Mijn zoontje kruipt nu sinds 4febrauri. Hij vindt het geweldig en gaat ontztettend snel vooruit. Waar hij eerst nog onzeker was en wankelde, gaat hij nu als een speer en zit hij zo aan de nadere kant van de kamer. Hij kruipt onder de steoeln door, over mij heen enz. Kortom hij vindt het geweldig. Maar hij heeft alweer een nieuwe uitdaging bedacht voor zichzelf: gaan proberen te staan. Nu lukt het hem al door zich aan mij op te trekken en daarna de boxrand vast te pakken en gisteren probeerde hij het met behulp van zn wipper en vanmorgen kreeg hij het in bad voor elkaar om dus echt op zn voetjes te gaan staan. Weliswaar nog niet helemala rechtop, maar hij steunde op de badrand en vond het echt geweldig. Nu vroeg ik me af: moet ik dan nu al van die schoentjes/slofjes kopen met zo'n soepel zooltje zodat hij meer grip heeft tijdens het optrekken? Hij heeft nu van die schoentjes van de hema met klittenband die ik hem aantrek. We hebben een plavuizen vloer dus alleen met die schoentjes aan lukt het hem om zich op te trekken want met alleen sokken is het te glad. Met kruipen heeft hij geen schoentjes nodig maar toen hij tijgerde kreeg hij ook alleen maar grip met die schoentjes aan. Overigens heb ik ook weleens zn sokken uitgedaan maar hij kreeg echt steenkoude voetjes op de vloer... Kortom, zijn die schoentjes die hij nu aan heeft op dit moment voldoende? Ze zijn op zich wel soepel maar natuurlijk niet zo soepel als die slojes die ik hier weleens voorbij zie komen.... Liefs Sassie
Ik heb volgens mij ook rond 8 maanden slofjes gekocht. Ik heb aapies, zijn niet extreem duur. Leren babyslofjes | Babyschoenen Hier trok ze haar sokken ook uit en het werd kouder dus vond ik blote voetjes ook wat te koud. Ze bevallen mij erg goed! Inmiddels loopt ze bijna dus we moeten binnenkort achter schoentjes aan, maar ik koop voor in huis denk ik nog een paar slofjes. Ze heeft ze nu met wintervoering en in laarsjes variant. Kunnen we straks een zomermodel.
Toen ze ging staan heb ik meteen slofjes of anti slip sokken aan getrokken, want ze gleed hier telkens uit. Nu gaat het op gewone sokken of blote voeten ook goed. Meestal heeft ze hier binnen van die slofsokken aan van o.a. de Hema. Maar ook vaak zat op blote voeten of sokken.
Tygo heeft al vanaf een maand of 5/6 Boumy slofjes aan. echte leren slofjes die ademen en de zooltjes zijn van geruwd leer wat anti slip geeft. Tygo heeft er op leren lopen. En nog een fijne bijkomstigheid van de Boumy's ze krijgen ze zelf niet uit getrokken.
De Boumy slofjes zijn echt super! Lucas heeft eerst een hele periode gewoon op blote voetjes gekropen en gestaan in huis (houten vloer, dus dat is iets warmer). Toen het kouder werd en hij meer ging stappen (maand of 11-12) kreeg hij Boumy-slofjes. Inmiddels alweer een maatje groter en ik gebruik ze voor binnen nog steeds! Vind ze echt ideaal. Toen hij echt ging lopen heb ik pas schoentjes gekocht, voor buiten dan.