Graag zou ik jullie willen vragen wat jullie zouden doen. Lucas is vandaag helemaal uit zijn doen. Hij heeft heel veel gehuild. Vanmorgen begon het al en wilde hij niet slapen. Dus is hij wakker geweest tot de fles van 11 uur. daarna gelukkig 2 uur geslapen. Aan het einde van de dag weer huilen, huilen...dus weer niet geslapen. Om 18.30 u hebben we hem een fles gegeven, omdat hij doodmoe was en we niet meer konden rekken. Maar...ook nu begon hij weer enorm te huilen en was hij eigenlijk niet te troosten, hij heeft tot 20.30 uur gehuild (we zijn er natuurlijk wel meerdere keren naar toe gegaan om hem te troosten, maar zodra we aanstalte maakten om weg te gaan begon hij weer). Nu was hij om 20.30u eindelijk stil. Maar, wat doen we nu met de fles van 23 uur....normaal maken we hem wakker voor deze fles, maar dan slaapt hij ook al om 19.30 u. Nu is hij eindelijk stil gelukkig, maar wat zullen we nu doen? Wakker maken of lekker laten liggen??
Ik zou hem laten liggen. Hij is duidelijk niet lekker, dus slaap zal hem goed doen. Het zou kunnen dat hij in de nacht dan komt, maar ik denk dat het voor hem het fijnst is als je hem volgt. Sterkte, nooit leuk als ze van die verdrietige dagen hebben
Hij kan natuurlijk zelf nog wakker worden voor 23.00 uur? Als hij dan nog slaapt, zou ik 'm wakker maken, of misschien iets eerder.
Tja, met t risico dat hij vannacht zelf komt voor zn fles (vind k persoonlijk niet zo'n probleem, maar weet niet hoe t voor jou is) zou ik hem lekker laten liggen... Denk dat Lucas nu zn slaap meer nodig zal hebben dan dat ene flesje... t Is tenslotte geen "gewoonte" om m over te slaan... Succes!
Lucas komt normaal gesproken 's nachts altijd nog tussen 4 en 5 dus ik moet er sowieso al uit. Dus dat maakt me niet uit We dachten een paar weken geleden dat hij zijn 19 weken sprong had, maar ik vrees met vrezen dat hij daar nu in zit/ of dat hij tandjes krijgt. Jammer dat ze niet kunnen praten he....had net ook een dikke discussie met mijn man. Hij wilde Lucas laten huilen, maar ik kan dat niet...ja wel even maar geen uur of zo...dus zegt hij: ja en straks doet hij dat ook en dan huilt hij voortaan altijd als hij naar bed moet.... Eenmaal boven was hij compleet overstuur, dus ik ook huilen..én mijn man ook want die voelde zich enorm schuldig....(er kwam namelijk allemaal zuur omhoog bij hem) pfff dit soort dagen wil ik echt zo snel mogelijk vergeten
Jij hebt gelijk Heppie, niet laten huilen hoor! Lucas is 4,5 mnd, daar zit echt nog geen trucje achter huilen, hij heeft ergens last van. Vervelend dat je er ruzie over kreeg, maar lekker bij je pakken de kleine uk. Ik geloof zelfs dat je ze tot zeker een jaar niet echt kunt verwennen, maar dat is niet oedereen met me eens . Wel als ze drama maakt als ze de afstandsbediening niet mag (krijsen echt ), maar als ze in haar bedje huilt, dan heeft ze me nodig. Pijn, angst, dorst, trek, wat dan ook, ze huilt niet zomaar dan.
Ik zou hem ook lekker laten liggen...op zulke dagen kun je het beste (is mijn ervaring) het vaste ritme even loslaten en meevaren met wat je kindje op dat moment nodig heeft. Ik ben het er ook absoluut mee eens dat je kindje zo jong alleen nog maar huilt met een reden, zeker als ze verdrietig zijn of pijn hebben. Ik haal hem er niet uit (meestal niet) maar ga op een krukje naast zijn bedje zitten en streel hem over zijn hoofdje, daarna leg ik een tijdje mijn hand op zijn borst en als hij dan rustig is geworden dan ga ik weg. Over het algemeen werkt dat wel maar gisteravond was mijn zoontje zo overstuur (snipverkouden/vol snot/tandjes) dat we hem er gewoon even uit hebben gehaald... Maar goed ik zou gewoon hem volgen, wil hij nog wel een fles dan geef je m lekker en anders niet... Sterkte!
