Ik heb al ruim 2 jaar de wens voor nog een vierde kindje, maar mijn man definitief niet. Ik heb het daar best moeilijk mee, maar doe mijn best om het te accepteren en er zoveel mogelijk niet aan te denken. Nu heb ik sinds een jaar de implanon. De laatste 3 maanden heb ik ineens een regelmatige 'cyclus ' voor zover je daarover kan spreken. Nu had ik vrijdagavond de welbekende menstruatiekrampen en normaal gesproken heb ik dan eigenlijk direct bruinverlies, gevolgd door een normale menstruatie. De volgende dag tot in de avond flinke krampen gehad, maar tot nu toe nog steeds niet ongesteld. Dit heb ik echt nog nooit gehad. Wel heb ik ineens allerlei 'kwaaltjes ', zoals weinig eetlust, zere tepels , steekjes in mijn buik en die is ook helemaal opgeblazen. Ook af en toe nog menstruatiekrampen en rugpijn. Oftewel, dezelfde dingen die ik ook altijd had tijdens mijn zwangerschappen. Ik zit helemaal in de stress, niet normaal. Als mijn man straks terug is van het sporten, ga ik ook zeker een test halen, al is het alleen maar om mijn stress weg te nemen. Maar Jemig, hoe groot is die kans nu helemaal, de implanon zou toch hartstikke veilig moeten zijn. Stiekem, heel stiekem, hoop ik dat het positief is, maar ik weet ook dat die kans ontzettend klein is. En het is gewoon absoluut niet de bedoeling! Maar waarom haalt mijn lichaam zo'n gemene streek uit met mij? Waarom word ik niet ongesteld? Stom lichaam! Nu maar afwachten wat de test straks doet pffff
Nou, loos alarm gelukkig. Test negatief. Voor de zekerheid doe ik de 2e test eind van de week, maar voor nu ben ik gerustgesteld. En mijn man ook!
Heel herkenbaar! Hier afgelopen maand in dezelfde onzekerheid gezeten. Voelde me zo zwanger, al was het vrijwel onmogelijk. Kreeg ik ook nog een vage test.. Stond een lijntje maar die verdween juist weer.. Erg vaag allemaal.
Gek is dat he. Ik dacht een paar weken terug ook dat ik zwanger was. Ik wist het bijna zeker! Mijn borsten brandden helemaal, ik had steeds een raar trekkend gevoel in mijn buik en voelde me gewoon anders dan normaal. Ik had ook steeds menstruatie krampjes. Maar ben toch echt niet zwanger. Maar ben ook nog niet ongesteld geworden sinds november. Ik heb pcos waardoor ik niet regelmatig ongesteld ben en in november was ik met de pil gestopt omdat ik dacht dat ik klachten had van de pil. Inmiddels ben ik weer begonnen en Ik hoop dat ik in mijn stopweek gewoon ongesteld wordt.