slaapkamerdeur, wellicht is dat het?
    Morgen zal ik even de kinderpoli bellen met deze vraag,
    @Athina, ik denk dat hij inderdaad wat onrustiger slaapt. Maar ik wordt er nooit van wakker, dus zeker weten doe ik het niet.

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik denk dat het is hoor!;

ja ok nu begrijp ik wel wat je bedoelde met astma. mijn zoontje heeft misschien ook astma maar HA zei dat t niet vast te stellen is bij kleintjes. maar zo heet het dan wanneer het vastgesteld is:kinderastma. ik heb zelf allergische astma.

6. Ons Kleintje

Ik heb gisteravond een dekbed in zijn bed gelegd en hem daaronder laten slapen in zijn romper en een pyjamajasje,
    resultaat= geen zweet!:):)
    Blijkbaar zijn ze niet zo identiek als ik dacht, en is hij gewoon warmer (misschien dat zijn medicijnen hem iets warmer maken, kan ook)
    dus iedereen erg bedankt voor het meedenken :)

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    geweldig!hahaha.

8. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274