Onze kleine man (8wkn) weigert min of meer om overdag in zijn bedje te slapen. We hebben al van alles geprobeerd, met speen, zonder speen, muziekdoosje aan, slapend in bed leggen maar het lukt niet. Als we hem slapend in zijn bedje leggen dan wordt hij 9 van de 10 keer na 10 min. weer wakker. Wakker in bed leggen, gaat soms goed maar dan vaak maar voor 5 minuutjes. Als ik dan weer een speentje geef dan valt hij weer in slaap en wordt hij uiteindelijk ook weer na 5 minuutjes wakker. Als ik hem dan uiteindelijk ( na een keer of 4 de speen terug geven) uit zijn bedje haal en bijv even met hem op de bank ga zitten, slaapt hij weer binnen no time. Als ik hem dan weer weg leg, je raadt het al, wordt hij weer wakker.... *zucht* Overdag leg ik hem in zijn ledikantje op zijn eigen kamer, 's nachts slaapt hij (goed) bij ons in zijn wieg. Hij moet toch gaan wennen aan zijn ledikant lijkt me? Ik vind het heerlijk om hem lekker op mijn arm/ borst te hebben als hij lekker slaapt maar dat werkt natuurlijk niet heel de dag. Heeft iemand tips voor mij hoe ik dit aan kan pakken?
Mijn enigste tip, om het jouzelf én je kindje het makkelijkst te maken, is toch bij je houden. Heb je een draagdoek? Als jij het prima vind hem lekker bij je te houden, doe dat dan vooral. Niet druk maken dat hij straks dan nooit in zijn bedje zal slapen, want dat komt echt vanzelf. Hij heeft duidelijk nog behoefte aan mama. Succes.
Hoi hoi, Ik heb (had) een soortgelijk probleem, mijn zoontje wilt wel in zijn eigen bedje gaan slapen maar wordt na een uurtje hard huilend wakker en wilt dan niet meer gaan slapen in zijn eigen bedje (terwijl hij nog wel moe is). Ik heb het boek regelmaat en inbakeren gelezen en moet zeggen dat de tips die ze geven erg nuttig zijn! Wil niet zeggen dat je je kindje moet gaan inbakeren want ook niet ingebakerde situaties komen aan de orde.. boek is in 2 delen opgesplitst zeg maar. Succes! Susanne
Inderdaad draagdoek! Tot tien weken heeft onze dame nooit in haar bedje willen liggen. Helaas ook 's nachts niet en heb haar continue gedragen. Ik heb echt alles maar ook alles geprobeerd, behalve laten huilen niet. Ze bleek later ook reflux te hebben, maar ook met medicatie was het moeilijk. Ik heb heel veel gedragen, omdat ze klaarblijkelijk toch deze geborgenheid van mama nodig had. Het resultaat is dat ze momenteel zonder een kik te geven in haar eigen bedje in slaap valt en het zelfs een goede slaper is. Ik heb trouwens veel gehad aan het boekje van Elizabeth pantley 'lekker slapen zonder huilen'. Van Ria Blom met haar regelmaat en inbakeren kreeg ik veel jeuk .
Heb je overdag al eens geprobeerd hem in zijn wieg te laten slapen? Mijn zoontje slaapt ook nog steeds in zijn wieg, daarin ligt hij strakker (soort van inbakeren) dan in het ledikant. We zijn nu pas weer eens aan het proberen om hem in zijn ledikant te laten slapen (overdag), de wieg biedt hem meer rust en veiligheid, waardoor hij daar beter in slaapt.
Draagdoek is idd misschien wel een idee... Ik vraag me alleen af of je dan nog wel je ding kan doen zeg maar. Je hebt natuurlijk wel je handen vrij maar ga/ lukt het je om te stofzuigen, dweilen, koken etc met zo'n kleintje op je buik? (koken is misschien ook niet helemaal veilig maar ik noem zo maar wat dingen) Ja, hij heeft een hele tijd overdag in zijn wiegje geslapen. ben daar op een gegeven moment van afgestapt omdat ik telkens de wieg van onze kamer naar zijn kamer sjouwde, zodat ik onze kamer heel de dag kon luchten. Ook zijn wagenbak pikt ie nu niet meer goed, wat ook kleiner en strakker is als zijn ledikant. Maar ga morgen weer is proberen in zijn wiegje, dan maar sjouwen met dat ding!
boek 'regelmaat en inbakeren'. heeft hier enorm geholpen. zelfde problemen gehad. werd van kwaad tot erger. wilde op den duur ook niet meer op de arm slapen en was dagen lang aan het krijsen. sinds we de regelmaat toepassen hebben we 1 flinke terugval gehad en sindsdien gaat het goed.