maxicosie mag niet ouder zijn dan 4 jaar?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door diaantjuh, 19 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaantjuh

    diaantjuh Lid

    16 jul 2007
    66
    0
    0
    woonbegeleidster
    breda
    hoi

    ik heb een vragje
    ik hooorde dat als je een maxicosie koopt hij niet ouder mag zijn dan 4 jaar i.v.m scheurtjes?
    maar als hij al 3 jaar op zolder staat en maar voor 1 baby is gebruikt daarvoor dan an het toch geen kwaad?

    Diana
     
  2. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Door de ouderdom (of hij nu gebruikt wordt of niet) wordt de kwaliteit van het plastic slechter. Er kunnen dan scheurtjes ontstaan.

    Dit staat op de site van maxicosy:

    Hoeveel jaar kan ik een autozitje gebruiken en is een ouder zitje nog veilig?
    Het wordt afgeraden veiligheidsautozitjes langer dan 5 à 6 jaar na de aankoopdatum te gebruiken. Door een langzame veroudering van de kunststof (o.a. door zonlicht) kunnen de eigenschappen van het product onmerkbaar veranderen en achteruit gaan. Dit heeft gevolgen voor de veiligheid. Kinderautozitjes, van betrouwbare bron afkomstig, zijn altijd voorzien van, z.g. productieklokjes. Hierbij kun je op alle kunststof onderdelen aflezen hoe oud een product is. Gebruik in ieder geval geen zitjes met oranje ECE keurmerken, die eerder op de markt kwamen dan zitjes met de toelating ECE R44/03. Deze R44/03 norm dateert al van 1 september 1994 en een zitje ouder dan dat, bijv. R44/02 of R44/01 is in de huidige auto’s absoluut niet meer veilig te installeren. Dus gevaarlijk terug
     
  3. diaantjuh

    diaantjuh Lid

    16 jul 2007
    66
    0
    0
    woonbegeleidster
    breda
    oke hartstikke bedankt.

    Diana
     

Deel Deze Pagina