Hallo, Ik heb een dochter van nu 15 maanden. 72 cm, 8300 gram n kleintje dus. . Tijdens de 14 maanden controle bij het CB, vertelde de arts de ze nog borstjes heeft door hormonen. Dit zal vanzelf weg gaan. Maar ik vertrouwde het niet. Ik ben naar de huisarts gegaan. Arts in opleiding gaf aan via kinderarts.nl aan dat het onschuldig is... Tenzij... Ze. Haartjes krijgt, groeispurt of de borstjes groter worden. Als ze rover een half jaar nog zijn moet ik terugkomen. Klinkt positief, maar op de een of andere manier kan ik het niet loslaten. Kijk steeds bij uitkleden of ik wat zie... Kan ienand mij misschien geruststellen, met verhalen waarbij. Het onschuldig was en vanzelf weg. Ging.? Je voelt. Trouwens echt schijfjes...
ik weet dat mijn nichtje dit vroeger ook had, staat me nog vaag bij. Uiteindelijk is dit 'gewoon' weg gegaan, dacht ik. Maar ik kan het me niet echt meer herinneren. (ik was toen zelf nog heel klein) Maar, wat ik eigenlijk wou zeggen: Als je je zoveel zorgen maakt, laat je je doorverwijzen naar een kinderarts! Een half jaar zo in onzekerheid zitten lijkt mee ook echt helemaal niks en missch dat ze je in het ziekenhuis meer kunnen vertellen?
Bedankt voor je reactie. Ik kan niet veel informatievinden op google. Maar wel Engelse onderzoeken bij dreumessen. Waren 67 meisjesdie gevolgd werden. 22 daarvan hadden daadwerkelijk die vroeg hormonen die dat veroorzaakt. De rest was onschuldig en trok het weg. Ik moet over 2,5mnd ook weernaar het CB, kaart ik het daar ookweer aan.Zie ik ik gelijk haar vooruitgang in groei. Maar omdat je er zo weinig over hoort en leestben ik gewoon op zoek naar ervaringsverhalen. hihi dus kom maar op
Hier ook een meisje met 1 borstje!! Die kwam in eens opzetten.. Wij zijn bij de kinderarts geweest dit was onschuldig, huisarts heeft ons door verwezen. Mocht ze echt haarontwikkeling krijgen oksel en schaamhaar dan moeten we weer aan de bel trekken. De haarontwikkeling moet dan hetzelfde zijn als bij volwassenen dus harde haren. Ons meisje heeft het ook nog steeds, ga ervanuit dat het weg trekt. Zou me niet zin zorgen maken mits ze echt haarontwikkeling heeft. Maar goed als je het niet vertrouwd dan zou ik om een doorverwijzing vragen. Succes ermee.
Heeft mijn dochter ook lang gehad, weet niet meer wanneer t verdween, volgens mij pas toen ze geen bv meer binnenkreeg (ergens tussen 18 en 21 mnd, toen t droogviel door de zwangerschap heeft ze nog een tijd gespeend) maar nu met 27 mnd is het volledig verdwenen. Zoonlief van bijna 3 mnd heeft het ook.
Dankje wel Er is volgens mij ook niet echt iets vante voorspellen of zeggen. Ik heb in.ieder geval nooit bv gegeven. Had namelijk ook gelezendat het daardoor kan komen. Door de hormonen van moeder. Ook bij het vele venkel etenof drinken. maar dat is hier ook niet het geval. Dan maar af entoe kijken, vertrouwen in hebben. En over 2,5 mnd naar het cb en alles bekijken. thnx dames overige ervaringen,graag
Dochter van nu bijna 9 jaar heeft het ook vrij lang gehad.Heb het toen bij de kinderarts laten beoordelen(ik kwam voor iets anders) Ook onschuldig en bij toename aan de bel trekken.Vlgns haar was het ook niet goed om er steeds aan te voelen omdat je het dan juist zou kunnen stimuleren.Heb het toen met rust gelaten en toen was het ineens verdwenen toen ik weer eens ging voelen.