Met paspoort naar Duitsland

Discussie in 'De lounge' gestart door Loeki2, 4 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wij stonden vanmorgen op het punt om een dagje naar Duitsland te gaan toen ik me bedacht dat Annika nog niet bijgeschreve is in onze paspoorten. Kunnen we nu wel gaan of zijn we dan strafbaar of zo?
     
  2. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    nee hoor volgens mij mag je gewoon gaan ik heb een id kaart en dan mogen we ook gewoon op vakantie!
     
  3. Niet meer actief

    Je mag gewoon gaan!
     
  4. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    je kan gewoon, ik woon in Belgie maar mijn familie woont in Nederland en ik ben ook vaak op en neer gegaan zonder dat ze in me paspoort stond.
     
  5. erlida

    erlida Fanatiek lid

    2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Wel is het verstandig om haar toch een keer bij te laten schrijven of zelfs een eigen id kaart.Want stel dat je in duitsland of elders in het buitenland een ongeluk krijgt en je krijgt te maken met officieele instanties moet je wel aan kunnen tonen dat ze jullie kind is.Anders loop je het risico dat ze het land niet uit mag tot dat is aangetoond...
     
  6. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik zou het niet doen...
    jij kunht niet aantonen dat dit jou kindje is..
    voor hetzelde gelod denken ze dat jullie haar ontvoert hebben...
     
  7. babsie

    babsie Fanatiek lid

    10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Een kind moet of bijgeschreven worden in het paspoort of je moet een eigen id kaart aanvragen voor je kindje. En ja je bent wel strafbaar als je zonder naar het buitenland gaat!

    Kijk maar even op http://www.postbus51.nl/
     
  8. stiekel

    stiekel Bekend lid

    hoi hoi

    wij zijn voor 4 jaar terug op vakantie geweest met een camper maar wij MOESTEN WEL en id kaart of paspoort voor arend hebben.
    zal dit toch maar even na vragen bij je gemeentehuis.
    dit namelijk ivm baby/kinder smokkel

    groetjes sandra
     
  9. zonneschijntje

    zonneschijntje Actief lid

    13 jul 2007
    105
    0
    0
    NL
    is wel verplicht maar hier reizen we wekelijks de duitse grens over zonder paspoorten
     
  10. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou haar binnenkort wel laten bijschrijven volgens mij is het wel nodig dat je dat doet, ga je naar het buitenland.
     
  11. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Het is absoluut verplicht.
    Of je erop gecontroleerd wordt is een hele andere zaak.
    Dat gebeurd amper, maar dat risico neem ik niet.
    Mijndochter kreeg als baby al haar eigen paspoort, en komende kleine ook. Wel zo handig als je eens apart van elkaar in het buitenland bent.
     
  12. mvamberenkeenan

    mvamberenkeenan Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Mijn schoonzusje woont in Duitsland en als wij daar op visite gaan nemen wij altijd alle paspoorten mee.
     
  13. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ben nog niet naar het buitenland geweest, Volgende week laten we haar even bijschrijven in onze paspoorten. Ik denk niet dat ze snel zonder papa of mama naar het buitenland zal gaan, dus een eigen ID-kaart vind ik ietsje overdreven.
     
  14. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oef, zie nu dat een ID kaart goedkoper is dan bijschrijven, dan toch maar een eigen kaart.
     
  15. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wat betaal je eigenlijk voor het bijschrijven? kan me voorstellen dat hier geld voor gevraagd wordt. of betaal je voor een nieuw paspoort?
     
  16. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    het mag officieel niet. Je kan ene bekeuring krijgen en mocht je een ongeluk krijgen dan mogen de ziekenhuis weigeren haar te behandelen, maar ik denk persoonlijk dat dat allemaal wel mee zal vallen. Ik zou dus gewoon gegaan zijn.
    Wij hebben aan de grens gewoond en hadden eigenlijk nooit iets mee en als de kids naar opa en oma gaan geven we ook nooit de ID kaart mee.

    bijschrijven in een nieuwe pas is maar een paar euro (8 meen ik) maar bijschrijven in een bestaande pas is iets van 20 euro. Al kunnen deze bedragen per gemeente verschillen.

    Of je bij laat schrijven of een eigen ID doet moet je even bekijken. Wij hebben de oudste een eigen ID gegeven want dat was eigenlijk goedkoper dan bij laten schrijven omdat mijn pas nogmaar 1,5 jaar geldig was. Dat is dan relatief duur bijschrijven. Het leuke is dat hij nu dus wel een keer met oma naar belgie is geweest.
    De jongste staat bij mij erop. We hebben gewoon bij de eerste die een nieuwe pas moest hem erop laten zetten en dat was ik toevallig.
     
  17. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    20 euro? poeh he! en we hebben net nieuwe paspoorten! pffff.... dan krijgt die kleine mooi een eigen paspoort. dat is dan net zo duur als bijschrijven bij ons beide en dan kan hij inderdaad ook gewoon een keer met opa en oma mee een dagje uit!
     
  18. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Let wel : als je kleine een eigen paspoort krijgt de pasfoto aan de nieuwe eisen moet voldoen.
    Bij een bijschrijving hoeft dit niet.
    Yildiz staat lekker in mijn paspoort ze gaat zonder mij toch niet naar het buitenland met mamma uit en mamma thuis ;)
     

Deel Deze Pagina