We hebben hem laten liggen en vannacht om 3 uur werd hij pas wakker! Toen de fles gegeven die hij eigenlijk om 23 uur zou krijgen. Hij is daarna meteen weer verder gaan slapen tot 7.15 vanmorgen. Echter heeft hij volgens mij wel ergens last van, want hij wilde zojuist weer niet slapen. Hij is super onrustig, trapt met zn beentjes, maait met zn armpjes en is dood moe. Maar huilen, huilen, huilen zodra ik hem neerleg. Maakt niet uit of dat zn bedje, box, de bank of aankleedkussen is. Zodra hij plat ligt begint hij te huilen. Nu is hij even stil,gelukkig, want iedere momentje slaap is mooi meegenomen!
Je kindje heeft reflux toch? Als ik het goed onthouden heb... Misschien speelt dat weer op aangezien hij gisteravod ook last van zuur had...
hey meiden Hij krijgt dus geen medicatie...we hebben het altijd kunnen 'redden' met nutriton. Daarvan krijgt hij wel echt de max in iedere fles. Zou het kunnen dat een kindje dan na 4,5 maand nog medicatie nodig heeft? Ik heb wel eens gehoord dat het minder gaat worden naarmate ze meer rechtop zitten? Hij is ook heel erg aan het bijten, sabbelen, kwijlen....en die kwijl ruikt dus mega zuur... Ik hou het wel even in de gaten, vanmiddag was hij iets beter te pas en heeft hij wel op het speelkleed gelegen en eigenlijk zonder huilen naar bed....
ja het word vaak wel minder maar de kans zit erin omdat je kindje al effe last van reflux heeft zijn slokdarm is gaan irriteren. En dat het onwijs pijn doet met name bij het liggen. Misschien toch maar weer eens een afspraak maken bij de ha/ka.
ik zou ook kijken of je misschien geen medicatie voor de reflux kan krijgen, mijn zoontje krijgt er ook medicatie voor en die is vrij onschuldig hij krijgt nexium, dat schijt voor veel kinderen heel erg goed te werken. als je ziet dat hij dus vandaag weer zo gaat doen als gister is het dus misschien niet iets eenmaligs, maar dus omdat hij misschien wel erge pijn heeft en het Kan minder worden, maar vaak hebben kindjes er wel last van tot ongeveer een jaar. hier is het in iedergeval nog niet minder geworden, wel een x erger juist, toen hij zelf op zn buik kon gaan liggen en spelen, kreeg hij ineens super veel meer last van zijn reflux. in ieder geval, heel veel suc6!!
Ik kreeg hier een heel ander kind door de medicatie tegen reflux. Het is erg onschuldig mijn zoon heeft het ook gehad en die was er met 1 jaar wel vanaf gelukkig. Mijn dochter heeft wel ergere reflux
Reflux of sprongetje 19 weken is een lange en pittige sprong. Persoonlijk denk ik aan een sprong. Ik heb het boek en jou beschrijving klopt wel met de sprong
we denken ook sprong...of tandjes...had vandaag 3 poepluiers en die laatste rook echt enorm zuur!! Maar vanavond is hij weer lekker gaan slapen zonder mopperen gelukkig! @dorianne: we denken dat hij ongeveer 3 weken geleden al aan die sprong is begonnen, hij is toen een dag of 10 enorm onrustig en huilerig geweest. Nu was het eindelijk weer een beetje rustig, tot gisteren dus!
Ik zou 'm lekker laten slapen en als je zelf naar bed gaat de flessenwarmer naast je bed zetten met het water er al in en het poeder in een bakje ernaast. Als hij dan vannacht komt, heb je het zó klaar.
@ heppiedepeppie : aldus het boek (ik wil je niet ontmoedigen) "vanaf deze leeftijd duren de hangerige periodes langer dan voorheen. Deze keer duurt hij meestal 5 weken. Maar hij kan ook een of zes weken duren". Hier tot nu toe nog geen last van de sprong of ja zit er wel in maar niet extreem zoals ik wel eens lees bij anderen.